Mindent az autós rallyról (? )
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hú, jó rég írtad ki a kérdést, kétlem, hogy még nézed, jönnek-e válaszok, ha meg igen, előfordulhat, hogy már tudod a választ. Ezek az autók az öreg B csoportos autók, amelyeket "kivontak a forgalomból" miután sorozatosan balesetek érték a versenyzőket a túl könnyű, mindemellett túl erős (600+ lóerő) versenyautók miatt. Ezek után jött a WRC-s időszak, ezek az autók a gyáritól (ha nem érted, menj egy kicsit lejjebb) javában különböztek, ezek is 300 nál több lóerősek voltak, Magyarországon már ezek sincsenek "gazdasági" okokból. Nos, a manapság használt raliautóknak 2 főbb csoportja van: az N-es autók, amik csak icipicit különböznek az utcai autóktól, szinte semmi különbség nincsen. Ezek között is van az N1, N2, N3, és az N4 kategória. Attól függ, milyen erős, hány köbcentis, első, hátsó, vagy összkerekes, van-e feltöltője stb... A másik nagy csoport az A. Ezek azok az autók, amikben szinte semmi hasonlóság nincs az utcai, és az "A-s versenyautó" között. Szinte minden - motor, váltó, futómű, egyebek- ki lett dobva az utcaiból. Itt A5, A6,A7, és A8 kategóriák vannak, az N-hez hasonlóan sorolják be az autókat. A 2010-es szezontól Magyarországon már nincs A8 kategória, tudniillik azok voltak a WRCk. A többit nem tudom leírni, ez is sokáig tartott. :) Ha van, amit nem értesz, dobj egy üzit, vagy nézd meg ezen az oldalon hátha van rá válasz : [link]
Üdv.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!