Vásároltam horgászorsót kettőből kettő hibát produkált. Vissza akarom cserélni, más termékre vagy a pénzemet visszakapni. Van mód valamelyikre, vagy forduljak a Fogyasztóvédelemhez?
Hibajelenségek :
1,a Az eggyik orsó hajtókarja használat közben eltört a leggyengébb ponton.
2,a A másik orsó a hal fárasztása közben az elsőfékrendszer vélhetően elégtelen működési zavarában,nem megfelelően működött,ami miatt a fárasztott hal,nem vagy csak alig fáradt.Ebből fakadóan sem élmény nem volt a horgászat,sem pedíg nem kíméletes volt az állat partra vonszolása.A zsinórt nem folyamatosan hanem eggyálltalán nem engedte csúszni,lazítás esetén pedíg többször megcsúszva sem engedte azt a megfelelő mértékben.Amennyiben a fék túlságosan ki van engedve,úgy a szabadabban húzhatja a zsinórt mindenféle irányválltoztatással eggyütt,de ekkor a horgásztársak állásaiból az ő zsinórjaikat is összeszedheti,ami nagy gubanchoz vezet,és anyagi kár is jelentkezhet.Nem beszélve a horgásztársak nagymértékű zavarásáról.
Ennek a hibajelenség pontosabb leírása : Az elsőfékrendszer folyamatos zsinóradagolását van hivatott ellátni.Gondolom ha ez meghíúsul,akkor nem megfelelő.
Nem vagyok horgászorsó szervízes,így nem piszkáltam meg a szerkezetet,sem kívűlről,sem belűlről,azaz érintetlen állapotban vittem vissza a boltba.
Szeretnék a vásárlói jogommal élni és elállni a vásárlástól,(3 napon belül jeleztem a hibát és vittem be a boltba)mert a termék függetlenül az árától nem megfelelő,azaz kettőből kettő olyan hibát produkál ami a tartós használati cikkből fakadóan minőségbeli problémákra utal.Mik a lehetőségeim?
Hibás termék esetében a fogyasztó a vásárlástól számított két éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit.
Ennek alapján elsõsorban az árucikk javítását vagy cseréjét kérheti. A javítás és csere közül a fogyasztó választhat, kivéve ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan.
Jelen esetben nem volt jogszerűtlen, hogy a kereskedő egyből nem akarta visszafizetni a vételárat, hiszen elsősorban javítással orvosolhatja a hibát, amennyiben az gyártási eredetű (és nem a helytelen használat okozta). Bejegyzéséből nem derül ki, hogy a kereskedő mit ajánlott fel a panasz rendezése során.
Abban az esetben, ha a kereskedõ sem javítani, sem cserélni nem tud, illetve nem hajlandó, a fogyasztó árleszállítást érvényesíthet vagy elállhat. Elállás esetén a kereskedõ köteles visszafizetni a vételárat (a hibás árucikk visszavétele mellett). Jelentéktelen hiba esetén azonban elállásnak nincs helye.
Az említett kétéves igényérvényesítési határidõ során a bizonyítási teher a felek között megoszlik. A vásárlást követõ elsõ hat hónapban a bizonyítási kötelezettség a kereskedõt terheli. Ennek alapján, ha a hiba hat hónapon belül merül fel és a kereskedõ vitatja a fogyasztó kifogását, neki kell bizonyítania, hogy a termék hibája a használatból adódott, nem pedig gyártási eredetû. Amennyiben ennek nem tesz eleget, helytállni tartozik a fent említett módokon, azaz javítani, cserélni köteles vagy árleszállítást adni, illetve a vételárat visszafizetni. Nem köteles azonban három napon belül visszavásárolni a terméket, vagy egyből cserélni, mivel a 3 munkanapos cserekötelezettség a jótállásos termékekre vonatkozik.
Álláspontunk szerint nem tekinthetõ bizonyításnak az, ha a kereskedõ csupán az álláspontját közli (miszerint a termék hibája nm gyártási eredetű), azonban ennek megalapozottságát nem igazolja (pl. egy szakvéleménnyel).
Mindezek alapján azt javasoljuk Önnek, hogy vegye fel ismételten a kereskedõvel a kapcsolatot és hívja fel õt a bizonyításra.
Amennyiben ennek a kereskedõ vonakodik eleget tenni, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz vagy békéltetõ testülethez kell fordulnia. A békéltetõ testülethez fordulást az eljárás egyszerûsége, gyorsasága, valamint költségkímélõbb jellege miatt tekintjük kedvezõbb választásnak.
Abban az esetben, ha a kereskedõ a minõségi kifogását nem a jogszabályoknak megfelelõen intézte, így például nem vett fel jegyzõkönyvet a reklamációjáról, lehetõsége van bejelentést tenni az Ön lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelõségen.
Üdvözlettel: NFH admin1
----------------------------------------------------------
Portáljaink / Our websites:
Híreinket megtalálja weboldalunkon / News, official webpage: www.nfh.hu
Fórumportálunk itt érhető el / Forum portal: www.nfhforum.hu
Nemzeti Fogyasztói Termékkosár oldalunk elérhető itt / National Consumer Basket page: www.termekkosar.hu
Fiataloknak szóló oldalunk / Webpage for youth: www.nfhokoskosar.hu
English official portal: [link]
Facebook oldalaink / Our Facebook pages:
NFH / HACP: www.facebook.com/NFH.hu
Nemzeti Fogyasztói Termékkosár / National Consumer Basket: www.facebook.com/termekkosar
NFH Okoskosár / HACP Smart Basket: www.facebook.com/nfhokoskosar
English Facebook page: www.facebook.com/HACP.NFH
Kövessen minket a Twitteren is / Follow us on Twitter: [link]
Európai Fogyasztói Központ / European Consumer Centre Hungary:
Az Európai Fogyasztói Központról a www.magyarefk.hu oldalon olvashat. /
You can get information of the European Consumer Centre Hungary here: www.magyarefk.hu/en.html
Facebook oldal / Facebook page: www.facebook.com/EuropaiFogyasztoiKozpont
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!