Kötelezi-e valami a magyar postát arra, hogy a hétköznapi ember számára hozzáférhetően, olvashatóan, egyértelműen közzétegye azt, hogy hány nap alatt teljesíti vállalt szolgáltatásait? Működik-e vele kapcsolatban a fogyasztóvédelem?
Kézbesítő vagyok, és a legjobb tudomásom szerint...
Sima belföldi levélre D+5 munkanapot napot vállal a posta (ahol D a feladás napja)
Elsőbbségi belföldi sima/ajánlott levélre D+1 napot
Sima/tértivevényes/hivatalos ajánlott levélre D+3 nap.
Továbbá külföldről érkező 500 gramm alatti küldemények (közönséges vagy tételes) elsőbbségi levélként kezelendőek, aznap kézbesítenünk kell. Címzett újságok (MP HLÜ által névre szóló színes újságok) D+2 nap.
És igen, az elmúlt 1-1.5 hétben tényleg régi feladású levelek kerültek hozzánk, még "friss" módszerrel dolgoznak az OLK-ban (Országos Levélfeldolgozó Központ).
23-án kaptam meg egy 15-én feladott sima belföldi levelet, ráadásul helyben adták fel. Nekem volt kellemetlen mert az ügyfél már 16-án kereste :D
Kedves Kézbesítő!
Nagyon köszönöm a hasznos válaszodat.
Ezeket a dolgokat nekünk ismernünk kellene, nekem ezzel is bajom van, nemcsak azzal, hogy egy sima levél a 21. században, meghazudtolva az előző két évszázad gyakorlatát, 5, azaz öt nap alatt kerül ugyanazon város másik, földrajzilag nem nagy távolságú helyén lévő másik utcájába.
Hasznosnak tartom a válaszodat, és nem értem azokat, akik 54%-os értékelésűvé tették. Nem Te vagy a felelős amiatt, hogy ilyen botrányosan működik az a szolgáltató vállalta, amelyikben dolgozni kényszerülsz.
Talán, ha megindokolnák....
Kedves Hozzászólók!
Köszönet a figyelmetekért, a válaszaitokért.
A feltett kérdésemre kapott válaszok alapján kijelenthető, (???)
- hogy a postát nem kötelezi semmi arra, hogy levélkézbesítési szolgáltatásainak vállalt határidejeit számunkra nyilvánossá, ismertté tegye
- hogy a posta által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatosan nincs felügyelet vagy fogyasztóvédelem
Ha ezek téves következtetések lennének, köszönettel várom vagy várjuk a további hozzászólásokat.
Kedves kérdező,
ezek bizony téves következtetések!
Természetesen minden szükséges információ elérhető minden postahelyen és interneten is.Minden postán megtalálható az ügyféltérben egy-két vaskos könyv:a postai szolgáltatások általános szerződési feltételei-vagy valami hasonló címmel.Interneten pl. levelekhez:
Az is ki van hirdetve hol lehet panaszt tenni.
Egyébként a kézbesítőnek igaza van.sima levél max. 5 munkanap,elsőbbségi levél max. 2 munkanap (de az ászf-ben pontosan le van bontva %-os értékekre.
Üdv:egy volt postás.
Tisztelt Volt Postás Hozzászóló!
Amit itt ajánlasz, az egyáltalán nem elégíti ki a kérdésben feltett követelményeket. "Egy vaskos könyv" - valahol az üzlettérben. Vagy a felajánlott internetes cím.
Nekilát-e ennek végigbogarászásához egy hétköznapi ember?!? Aligha.
Ha a posta ki tudja szedni külön egy lapra a postai levelek, kisméretű csomagok díjszabásait, akkor hogy a csudában nem tudja mellészerkeszteni az ezekhez tartozó vállalási időt?!
Ha valaki rákényszerül, hogy a posta szolgáltatásait vegye igénybe, amiért külön fizet, akkor miért nincs kifüggesztve a felvevő ablakoknál egy ilyen közérdekű tájékoztató?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!