Mit jelentenek a ralli navigátor kifejezések?
A behúz, azt is jelentheti, hogy középen azaz a "normális" íven kezdi és a közepétől behúzza azaz a belső oldalon folytatja.
Ugyanakkor azt is jelentheti, hogy nem egyenletes a kanyar íve, tehát hiába áll rá a pilóta elsőre az ideális szögben, egy bizonyos távolság után a kanyar kezd szűkűlni, és még rá kell húzni a kormányra. Van aki ezt úgy jelöli, hogy B34 azaz balra van egy közepes erősségű kanyar, aminek a második fele jóval kisebb íven fordul.
A tő akkor használható, hogy tisza a kanyar belső íve, azaz le lehet vágni.
Ha egy J3-as kanyart a baloldalon a külső íven kezdi, és a kanyar közepén a jobboldali kerekek a padkán -vagy még lejjebb- haladnak, akár azt is jelentheti, hogy kiszélesítette az ívet, és egy J2-t csinált belőle.
Márpedig a 3 helyett 2, az nagyobb sebességet jelent, vagyis időt nyer. Persze ez csak 1-2 tizedet jelenthet, de ha van egy 20km hosszú gyorsasági, csak a levágásokkal az ilyen tő-re tevésekkel ugyan az a páros 4-6 másodpercet is javulhat.
Különben ez sem egyértelmű, mert más és más kifejezéseket használnak.
Van akinél "tövön", van akinél "tőre" van akinél "belül" de van akinél "benntartod".
Ki hogy szokja meg.
Azt mondják hasznos más navigátoroktól átvenni ami jó, ugyanakkor vigyázni kell vele, mert nem mindenkinek ugyan az ugrik be egy adott kifejezésről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!