Kezdőoldal » Sport, mozgás » Extrém sportok » Fernando Alonso rejtélyes...

Fernando Alonso rejtélyes balesetét mi okozhatta 2015. 02.23-án a barcelonai tesztnapon?

Figyelt kérdés

Tények a fényképek alapján, amit találtam.:


A 3-as, hosszú, elnyújtott jobbkanyarban a pálya bal széléről átcsapódott a jobb oldalra és a kanyar belső íve mellett húzódó betonfalnak ütközött.:

[link]


Az ütközés jórészt érintő irányú lehetett.:

[link]


A jobb hátsó felfüggesztés csapódott először a falnak, ez ki is tört (jobb hátsó kerék felső része erősen befelé dől), ill. a fém felni külső pereme is leszakadhatott (kerek gyűrű alakú, repülő alkatrész), majd a levegő elszökött a gumiabroncsból (a gumiabroncs külső széle láthatóan deformálódott). Az ütközés során (valószínűleg, amikor az autó eleje visszacsapódott a falnak az első ütközést követően) letört az első szárny (A hátsó szárny a helyén maradt.).:


[link]


[link]


Egy darab, hosszú féknyom látható, ami feltételezhetően a jobb oldali valamelyik (valószínűleg az első) keréktől származik. A második kis képen látható, hogy a féknyom, pontosan az első becsapódás nyomához vezet a falon, továbbá az aszfaltot elhagyva az aszfalt és a fű küzött lévő festett, (talán) kissé megemelt útszegélyen a bal oldali féknyom is megjelenik egy pillanatra (a fotóból úgy tűnik, hogy a jobboldalon az egyik kerék a felig blokkolt).:


[link]


[link]


A balesetet követően Alonso a versenyautóban ül (Kezdetben egy pályamunkás ügyel egy kisméretű oltókészülékkel).:

[link]


Majd megérkezik az orvosi autó és a narancsárga szigetelő gumicsizmás beavatkozó fér először a versenyzőhöz.

A kékruhás orvos a jobb oldalon várakozik, rajta nincs szigetelő gumicsizma és vastag hosszúszárú gumikesztyű.


[link]


A következő nagyméretű fényképen a versenyzőt, már kiemelték, a versenyautót három McLaren alkalmazott vizsgálja. Kettejükön vastag gumikesztyű van, de a hátul álló, az autót szintén fogó alkalmazotton semmilyen kesztyű sincs.

Úgy tűnik a fejet védő, a fülke szélén lévő, ütközési energia elnyelő betétet vizsgálják.

A versenyautó eleje meglepően ép, a jobb első felfüggesztésen nem láttszik komolyabb sérülés (törés). A jobb elő gumiabroncs sem láttszik súlyosan sérültnek, nem eresztett le. (Az első szárny letört.)


Az autó kormánya, minden képen jobbra van eltekerve (ez az ütközés következménye lehet).


[link]


A gumikesztyűs alkalmazott a másik gumikesztűsnek mindkét kezét fejmagasságba emelve magyaráz hevesen (olyan, mintha valami távolságot mutatna, kb, 40 cm, a másik pedig a falmak támaszkodva hallgatja). Talán 40cm alatt "állt meg" az autó, azt mutatja?

(A kesztűt bem viselő ekkor, már Alonso ellátását figyeli.)


Egyébként az előző képeken láttszik, hogy hosszasan csúszott, gurult a betonfal mellett az ütközést követően.

Szerencsére!

[link]


[link]


Végül a letakrat versenyautó a boxutcában (csak az épen maradt bal oldala láttszik, itt semmi különös, pl. elfékezésnyom nincs a láttszó gumifelületeken).:


[link]


[link]


A következő képen egy alkalmazott a versenyautó jobb hátsó felfüggesztését nézi a ponyva felrakása után a tréleren (Egyébként a tréleren a pitbe érkező három McLaren alkalmazott szemrevételezte valószínűleg a pálya szélén is az összetört versenyautót.).:


[link]


Remélem Alonso gyorsan felépül a baleset után!


A képeket nézve ezek a kérdések jutottak eszembe.:


Miért, csak egy féknyom van?

Miért a jobb oldali kerekek valamelyikéhez tartozik az az egy féknyom?


A szerelő tényleg mutathatta azt, hogy 40 cm úton "állt meg", lassult le a versenyautó? (Vagy csak hevesen magyarázott valamit kollégájának, amolyan "de értse meg" stílusban, amikor két tenyerünket egymás felé fordítva, párhuzamosan rázzuk egymás mellett, fejmagasságban a kezünket...)? Vagy mégis azt mutatta, hogy csak ennyire voltunk a katasztrófától...?


A jobb hátsó felfüggesztés nem láttszik, de az ütközés következményét (súlyos agyrázkódás) és a hasonló baleseteket ismerve irreálisan kis mértékben tört össze a versenyautó. (Sajnos a 2013-as LeMans-i halálos Astron Martin baleset után lehet tudni, hogy egy láttszólag kevéssé sérültnek tűnő versenyautóban is lehet nagyon nagy baj.)


Csak nem látjuk a tényleges megrongálódás mértékét, vagy a fenti megállapításom helyes lehet?


Picit olyan, mintha a McLaren ütközéselnyelő rendszere nem lenne megfelelő... Persze ezt tesztelik törésteszten. Az is igaz, hogy nem 100 km/h sebesség feletti ütközésekre.


Kinek mi a véleménye?



2015. febr. 24. 01:54
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Egészségügyi problémára tippelek Alonsonál, ami által néhány pillanatra eszméletét vesztette.

Talán ezért is van az alapos kivizsgálás.

A McLaren tagadja a műszaki hibát, de bármi megtörténhet.

Áramütést mondtak még, ami Alonsot érte menet közben, de azt is cáfolják.

2015. febr. 24. 06:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Nekem továbbra is furcsa az egyetlenegy féknyom. ( [link] ( [link] Számomra olyan, mintha az egyik jobboldali kerék teljesen blokkolt volna, onnantól kezdve, hogy az McLaren a kanyar külső ívéről elindult befelé a betonfal felé.


Amiről írnak, a 150 km/h sebesség a becsapódás során, az nagy sebesség (ráadásul betonfalnak ütközött).


A 30 G mért gyorsulásmaximum is nagy érték, ill. az állítólagosan 0,054 s, (54 ms) időintervallumon keresztül ható, átlagosan 15 G gyorsulás.

forrás: [link]


Az egyetlen kérdés, miért nem tört össze jobban a versenyautó (meglepően ép maradt, ezért is kapta fel a sajtó a balesetet az eszméletvesztés ténye mellett)?

Megfelelőek a McLaren ütközési energia elnyelő elemei?

(Még az ütést kapó jobb hátsó kerék sem szakadt le, hanem a versenyautó mellett maradt, viszonylag "eredeti" pozícióban.) Lehetséges, hogy az ütközés iránya pont megegyezett a féltengely hosszírányával és emiatt vált nagyon merevvé a rendszer?


De erre szerintem lehet tervezni, hogy a féltengely hosszirányú erőhatásokat ne vigyen át a karosszériára, hiszen ilyen jellegű szerepe nincsen (ugye a kormányoszlop is így van tervezve, még a személyautókban is).


Én személy szerint nem hiszem, hogy Alonso rosszul lett volna (amit írnak (egy fotós látta), hogy a fejét oldalra billentette, az azért lehetett, mert "készült" a becsapódásra és a betámasztással csökkenteni lehet az ostorhatást).

forrás: [link]


Továbbá a helyszínre érkező McLaren alkalmazottak nagyon nézegették (a nyilván megrongálódott) fejvédő betétet az autóban. Az egyikük kesztyű nélkül fogta a versenyautót (ezért gondolom, hogy tényleg nem lehetett áramütés).


Talán a képen tényleg azt mutatja a McLaren alkalmazott, hogy túl rövid úton lassult le a versenyautó.


Azt írják, Alonso, 1-3 napot, még a kórházban tölthet.

"Fernando Alonso's manager says he could face 'one, two or three days more' in hospital as doctors continue to assess him following his crash in pre-season testing at the Circuit de Catalunya."

forrás: [link]


Nem csoda, agyrázkódás tünetével, két hetett szoktam hallani, amíg intenzív odafigyelésre van szüksége a sérültnek.

Alonsonak ez már nem az első hasonló esete (pl.: Renault: Brazília tömegkarambol az esőben; Ferrari: alulról kapott ütést egy kerékvetőn áthajtva). Remélem gyorsan rendbejön.


A McLaren a széllel magyarázza a balesetet.:

"Our findings indicate that the accident was caused by the unpredictably gusty winds at that part of the circuit at that time," - "and which had affected other drivers similarly"


Ezek szerint az új karosszéria rosszul reagál az oldalszélre?


Alonso magánál volt a telemetria szerint az ütközést megelőzően.:


"Our data clearly shows that he was downshifting while applying full brake pressure right up to the moment of the first impact -- something that clearly would not have been possible had he been unconscious at the time."


A McLaren jelentős oldalirányú ütközést állapított meg.:

"It was a significant lateral impact."

forrás: [link]


Ezek szerint a szél tehet róla a csapat szerint.

Akkor két kérdés merül fel, még mindig.:

Van-e gond az új McLaren aerodinamikájával, az oldalszél tekintetében?

Még mindig zavaró számomra, hogy csak egy blokkoló féknyom van az aszfalton és a másik oldalon egyszer sem blokkoltak a kerekek, hogy is van ez (ugyan ezt magyarázhatja, hogy a bal oldali a terhelt kerék, a nagy nyomóerő nagyobb fékerőt biztosít, így később csúszik meg a kerék, míg a jobb oldali "elkönnyülö" kerekek blokkolnak)?


A McLaren hivatalos közleménye.:


"Further update regarding Fernando Alonso

Posted on Monday, 23 Feb 2015 15:25 (GMT)


Statement from McLaren-Honda


Barcelona, February 23rd


We are pleased to confirm that, having been involved in an on-track incident at the Circuit de Barcelona-Catalunya (Spain) on February 22nd, Fernando Alonso is making a solid recovery in hospital, and is chatting to family, friends and hospital staff.


From the scene of the incident he was driven to the circuit’s medical centre, where he was given first aid and, as per normal procedures, was sedated in preparation for an air-lift to hospital.


In hospital a thorough and complete analysis of his condition was performed, involving CT scans and MRI scans, all of which were completely normal.


In order to provide the privacy and tranquillity required to facilitate a peaceful recuperation, he is being kept in hospital for further observation, and to recover from the effects of the medication that successfully managed his routine sedation yesterday.


We intend to give him every opportunity to make a rapid and complete recovery, and will evaluate in due course whether or not he will participate in the next Barcelona test.


Over the past 24 hours, we have been carrying out a detailed analysis of the damage to Fernando’s car, and its associated telemetry data, in order fully to understand the cause, or causes, of his accident. Even at this early stage, we have been able to reach some firm conclusions.


His car ran wide at the entry to Turn Three – which is a fast uphill right-hander – allowing it to run onto the Astroturf that lines the outside of the track. A consequent loss of traction caused a degree of instability, spitting it back towards the inside of the circuit, where it regained traction and struck the wall side-on.


Our findings indicate that the accident was caused by the unpredictably gusty winds at that part of the circuit at that time, and which had affected other drivers similarly (eg, Carlos Sainz Jnr).


We can categorically state that there is no evidence that indicates that Fernando’s car suffered mechanical failure of any kind. We can also confirm that absolutely no loss of aerodynamic pressure was recorded, which fact indicates that the car did not suffer any aerodynamic loss, despite the fact that it was subjected to a significant level of g-force. Finally, we can also disclose that no electrical discharge or irregularity of any kind occurred in the car’s ERS system, either before, during or after the incident.


That last point refutes the erroneous rumours that have spread recently to the effect that Fernando was rendered unconscious by an electrical fault. That is simply not true. Our data clearly shows that he was downshifting while applying full brake pressure right up to the moment of the first impact – something that clearly would not have been possible had he been unconscious at the time.


Our data also confirms that Fernando’s car struck the inside concrete wall, first with its front-right wheel and then with its rear-right. It was a significant lateral impact, resulting in damage to the front upright and axle.


After the initial impact, the car slid down the wall for about 15 seconds before coming to a halt. All four wheels remained attached to the car, but no damage was sustained by the bodywork or crash structure between the front and rear wheels.


We wish Fernando a very speedy recovery. As and when we have further updates to share, we will of course do so."

forrás: [link]


Érdekes, hogy a csapat szerint először a jobb első kerék ütközött, majd a jobb hátsó. A képek alapján ez elég nehezen elképzelhető, hacsaknem az első ütközés erősen érintő irányú volt.


A lényeg, hogy Alonso jól van, szerintem ő az egyik legjobb versenyző jelenleg.

2015. febr. 24. 12:19

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!