Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Mi az oka annak, hogy a...

Mi az oka annak, hogy a Forma-1-ben szinte lehetetlen előzni?

Figyelt kérdés
jún. 13. 11:55
 1/6 anonim ***** válasza:
Azért lehet de sokszor a technika a döntő.
jún. 13. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
63%
A kérdés konkrétan nem igaz, ezáltal értelmetlen.
jún. 13. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
ez csak egy-két pályára igaz. eközben sok más pályán az a kifogás, hogy a nyitható hátsó szárnyak használatával az előzések a régebbi küzdelmes manőverekből játszi könnyedségű kikerüléssé silányultak.
jún. 13. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Az autók brutális mérete, és az autók brutális súlya és a minimális eltérések a csapatok között.


Tempókülönbség nélkül nehéz előzni. Ha egy kör 1p 40mp, akkor +1%=1mp. Tehát ha te ennyivel vagy gyorsabb az 1% tempókülönbség, miközben a másik mögött elmegy a teljes leszorítóerőd 20-30%-a. Tehát nehéz előzni. Az aerodinamikai baj adott így, de ma már tempókülönbség sincs. Régen még kellett a 107% szabály, az első és az utolsó között időmérőn fél óra távolság volt, ma már ilyen nincs.


A hatalmas leszorítóerővel azt érték el, hogy nincs hol előzni. Mindenki az utolsó pillanatban fékez, 1mp alatt már a gázon is állnak a fék után. Nincs a féktáv alatt sodródás, nem alakulnak ki nagy különbségek a féktávok között. Ez a nagy leszorítóerő és max tapadás pedig a hatalmas súly miatt kell. Az autó mérete pedig ebből adódó kár.


Ezért volt előzés a kis autókkal. Kisebb turbulencia, kisebb súly, több sodródás, több manőverezési lehetőség (nem volt ennyire sínautó) nagyobbak voltak a különbségek az autók között, ráadásul a tankolás miatt még súly eltérés is lehetett.

jún. 13. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Túl sok a leszorítóerő, túl sok a tapadás, túl sok kavargó légörvényt gerjesztenek az autók. Nem alakul ki elég tempókülönbség meg az időmérőn meg a rajt utàn beállnak az autók a gyorsasági sorrendbe és onnantól esélytelen előzni.
jún. 13. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Leginkább a túl nagy leszorítóerő. Sajnos. Pedig pont ez az, amiből nem akar engedni senki, mert ugye ettől gyorsak a kanyarokban az autók. Csak pont ez a baj, hogy csak az elől haladó autó élvezi a nagy leszorítóerőt. A mögöttelevők minél jobban megközelítik, annál nagyobb a leszorítóerőcsökkenés, köszönhetően a turbulens légáramlatoknak.


Tehát most ezért vannak a venturi csatornás padlólemezek, mert ezzel próbálták megoldani a követhetőséget, kavésbé kavarja a levegőt. Nem sikerült. Most 2026-ra kiadták a végső tervezetet, aminél minimálisra csökkentik a padlólemez leszorítóerejét, kb 30%-kal csökkentve ezzel a kanyarsebességeket. Rögtön mindenki kivan tőle, hogy ezt az F1-gyel nem tehetik meg.


Hát gáz hogy nem találnak jó megoldásta erre a kompromisszumra, hogy nagy leszorítóerő, mégis jó követhetőség... 😕

Szóval simán lehet, hogy megy a kukába az egész új 2026-os tervezet, mert nem fogadják el a csapatok. Június 30-ig kell véglegesíteni ahhoz, hogy 2026-ban életbe léphessen.


Hát meg amúgy sokat számít az is, hogy óriási tankokkal versenyeznek, nehéz behemótokkal. Széles, hosszú... az F1 pályák többségét nem ezekhez az autókhoz alkották meg.

jún. 15. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!