Meddig húzhatja el egy kereskedő a garanciás ügyintézést? Mit lehet tenni, ha nem hajlandó teljesíteni a vállalását?
Hibás alaplapot vittem vissza garival. Azt mondták 2-4 hét lesz, ez 52 napja volt.
Ezt találtam 2013-as cikkben, tud valaki újabbat?
"Fontos tudni azonban, hogy minden esetben törekednie kell arra a kereskedőnek, hogy a kijavítás tizenöt napon belül megtörténjen. A hatályos előírásokban nincs olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy ezen határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó."
Mit ehet tenni, ha nem hajlandóak együtt működni, csak kibújnak a felelősség alól?
A törvény azt mondja, hogy a kijavítást megfelelő határidőn belül kell megejteni, a jogosult érdekeit kímélve, figyelemmel a dolog tulajdonságaira. 2013. évi V. törvény a polgári törvénykönyvről 6:173 § és 6:159. §.
Vita esetén fordulhat az illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara mellett tevékenykedő békéltető testülethez vagy a kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához.
Először is, bemész a boltba. Mondod, hogy ennyi idő után már illene javíthatatlannak minősíteni az alaplapot, és kicserélni, plusz valami jóvátételt fizetni.
Ha nem adnak semmi elfogadható választ, akkor elkéred a vásárlók könyvét, és beleírod az esetet dátumokkal, meg azt, hogy cserét kértél, de nem hajlandóak rá.
Ettől nagyon szoktak félni, valószínűleg le akarnak beszélni róla.
Ha ez után is hetekig nem hallasz róluk, akkor jöhet a fogyasztóvédelem. (Sajnos, ők nem nagyon szokták törni magukat, de azért meg lehet próbálni.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!