Kötelező jelleggel szükséges-e egy szolgáltatónak bekérnie állandó lakcímet egy szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződéskötéshez?
A UPC-nél kötöttem évekkel ezelőtt szerződést Pesten, ott csak ideiglenes lakcímet kértek tőlem ami nekem nem Pesten van, hanem az ország más régiójában. Hazaköltöztem állandó lakcímre, és most kaptam egy 3éves tartozásról egy levelet, hogy be akarják hajtatni behajtócéggel.
Utánaérdeklődtem a UPC-nél, hogy mit akar ez jelenteni, hogy 3 éven át se szó se beszéd, aztán egyszercsak egy ilyen levelet kapok; kiderült, hogy a pesti ideiglenes lakcímre küldtek nekem levelet, de már rég nem laktam ott, emellett pedig nem volt náluk rögzítve az állandó lakcímem.
Fogyasztóvédelemhez fordultam már, de érdeklődnék itteni szakértőktől is, hogy szerződéskötéshez nem volna kötelező a UPC-nek kérnie tőlem egy állandó lakcímet? Jogszabályi gyűjteményben erről semmit nem találtam, nagyon hálás lennék, ha valaki tudna nekem erről hiteles forrást, linket küldeni, akár itt, akár privát üzenetben!
1. Bármilyen szolgálató kér töled egy címet, az töled függ, hogy mit adsz meg.
2. Ha elköltözöl, akkor vagy közlöd velük az újabb cimet, vagy vállalod a felelöséget ennek elmulasztása miatt.
3. Egyetlen szolgáltató sem köteles követni az adataidban bekövetkezett változásokat, ezeket neked kell aktuális zsinten tartani.
Akkor egy jogszabályt is hadd kérjek már még, hogy hitelesnek is véljem a válaszban leírtakat. Jogszabályra kérdeztem rá, ami nincs meghatározva törvényben, akkor annak az ellenkezője van meghatározva, ergo jelen esetben az, hogy a előfizető/ügyfél olyan adatot ad meg, amilyet akar. De erre se találtam jogszabályt,
ezért kértem segítséget olyantól, aki HITELES FORRÁSSAL EGYÜTT tud nekem segíteni.
(Zárójelben megjegyzem, hogy eddig minden szerződéskötésnél minden szolgáltató, biztosító, is kér lakcímet minden szerződéshez, de még a sarki boltos is kér lakcímet egy áfás számlához. A UPC nem kért semmit. Egyáltalán nem érzem az én saramnak a dolgot, épp ezért ágállok az egész ellen. De végülis majdnem mindegy, mert most akadtam rá az ÁSZF-ben, hogy kötelező eleme a szerződésnek: "állandó és/vagy ideiglenes lakcím", szóval a UPC-nek ez már bukó. Már csak a törvényi keretek érdekelnek.)
Tompika, melyik reszet nem erted annak, hogy NINCS erre torveny? A te elemi erdeked, hogy olyan adatokat adj meg, amik valosak. Ellenorizni nem ellenorizhetik mert nincs joguk hozza, ha te sajat hulyesegedbol olyat adtal meg ahol nem vagy, ne a szolgaltatot hibaztasd.
Arra is kivancsi lennek, hogy az 1. valasz miert kapott 0%-ot...
" kötelező eleme a szerződésnek: "állandó és/vagy ideiglenes lakcím" "
Ez magyarul azt jelenti, hoyg EGY címet (VAGY az álladót, VAGY az ideiglenest) kell megadni. A te esetedben az ideiglenes meg volt, ezért semmit nem reklamálhatsz.
Tehát fogok fizetni csak nem a végrehajtónak. Nekik nem. Ja és amúgy oké, hogy telefonon keresztül megkötik a szerződést ráutaló magatartással megkötik, csak ha egy lakcím sincs bekérve, akkor ilyen alapon bki adataival megrendelhetek bhová egy szolgáltatást.
Nem gondolom, hogy ez így rendben lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!