A strasbourgi szerencsétleneknek mi bajuk van már a tényleges életfogytiglannal is?
Egyrészt van egy olyan megközelítés, hogy tész ugyanazért alkotmányellenes, ami miatt a halálbüntetés, hiszen annak egy kegyetlenebb módja (mivel arról szól, hogy a rendszer megvárja, amíg egy kis lyukban elpatkolsz magadtól, de valójában életed már nincs).
A másik, hogy a bv rendszerében a tészesek veszélyesebbek, mert nehezen motiválhatók a jó magaviseletre. Ha megöli az őrét, akkor sem kaphat súlyosabb büntetést, kvázi mindegy.
Szerintem teljesen elfogadhatóak ezek az érvelések. Attól még, hogy a felülvizsgálat intézményét meghagyjuk, valószínűleg ugyanúgy a sitten rohad meg, tehát a társadalom szempontjából nincs különbség, de legalább a fogvatartott kap némi reményt, ami jó magaviseletre sarkallja, és arra, hogy próbáljon hasznossá válni.
El lehet menni Oroszországba, ott senki nem fog beszólni az EU-ból a helyi jogszabályokba, bármit diktatórikusan megtehetnek az emberekkel. Amíg EU tagország vagyunk, el kéne fogadni, amit felülről mondanak, főleg ami a szabadságjogokat illeti. Nem csak annyit kéne látni az EU-ban, hogy "jön a pénz".
Amúgy tényleg nem arról van szó, hogy mindenkit engedjünk szabadon. A tényleges életfogytiglannak és a halálbüntetésnek az ugyanaz a problémája, a felülvizsgálhatóság hiánya. Ezzel is egy kicsit közelítünk a valódi alkotmányosság felé.
"El lehet menni Oroszországba, ott senki nem fog beszólni az EU-ból a helyi jogszabályokba, bármit diktatórikusan megtehetnek az emberekkel. Amíg EU tagország vagyunk, el kéne fogadni, amit felülről mondanak, főleg ami a szabadságjogokat illeti."
Nem érzed már ezt egy kicsit ellentmondásosnak? Oroszország, amely diktatórikus, de közben az EU-ban mondják meg felülről, hogy mit lehet és mit nem, ami szintén diktatórikus...Ráadásul írtam már, az alaptörvény (alkotmány) tartalmazza a tényleges életfogytiglant. Tehát nem nevezhető alkotmányellenesnek.
Nem érzem annak, mert míg az EU a tagországok vezetésének ad utasításokat (amit önként teljesítünk, ezt vállaltuk a belépéskor), addig Oroszország az állampolgároknak ad esetleg alapvető emberi jogokkal ellentétes utasításokat. (Nem Oroszország erre az elrettentő példa, de azért elég erősen furcsa ország ők is.)
Az meg nem mindegy, hogy mi van az alaptörvényben? A népköztársaságban is volt alaptörvény, meg számos olyan törvény, ami alapvető emberi jogokat sértett. Nyilván Észak-Koreának is vannak törvényei. Pont az lenne a cél, hogy egy független felügyelete is legyen az önkényes államoknak. Most gondolom azt akarják fentről, hogy ez kerüljön ki az alaptörvényből.
"az alaptörvény (alkotmány) tartalmazza a tényleges életfogytiglant. Tehát nem nevezhető alkotmányellenesnek."
Igen csak az alaptörvény elismeri a nemzetközi kötelezettségeinket is. (Q cikk)
"Magyarország nemzetközi jogi kötelezettségeinek teljesítése érdekében biztosítja a nemzetközi jog és a magyar jog összhangját."
És az alkotmánybíróság is vizsgálhatja a nemzetközi jogba ütközését a törvénynek. 24.cikk (2) f pont: "Az Alkotmánybíróság vizsgálja a jogszabályok nemzetközi szerződésbe ütközését;"
És mivel itt már vizsgálhatják, és ellenmondásos a rendszer vagy kilépünk az Európa Tanácsból, vagy változtatunk a tényleges életfogytiglanon. Vagy marad az ellentmondás, de akkor teljesen véletlen ítéletek fognak születni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!