Mi a teendő, ha a Deichmannban a 2 hónapja vásárolt, egyértelműen gyártáshibás cipőt nem kicserélik, hanem bevizsgálásra viszik? Mi a jogszabály erre az esetre?
1. Csere előtt joguk van bevizsgáltatni!
2. Ha nem leszel elégedett az eredménnyel,akkor a fogyasztóvédelemhez fordulhatsz.
Teljesen normál folyamat, hogy megállapítják egy termékről, hogy miért ment tönkre.
ne lepődj meg, de nem biztos, hogy kicserélik, hiszen a törvény értelmében ha lehet meg is javíthatják. Szóval, simán lehet, hogy megjavítva visszakapod.
Tartós fogyasztási cikkre (pl. cipő) 2 év szavatosság van. Ennek az első fél évében a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem gyártási hibából ment tönkre az áru. A maradék másfél évben a vásárlónak kell bizonyítania, hogy bizony gyártási hibából ment tönkre. Most az első fázisban vagytok a cipővel, vagyis rajtuk van a bizonyítási teher. Megtehetnék, hogy kérdés nélkül visszaveszik, de gondolom sokan visszaélnek ezzel.
Érdemes még azt tudni, hogy a szakvéleménynek függetlennek kell lennie, vagyis nem mondhatják azt, hogy "megnézte a cipészünk, és szerinte nem volt vele gond".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!