Kötelezhet engem egy bútor webáruház hogy fizessem ki az át nem vett lemondott terméket? Szerintük nem mondhatom le a terméket .
Akkor egyedi, ha azt mondod, hogy neked ez 12 centivel magasabban kell. Például. Ha választható a szín és te a másikat választod, akkor nem egyedi.
Melyik webshop volt ez?
Voila! Ott van feketén fehéren:
"Elállási jog:
Amennyiben a megvásárolt áru nem nyerte el tetszését, vagy más ok miatt nem kívánja azt megtartani, úgy az áru kézhezvételétől (a bútor átvételének a napja) számított 14 munkanapon belül jeleznie kell azt e-mailben. A vásárló az elállási joga gyakorlását (e-mailben vagy postai úton) köteles eladónak bejelenteni.
Elállási jogot a 17/1999. (II.5.) Kormány Rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szabályozza, melyet Eladó magára nézve kötelezőnek tartja.
Elállás esetén Vevőnek kell a bútort sértetlen és használattól mentes állapotban, eredeti csomagolásban, a kapott dokumentumokkal együtt visszaküldeni Eladó címére. Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a bútor visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket is. A Vevőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az Eladó azonban követelheti a bútor nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
Eladó a bútor vételárát az elállástól számított 30 napon belül Vevő részére átutalással visszatéríti.
A Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát:
- szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt az Eladó a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte. Ez minden esetre vonatkozik, amikor a Vevő egyedi gyártású, az igényeinek megfelelően készítendő bútort rendel, melyet kérésének megfelelően készítenek el.
- olyan bútor értékesítése esetében, amely a Vevő személyéhez kötött, illetve amelyet a Vevő utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő."
Legalább ezt olvasd el. :)
Ezt fogadtad el, ehhez kell tartani magad. A 14 nap él, de belementél, hogy át kelljen venni, ha már elkezdte a cég a teljesítést.
Namost! Vedd fel velük a kapcsolatot telefonon és írásban! Írd meg, hogy ha nem törlik a vásárlást csak nekik lesz rosszabb, mert élni fogsz a 14 napos elállási jogoddal. Tehát kiviszik a saját költségükön a bútort, te meg ott és akkor azt mondod, hogy nem tetszik, nem kell. Szóval fáradnak vele feleslegesen. Ezt mondd el nekik telefonon is. Legrosszabb esetben, ha engeded, hogy otthagyják a bútort nálad neked kell majd állnod a SÉRTETLEN visszaszállítást.
Ez a legfontosabb:
"ha az elállási határidő lejárta előtt az Eladó a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte"
Megbeszéltétek, hogy mikor viszik ki?
Ne érdekeljen, hogy beszólogatnak, én segíteni akarok. Teljesen beleéltem magam a helyzetbe. :)
Szóval! Ha nem beszéltétek meg, hogy mikor szállítják kis, stb.. akkor mondd le az előző válaszaim alapján levélben és telefonon. Nem kell parázni. Próbálkoznak a cégek. Ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!