Kezdőoldal » Sport, mozgás » Extrém sportok » Bicikli átfestés. Hogyan zajlik?

Bicikli átfestés. Hogyan zajlik?

Figyelt kérdés

-Lecsiszoljam a régi festéket?Mi képpen?

-Ecseteset, vagy fújósat vegyek?Ez mennyibe lesz nekem?

-Ha fújós, milyen messziről fújjam?

-Ha minden részét másmilyenre szeretném, szét kell kapnom a kerót?

Ezekre a kérdésekre várom a választ.Előre is köszi.


2010. okt. 13. 19:04
 1/8 anonim ***** válasza:
Kromofággal lemaratod a régi festékrétegeket, majd a legjobb, ha sprével festessz, de nehogy megfollyon.
2010. okt. 13. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim válasza:

kromofág a festék leszedésére, utána valamilyen alapozóval lekened, ezután jöhet a színes festék.

Hogy érted hogy minden részét másmilyenre? Amelyik alkatrészt le akarod festeni, azt szedd külön, szedj le róla minden alkatrészt amit tudsz. Ha egy alkatrészen belül több színűre akarod (pl a vázat több színnel), akkor valami ragasztócsíkkal ragaszd le.

2010. okt. 16. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim válasza:

Kromofággal leszeded a festéket, 2-3 réteg alapozó, 2-3 réteg szín, 2 réteg lakk és jobb mint a gyári.

Mindenképp fújd! Általában olyan 20-30 cm-re kell tartani, de ez festékenként, szokásoknál változik.

Ha külön színekre akarsz egy-egy alkatrészt akkor értelem szerűen tanácsos szétszedni a bringát (de csak annyira emennyire kell), vagy esetleg valmivel kitakarod azt, amit nem akarsz lefesteni.

2010. okt. 16. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Kromofág mi?Na most egy autófényező válasza.


A csiszolás kipipálva.Először 80-as vagy 100-as csiszolópapírral/vászonnal erőteljesen megcsiszolod a felületet.Ha a durva hibákat sikerült elsímítani,akkor jöhet a polírozás(nem a hagyományos értelemben).Előbb 600-as majd 800-as vízpapírt használsz.Mindenképpen bevizezed a felületet!Fontos,hogy körkörös mozdulatokkal csiszolj,ez összemossa a karcolásokat.Ha szükséges rámehetsz 1000-essel is.A lényeg,hogy a durva karcolások helyett,finom,körkörös vonalakat mutasson a felület,és a régi festék mindenhol matt színű legyen.


Amennyiben kell,használhatsz kittet is(gitt).Mindenféleképpen valami kétkomponensűt használj.A keverési arány,és a használat fel van tüntetve a dobozon.A javított felület csiszolása megegyezik a fényezés csiszolásával.


Szórás előtt zsírtalanítani kell a felületet.Ehhez húzz gumikesztyűt(orvosi vagy háztartási)Nitro hígítóval alaposan töröld át,majd várd meg amíg megszárad.Ezután Kell rá alapozó,szórógitt tökmindegy.Lehet kapni 400 milis aeroszolt egy ezres környékén.Akár milyen festéket választasz ez jó lesz hozzá.


Ha ügyes vagy,akkor egy réteg bőven elég.Mondjuk ehhez sok gyakorlat kell,hogy elsőre sikerüljön egy rétegben felvinni.Ha kezdő vagy akkor 2-3 vékony rétegben vidd fel.Ezután jöhet a gyengéd vizes csiszolás,szintén 800-as papírral.A megfelelő távolság 15-20 centi.


Elérkeztünk a szín felviteléhez.Ajánlom a 400 milis aeroszolokat.Egy dobozzal elég kell,hogy legyen.800Ft körül van az ára,és bőséges a színválaszték.15-20 centiméterről fújod,minden fújási sor végén elzárva a szelepet.Ha folyamatosan nyomod,akkor a sor végén tuti megfolyik.Előtte érdemes valamin begyakorolni a mozdulatot.

Vehetsz kilós/literes kiszerelésű festéket is,amit kompresszorral és festékszóró pisztollyal ajánlott felhordani.A szükséges levegőnyomás 3-4 bar.A távolság 35-40 centiméter,közepes szórás esetén.A gyakorlat itt sem árt.Fel lehet vinni 1 rétegben is,de ha gyakorlatlan vagy akkor szintén a 2-3 vékony réteget ajánlom.A dobozos festék ára is hasonlóan alakul.


Ha egyetlen egy színűre is akarod festeni,akkor is darabokra kell szedni.Összerakásnál vigyázni kell,hogy tönkre ne tedd a munkád. :)


Ha meg van a festés akkor kell egy lakkréteg rá.egy 200 milis benzinálló lakk bőven elég.600Ft körül van.Mielőtt azonban megvennéd,kérj tanácsot az eladótól,hogy összefér-e a festékkel.Esetleg fújás előtt végezz egy próbát.Ha más a lakk összetétele,mint a festéké,akkor száradás után csúnyán összeráncolhatja a festékréteget.

Szintén 15-20 centiről.Fontos,hogy a lakkot a festéstől számított 30 percen belül,vagy 48 óra múlva kell felvinni.


Igen.A festék 1-2 óra alatt képes tapintás szárazzá válni,de réteg megkeményedéséig 5-6 nap is szükséges.48 órán át semmiképpen se kezdj bele az összeszerelésbe,mert le fogod ütni a még puha festéket.(ha csak nincs kemencéd,amibe bedobod 70-80 fokon két órára :) )


Ne pánikolj be,ha száradás után csúnyán megmattul az új felület.A festék száradás közben porosodik.Ezt letörölheted egy nedves rongyal mielőtt rakod össze.DE!!Az új fényezés ezután is pöttyös marad,illetve porszerű hatása lesz.Ez a fújás miatt van.Inkább a szórópisztolynál fordul elő,aeroszolnál nem.Ha ilyet tapasztalsz,akkor valamilyen polírpasztával kell políroznod.Ezt majd a festékboltos megmondja,hogy az adott festékhez melyik a jobb.A polírozást szintén vizesen kell csinálni,de a dobozra rá lesz írva,és az eladó is sokat tud segíteni.


Ha bizonytalan vagy,akkor áldozz egy kicsit többet az anyagra,és gyakorold valahol.Nem bonyolult,de rá kell érezni.


A csiszolópapír(100-as,600as,800-as)megvan 1000Ft-ból.

Kettő-kettő elég mindegyikből.

Az alapozó/szórógitt szintén 1000Ft körül van. +/- 300Ft.

Elég ebből egy 400 milis és még bőven marad is.

Festékből szintén 400 milis kell,ez 3-4 rétegben is elég lesz,ha ügyes vagy.Az ára márkától függően 700-1500Ft körül van.

A benzin és vegyszerálló lakk 400-700Ft szintén márkától függ.Elég a kisebb kiszerelés.

4000-5000Ft elég kell,hogy legyen.


Sok sikert a munkához,ha kérdésed van akkor segíttek még szivesen. :)

2010. okt. 22. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Ja és még annyi,hogy a közmondás itt is igaz.A több néha kevesebb.Semmiféleképpen sem kell kilókat ráfújnod.Kompresszor és festékszóró esetén,7 deciből még egy autó is megvan!!!
2010. okt. 22. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Aktuális még a festés, kérdező?

1070 volt a kromofág, ma ki is próbálom, és lehet, hogy holnap meg lefestem a vázat.

2010. okt. 22. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Persze aktuális még.Nos én nem azért szeretném lefesteni, mert annyira levan kopva, hanem mert a mostani festés nagyon gyenge, csúnya + rohadtul kopik. :S


De lehet hogy inkább boltilag lesz intézve.

2010. okt. 22. 15:05
 8/8 Alex4659 válasza:
100%

Amikor azon gondolkodsz, hogy át fested a kerékpárod, több lehetőség is felmerül.


1. lehetőség: Amikor már nagyon "ócskának" néz ki a járgányod és minden mindegy alapon szeretnéd le festeni , csak ne nézzen ki olyan "ócskának". Ekkor vízzel le mosod, majd még egy kis időt rá szánva "esetleg" át törölgeted egy alkoholos ronggyal, és le fújod, vagy kened a leg olcsóbban, esetleg "ingyen" beszerezhető festékkel. Messziről ugyan újnak fog kinézni a járgány, DE közelről megnézve az eredmény garantáltan katasztrófális.


2. lehetőség: Amikor fontos, hogy "jól" nézzen ki a járműved, de szeretnéd a lehető leg olcsóbban fel frissíteni a kinézetét. Ekkor veszel néhány csiszolóvásznat, vagy papírt. Szükség lesz 80-as, 120-as száraz csiszoló papírra, vagy vászonra. Le csiszolod a festék réteget, de az alapozót lehetőleg hagyd meg. Ezután portalanítod a felületet és le fújod, vagy kened a neked tetsző színre. Az első megoldásnál sokkal jobb eredményt fogsz elérni, de ha igényes vagy, az eredmény még mindig messze elmarad attól, amit valójában szeretnél.


3. lehetőség: Ekkor már valóban igényes megoldást szeretnél de HÁZILAG. Ennél a megoldásnál is szükséged lesz 80-as, vagy 120-as csiszoló papírra, vagy vászonra. Én személy szerint jobban szeretem a csiszoló vászont, mert tartósabb. Nem kopik el olyan gyorsan mint a papír. Szükséged lesz még 600-as, 800-as, vagy esetleg 1000-es vizes csiszolóvászonra. A kromofágot én személy szerint nem ajánlom, mert nekem rossz tapasztalataim vannak vele. Elképzelhető, hogy ez a hozzá nemértésemnek köszönhető. Igaz, hogy így sokkal munkaigényesebb a kivitelezés, de az eredmény (szerintem) kárpótolni fog a plusz munkáért. Nagyon gondosan csiszold le az elemeket a száraz csiszolóval az alapozóig. Innen a vizes csiszolóval folytasd addig, amíg "tökéletesen" homogén felületet nem kapsz. Valószínű, hogy néhány helyen a fém felületig is el jutsz. Ezért nagyon vékonyan fújd le (spray-vel, vagy kompresszorral) alapozó festékkel. Inkább többször menj végig a felületen, de arra nagyon ügyelj, hogy véletlenül se fojjon meg az alapozó SEHOL!!!!! Én azt tanácsolnám, hogy ezután várj minimum 24 órát és csak ezután fújd le színnel. A színre fújásnál ugyanúgy figyelni kell arra, hogy ne fojjon meg a festék, mert az tönkre tudja tenni az egész addigi munkádat. Inkább több rétegben, de nagyon vékonyan fújd le. Amikor ez megvan, megint vársz 24 órát és mehet a lakkozás, figyelve az előbbiekben leírt szempontokra. Tudom, hogy ez nagyon idő és munkaigényes megoldás, de házilag csak így tudsz "jó" minőséget elérni.


4. lehetőség: Be viszed az elemeket az általad kiválasztott festő műhelybe, (ahol már előre tájékozódtál, hogy mennyiért fogják megcsinálni) és el mész a készre festett anyagokért. Ez a megoldás "többe" fog ugyan kerülni, de sokkal gyorsabban kész lesz. Arról nem is beszélve, hogy házilag nem tudod olyan minőségben megcsinálni a festést, mint egy erre szakosodott műhely.

2011. júl. 16. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!