Mit lehet kezdeni ezzel a "termék árát le lehet vásárolni" dumával?
Tegyük fel vásárolok valami nagy értékű dolgot. Például beszéljünk valami nagy értékű dologról ami legyen mondjuk 100 ezer forint. A szituáció hogy nekem teljesen pontosan az a típus kell mert csak az lát el bizonyos funkciókat amire szükségem van. Megörülök hogy most pont egy bolt ad el belőle 90 ezer ft-ért. Meg is veszem, de hazaérve azt tapasztalom hogy nem jó. Sebaj, kicserélem gondolom és megyek vissza a boltba. A boltos közli velem hogy sajnos ebből nincs cserére lehetőségük mert elfogyott végleg, és szervizbe sem áll módukban küldeni az ilyeneket. Mondom hogy semmi baj, megveszem két bolttal arrébb akkor az eredeti áron csak adja vissza akkor a pénzem. Ilyenkor megy az hogy az eladó közli hogy azt nem lehet, ad egy kupont a termék értékével és azt levásárolhatom a boltban.
Ilyenkor én csak pislogva nézem hogy "Mi van?" vagy még inkább "Ez most valami rossz vicc?". Én arra éveket spórolhattam és más típus nem felel meg. A motivációm nem az volt hogy én kimondottan ebben a boltban ott hagyjak 90 ezer forintot valami vacakra amire semmi szükségem hanem az hogy azt az egy terméket megszerezzem a legjobb áron. Így viszont sehogy se tudom megszerezni, mert ezzel a bolt lenyúlta tőlem azt a pénzt amiből én meg tudnám venni.
Nem velem történt, egy ismerősöm járt hasonló képen.
Ez tényleg így működik? Ilyenkor mit lehet csinálni?
Mit lehet kezdeni kisebb és mit lehet kezdeni nagyobb értéknél az ilyen helyzettel?
# 10/10 Időpont ma 16:07
Csakhogy a kérdésben hibás termékről van szó.
"Linkeljetek már valami hivatalos törvényt, mert bizony nem kell visszaadni a pénzt, ha amúgy a termék hibátlan, csak épp neked pont nem az kell. A bolt jóindulatán múlik, hogy kapsz-e vissza vagy sem."
Hülye vagy öcsém, épp csak nem forogsz. Legalább olvasd már el azt a kérdést amire válaszolsz!
# 15/18 Időpont ma 16:53
A kérdésben az is le van írva, hogy ugyanezt a terméket megvenné máshol. TEhát nem a "lábára nem jó".
"Milyen igényeket lehet érvényesíteni hibás teljesítés esetén?
Hibás teljesítés esetén a fogyasztó
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
b) Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének (megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy olyan állapotot kell létrehozni, mintha a szerződés létre sem jött volna, vagyis a fogyasztó visszaadja a terméket, és visszakapja a teljes vételárat."
Ha jól értettem, akkor rossz terméket kaptál, ami nem működik. Ez azt jelenti, hogy ez az irányadó. Persze elfogadhatsz te utalványt is, de nem kötelező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!