A Forma 1-ben miért állt rá mindenki ezekre a csúnya apexekre?





A szerinted 'csunya' apex technikaja hozott neki 4 vilagbajnoki cimet.
Ha ennyire jobban tudod hogy kell vezetni, hogy Kapas Pistanak Mucsarocsogen jobban tetsszenek az ivek, ird meg neki es utana azt is, hogy mit reagalt.





Hajtűben elég gyakori manőver. A túllassítás elkerülése a cél. Ha 1 métert túlmész, akkor tuti nem hagytál benne semmit. Ez all-in taktika a féktávval. És mivel élesen kanyarodsz amúgy is, olyan nagy időveszteség nincs.
Montreálban a visszafordítóban időmérőn elég sokan úgy mennek, vagy hockenheimben is így fordulnak sokan, spa 1-es kanyar is ilyen, valamennyire a hungaroringen is ilyen az 1-es kanyar...
Tehát ez nem vezetési stílus, hanem hozzáállás kérdése. A vezetési stílusnál eltérő elven használnak ideális íveket. Tehát valaki V betűsebben vesz egy fordulót, valaki U formában leköveti a szokásos ideális ívet, mind a kettő gyors lehet, megvan előnye hátránya, de valamilyen rendes íven mennek, amíg az éles nagy öblös hajtű bevétele nem az ideális ív, hanem egy bevetődős fékezés a túllassítás elkerülése miatt.
Vannak olyan hajtűk vagy visszafordítók amiken szintén távol fordulnak a kanyarközéptől, de ott szándékosan, mivel számít a pálya lejtése vagy az aszfalt minősége. Pl japán hajtű, vagy a hockenheimi stadion rész vagy zandvoort. A pálya dőlése miatt van több ív. A másik példa lehet miami, a végén a 17 éles kanyarban a belső ív (ideális ív) eltérő kopóréteggel rendelkezett, emiatt jó szélesen esős ívben kezdték venni a versenyzők.
Nagyon felszínesen ez a különbség a hajtűk között.





Hú, Zandvoort nagyon kemény, az egyik kedvenc pályám.
Amelyiket érdekes módon nem szeretek, az Mugello. Szerintem az sokkal inkább motoros pálya. Az F1-nek szerintem egyszerűen nem ideális. De ez az én véleményem.















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!