Ebben az esetben hová érdemes fordulni, hogy a vitás helyzet végre rendeződjön?
Édesanyám egy bizonyos webáruháztól rendelt elővétellel egy terméket kb 15000 ft értékben. A rendelés később törölve lett. Annak rendje, módja szerint értesítették a webáruháztól, hogy a pénzét visszairányítják. Majd a forgalmazó cég jelentkezett, hogy beérkezett a számlájára az összeg és akkor küldi a terméket (anyém helyett a cégnek utalták az összeget).
Többször jelezte a problémát, a webshopnál minden alkalommal csak azt a választ kapta, hogy az ő rendszerük szerint az utalás megtörtént. A forgalmazó cég pedig addig nem utalja vissza az összeget, míg a webshop állást nem foglal, de fel nem hívja őket, hogy akkor valóban ez a helyzet áll-e fent, mert neki erre nincs ideje...
Többszöri írásbeli panasz és telefonhívások után sem hajlandandóak megoldást találni a problémára.
Több, mint egy hónapja húzódik már ez az ügy.
A kérdés: ilyenkor hová érdemes fordulni? Fogyasztó védelem? Békéltető testület?
Tékozló Homár, Fogyasztóvédelem, békéltető testület.
Ha viszont teljesen farral áll a cég a dolgokhoz, be is perelhetitek, csak ahhoz kell egy jó ügyvéd.
Köszi!
Nekem hiába írod, hogy gondolkodni kéne, más fejével, más helyett nem tudok. Egyébként meg ez nem egy no name webáruház, országos szinten talán az egyik legnagyobb. Én magam is rendeltem már több dolgot onnan és semmi gondom nem volt. A kérdés, hogy a webáruháznál próbálkozzak inkább vagy a forgalmazó cégnél?
Először is minden e-mailt,levelet tarts meg,véletlenül se törölj. Főleg azt kell tudnod bizonyítani, hogy mikor és hogyan álltál el a szerződéstől (és persze, hogy előre fizettél). Gondolom jött visszaigazoló email mikor törölted a megrendelést, azzal tudod bizonyítani őket.
Van egy jogszabály, ami az ilyen szerződésekre vonatkozik,mindent bemásolok neked:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Ennek van ez a pontja:
"23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti."
Ez alapján van jogod a vállalkozástól (webshoptól), és csak attól visszakövetelni a pénzed, amit ő ugyanolyan módon (átutalással) visszaküld neked.
Most egyenlőre játsszák a hülyét, hogy húzzák az időt. Majd legközelebb azt mondják neked, hogy kicsúsztál az elállási időből,ilyen-olyan határidőből és sajnálják az egészet vagy valami hasonlóra hivatkoznak majd. Ezt szokták csinálni, 10-ből elég ha csak 2-3-szor bejön nekik, már megéri. Mindenképp menj utána.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!