Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ebben az esetben hová érdemes...

Ebben az esetben hová érdemes fordulni, hogy a vitás helyzet végre rendeződjön?

Figyelt kérdés

Édesanyám egy bizonyos webáruháztól rendelt elővétellel egy terméket kb 15000 ft értékben. A rendelés később törölve lett. Annak rendje, módja szerint értesítették a webáruháztól, hogy a pénzét visszairányítják. Majd a forgalmazó cég jelentkezett, hogy beérkezett a számlájára az összeg és akkor küldi a terméket (anyém helyett a cégnek utalták az összeget).


Többször jelezte a problémát, a webshopnál minden alkalommal csak azt a választ kapta, hogy az ő rendszerük szerint az utalás megtörtént. A forgalmazó cég pedig addig nem utalja vissza az összeget, míg a webshop állást nem foglal, de fel nem hívja őket, hogy akkor valóban ez a helyzet áll-e fent, mert neki erre nincs ideje...


Többszöri írásbeli panasz és telefonhívások után sem hajlandandóak megoldást találni a problémára.

Több, mint egy hónapja húzódik már ez az ügy.

A kérdés: ilyenkor hová érdemes fordulni? Fogyasztó védelem? Békéltető testület?


2018. aug. 29. 18:29
 1/10 tgt ***** válasza:

Szerintem itt:

[link]

2018. aug. 29. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Tékozló Homár, Fogyasztóvédelem, békéltető testület.

Ha viszont teljesen farral áll a cég a dolgokhoz, be is perelhetitek, csak ahhoz kell egy jó ügyvéd.

2018. aug. 29. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
0%
Naponta öten-hatan sírnak itt, jobban meg kéne gondolni mikor nyomkodjunk.
2018. aug. 29. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Köszi!

Nekem hiába írod, hogy gondolkodni kéne, más fejével, más helyett nem tudok. Egyébként meg ez nem egy no name webáruház, országos szinten talán az egyik legnagyobb. Én magam is rendeltem már több dolgot onnan és semmi gondom nem volt. A kérdés, hogy a webáruháznál próbálkozzak inkább vagy a forgalmazó cégnél?

2018. aug. 29. 19:07
 5/10 anonim ***** válasza:
A webáruházzal bonyolítottad a pénzügyi tranzakciót, igaz? Nos, akkor ő viszi el a balhét is.
2018. aug. 29. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszi!
2018. aug. 29. 19:15
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Először is minden e-mailt,levelet tarts meg,véletlenül se törölj. Főleg azt kell tudnod bizonyítani, hogy mikor és hogyan álltál el a szerződéstől (és persze, hogy előre fizettél). Gondolom jött visszaigazoló email mikor törölted a megrendelést, azzal tudod bizonyítani őket.


Van egy jogszabály, ami az ilyen szerződésekre vonatkozik,mindent bemásolok neked:


45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól


Ennek van ez a pontja:


"23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.


(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti."


Ez alapján van jogod a vállalkozástól (webshoptól), és csak attól visszakövetelni a pénzed, amit ő ugyanolyan módon (átutalással) visszaküld neked.


Most egyenlőre játsszák a hülyét, hogy húzzák az időt. Majd legközelebb azt mondják neked, hogy kicsúsztál az elállási időből,ilyen-olyan határidőből és sajnálják az egészet vagy valami hasonlóra hivatkoznak majd. Ezt szokták csinálni, 10-ből elég ha csak 2-3-szor bejön nekik, már megéri. Mindenképp menj utána.

2018. aug. 29. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Kártyás fizetés volt? Akkor a bankhoz kell fordulni és charge backet kérni
2018. aug. 29. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszi! Anyukámnak minden megvan, vannak képernyőfotók, emailek, minden megvan. Rengeteg panaszlevelet írt nekik, beszélt a forgalmazó céggel is (innen tudjuk, hogy nekik ment a pénz nem pedig vissza). Az ügyintéző telefonban már olyanokat magyarázott, hogy fogyasztóvédelmi eljárás indult az ügyben (!) majd letiltották a panaszkezelésre használt email címet... azon gondolkodom, hogy van egy ügyvéd ismerősöm és felfogadom,hogy küldjön hivatalos levelet nekik.. mert csak egymásra mutogatnak.
2018. aug. 29. 19:54
 10/10 anonim ***** válasza:
Helyes. Ügyvédi felszólítást komolyabban szoktak venni. Itt az a lényeg, hogy mindegy miről mantráznak,miért nem tudják visszautalni,kinél van a pénz stb..stb..ez nem a te érdekkörödben felmerülő probléma, hanem az övükében. Neked nem kell sehova máshova menni a pénzedért, csak hozzájuk. Nekik van bőven forrásuk ahhoz, hogy visszautaljanak 15e ft-ot neked, a többi már az ő dolguk.
2018. aug. 29. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!