Kezdőoldal » Sport, mozgás » Extrém sportok » Yamaha raptor 660, suzuki ltz...

Yamaha raptor 660, suzuki ltz 400, yamaha yfz 450 tapasztalatokra lennék kiváncsi? többi lent

Figyelt kérdés
Quad vásárlása előtt állok elsősorban tapasztalatokra vagyok kivancsi de véleményt is meghallgatok, 660 as raptor ugyebár tudjuk hogy nem üzemórás a yfz 450 es quad ami sportquad versenyquad nagyobb élményt nyújt? erősebb a 450 es ? megéri 450 et venni hobbi használatra? vagy bőven tudja a 660 as is azt a szintet hozni ami ugye nem versenyquad. elsősorban ezekre lennék kiváncsi felhozódott az ltz 400 ami ugyebár itthon nagyon elterjedt de nem tűnt valami "izomkolosszusnak" pedig a külseje nagyon tetszik csak hallottam innen onnan hogy elég gyengus akinek van motoros multja nagyon hamar eléri azt a szintet hogy minden körülmények között üvöltsön a 400 ccm..

2020. dec. 3. 08:46
 1/2 anonim ***** válasza:

Előrebocsájtom, hogy quadokhoz nem értek, de viszonylag régóta motorozom, úgyhogy átfedés az azért akad. Most picit utánanéztem ezeknek, amiket írtál.


Az YFZ nagyjából 5 kg-mal könnyebb, miközben a 11,6:1 körüli sűrítési aránnyal sikeresen kipasszíroztak belőle 39 körüli lóerőt. Használtan ez lehet kevesebb is, mivel ezeknek magas szokott lenni a szervizigényük, trehány gazda hamar elhagy néhány pacit.


Ehhez képest a Raptor 9,2:1 sűrítési arány mellett dolgozik, nagyobb köbcenti miatt 36 LE körüli értéket produkál, viszont cserébe örök élet + 1 napot is kibír valószínűleg, még talán trehány gazda mellett is.


Ehhez párosul, hogy a nyomaték általában nagyjából arányos a köbcentivel, azaz egy 660-as motorból kb 50-55 Nm szokott kijönni 1 henger esetén, míg a 450-es YFZ-ből sokkal jobban kiélezett motor ellenére is csak 40 Nm-t hoztak ki. Motorozáshoz, quadozáshoz, terepezéshez a nyomaték hasznos elsősorban, nem a lóerő. Lóerővel semmire sem mész laza, csúszós, egyenetlen talajon. Főleg az az extra 4 lóerő nem sokat számít, cserébe sokkal szervizigényesebb.


A Suzuki gondolom a jól ismert DR-Z400 blokkját tette bele pici módosítással az LTZ-be, az meg híresen megbízható erőforrás, de cserébe gyengébb a másik kettőnél, nyomaték is kevesebb, illetve súly nagyjából ugyanott van, sőt picit több, mint a Raptor.


Attól függ, mi a célod. Én hobbicélra vagy az LTZ-t választanám, vagy a Raptort. Ha kell az extra nyomaték, mert már tapasztalt vagy, akkor a Raptor lehet a jobb. Ha még nem vagy olyan tapasztalt, nem is akarod szándékosan a határait megkeresni a járműnek, akkor abőven elég lehet az LTZ is akár, jókat olvastam róla most az utóbbi 30 percben :) Ha tapasztaltabb vagy, komolyabb céljaid vannak, van rá pénzed, akkor az YFZ lehet a legjobb, főleg ha találsz egyet, amire vigyáztak.

2020. dec. 3. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
(illetve azt fontos megjegyeznem, hopgy nyilván nem csak a motor karakterisztikájától függ, hogy mennyire élvezhető egy adott jármű, hanem rengeteg tényező van, de minden esetre sokat számít.)
2020. dec. 3. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!