Mit tehetek, ha a postás aláírja helyettünk a tértivevényes leveleinket?
Szia!
Ha fővárosban élsz, akkor a kerületed főpostáján tehetsz a kézbesítő ellen panaszt. Mindenféleképpen főpostán kell, ahol tudják, hogy a címetek kihez tartozik.
Nálunk (főváros - peremkerülete) rendszeresen megcsinálta a postás, hogy nem dobta be időben, illetve akkor is értesítést hagyott, mikor otthon voltunk, de nem értünk ki időben a kapunkhoz, sőt, sokszor nem a postaládában, hanem a kerítés szemeibe betűzve hagyta a leveleket, értesítést, amit elfújt a szél.
Az, hogy helyettetek ír alá, valóban büntetőjogi kategória, de ha nem tudjátok bizonyítani valamivel, akkor nem sokat ér.
Nálunk még a csomagfutár is csinált hasonlót, aláírt helyettünk, azt hazudta az online felületen, hogy értesítőt hagyott, pedig nem, és nem voltunk otthon, pedig ez sem volt igaz. Csak ekkor szerencsénkre egy olyan barátunk járt számunkra közben, aki olyan cégnél dolgozik, ahol több futárszolgálattal dolgoznak, és ő intézte el, hogy másodjára is kihozzák a csomagunkat. Egyébként hiába tudtuk, hogy jön a csomag, szépen "elveszettnek" nyilvánítják, és kész. Mikor másodszorra kihozta a csomagot a futár, akkor azt mondta: nekünk nem is kell aláírnunk semmit. Pedig ez fura, mert mindig mindenhol kell az átvevő aláírása!
Szóval szerintem fogalmazz meg valamiféle panaszt, - személyesen, e-mailben, levélben, a posta hivatal online panaszfelületén - különben ennek a visszaélésnek soha nem lesz vége. Viszont most a késedelmi kamatot ki kell fizetnetek, legfeljebb kérhettek részletfizetést, méltányolást, amennyiben előadjátok a büntetést kiszabó cégnek vázolva a körülményeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!