Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » A Forma 1-ben miért állt rá...

A Forma 1-ben miért állt rá mindenki ezekre a csúnya apexekre?

Figyelt kérdés
Régebben sokkal szűkebben fordultak, aztán jött Vettel, meg az ő "hajtűkanyart kinn, a határban veszem" stílusa, és mintha mindenki hozzá butult volna.
2023. márc. 14. 19:11
 1/9 anonim ***** válasza:

A szerinted 'csunya' apex technikaja hozott neki 4 vilagbajnoki cimet.


Ha ennyire jobban tudod hogy kell vezetni, hogy Kapas Pistanak Mucsarocsogen jobban tetsszenek az ivek, ird meg neki es utana azt is, hogy mit reagalt.

2023. márc. 14. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Az ott a Red bull volt, mint ahogy aztán kiderült a későbbiekben. Az Öreg abból a két autóból két sima vb-címet hozott volna a Ferrarinál.
2023. márc. 14. 19:27
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Hajtűben elég gyakori manőver. A túllassítás elkerülése a cél. Ha 1 métert túlmész, akkor tuti nem hagytál benne semmit. Ez all-in taktika a féktávval. És mivel élesen kanyarodsz amúgy is, olyan nagy időveszteség nincs.

Montreálban a visszafordítóban időmérőn elég sokan úgy mennek, vagy hockenheimben is így fordulnak sokan, spa 1-es kanyar is ilyen, valamennyire a hungaroringen is ilyen az 1-es kanyar...

Tehát ez nem vezetési stílus, hanem hozzáállás kérdése. A vezetési stílusnál eltérő elven használnak ideális íveket. Tehát valaki V betűsebben vesz egy fordulót, valaki U formában leköveti a szokásos ideális ívet, mind a kettő gyors lehet, megvan előnye hátránya, de valamilyen rendes íven mennek, amíg az éles nagy öblös hajtű bevétele nem az ideális ív, hanem egy bevetődős fékezés a túllassítás elkerülése miatt.


Vannak olyan hajtűk vagy visszafordítók amiken szintén távol fordulnak a kanyarközéptől, de ott szándékosan, mivel számít a pálya lejtése vagy az aszfalt minősége. Pl japán hajtű, vagy a hockenheimi stadion rész vagy zandvoort. A pálya dőlése miatt van több ív. A másik példa lehet miami, a végén a 17 éles kanyarban a belső ív (ideális ív) eltérő kopóréteggel rendelkezett, emiatt jó szélesen esős ívben kezdték venni a versenyzők.


Nagyon felszínesen ez a különbség a hajtűk között.

2023. márc. 14. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Csak, hogy teljesen érthető legyen, az eltérő kopóréteg belül nagyon csúszott miamiban*
2023. márc. 14. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Hú, Zandvoort nagyon kemény, az egyik kedvenc pályám.


Amelyiket érdekes módon nem szeretek, az Mugello. Szerintem az sokkal inkább motoros pálya. Az F1-nek szerintem egyszerűen nem ideális. De ez az én véleményem.

2023. márc. 14. 21:21
 6/9 anonim ***** válasza:
Elég sok vezetési technika van, vagy ív, ebbe már valaki belement, de nem biztos, hogy mindenki érti, aki nem néz versenyeket vagy nem versenyez online. Nagyon egyszerűen válaszolva egy feláldozható kanyar. A legtöbb esetben elég nehéz fékezni a max fékerőn amikor még nincs blokkolás, érezni az autó rotálását, és keresni a mm pontos kanyarbevételt, miközben még félig a féken vagy, de egyszerre már a gázon is. Ezek a túltolt visszafordítók arról szólnak, hogy a legutolsó pillanatban fékezni végig a lehetséges maximum fékerőn és bevenni a kanyart amikor van annyi tapadás. Így semmi mással nem megy el idő, nem kell kompenzálni ha túl korán fékezel, nem kell mm pontosan törekedni a kanyarra... Időt nyersz vele. Viszont annál semmi sem gyorsabb, ha egy ilyen utolsó pillanatos féktáv mellett pont kijön a kanyarcsúcs is, akkor az tökéletes.
2023. márc. 14. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
50%
Amióta a gumivigyázás meg a drs zónázás megy plusz olyan drasztikusan nőtt az autók tömege, hogy olyan mintha egy tankkal mennél nem az ideális ívet használják.
2023. márc. 16. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Igaz, jó szempont!
2023. márc. 16. 16:41
 9/9 anonim ***** válasza:
Valaki keressen már a mai nehéz autókkal olyan pole kört, ahol nem az ideális íven mennek, a hajtűk kivételével.
2023. márc. 16. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!