Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hogy is van ez a hangfelvétele...

Hogy is van ez a hangfelvételes dolog? Ők vehetik és megőrizhetik, de én nem?

Figyelt kérdés

Az egyik mobilszolgáltatót céges ügyekben gyakran kell hívnunk, hogy beállítsanak valamit és stb, azaz sokszor nagyon komoly pénzekről van szó, amiket telefonos ügyfélszolgálaton keresztül jelszóval intézünk, és mivel sok száma van a cégnek, főleg nem mindegy, hogy pár százezer ide vagy oda 1-1 szóbeli módosítás kapcsán, főleg, hogy nem egyszer történtek már félreértések (természetesen csakis a mi kárunkra mindig).


Ők automatikusan be is mondják, hogy az ügyfélszolgálattal való beszélgetést rögzítik a későbbi bizonyíthatóság érdekében,m szóval ők természetesnek veszik, és oké, én elfogadom.


De a mi cégünknél is megoldottuk már egy ideje, hogy rögzíti a kimenő hívásokat, hiszen nekünk pontosan ugyan olyan fontos az esetleges későbbi bizonyíthatóság, és ismét kiemelem, hogy eddig kétszer is történt már olyan, hogy több százezres nagyságrendben ők rontottak el valamit, és csak akkor helyesbítették, amikor megemlítettük, hogy nana, nekünk erről van hangfelvételünk, és csak ezek után voltak szívesek kavarni valamit, és helyesbíteni a számlát.


Így aztán én is előre azonnal a beszélgetés legelején mondom a sablon-szöveget, hogy "nekem is kötelességem tájékoztatni önt, hogy beszélgetésünk rögzítésre kerül".


Sztem ez így teljesen oké, természetesen nem tesszük közzé, csakis mi magunknak őrizzük meg, ugyan azon célból, amiért a mobilszolgáltató.


Igen ám, de szinte mindegyik kiakad, hogy mit képzelek én, és akkor itt le is ragadunk vagy 10 percre, mire elmagyarázom nekik, hogy bizony sztem ehhez jogunk van, és nekünk is fontos a bizonyíthatóság, főleg az előzményekre való tekintettel.


De volt már olyan, amikor nem csak simán kiakadt az ügyintéző, hanem közölte, hogy ő ehhez nem járul hozzá és letette.


De kérem, ez meg hogy?


Ők vehetik a beszélgetésünket, de mi meg nem?


Mennyiben más az ő jogállásuk, mint a mienk? Csak annyi, hogy ők egy Nyrt, mi pedig Kft vagyunk?


Esetleg jogász vagy akinek van már ilyen tapasztalata, mit mondana erről?


(én úgy tudom, hangsúlyozom, nem vagyok jogász, de hogy ha csak magunknak őrizzük meg, akkor nyugodtan rögzíthetem a beszélgetést, csak nem adhatom át harmadik félnek ill. nem tehetem közzé. rosszul tudom?)


Azért megálljunk, hát amikor eddig is volt már, hogy egyszer egy kb 900 ezer Ft-os összeggel akartak "félreérteni", másodszor "csak" kb 600 ezerrel, ezen kívül szintén kétszer volt olyan számlapanasz, hogy kiszámláztak nekünk jogtalan összegeket is, és csak a hangfelvétellel tudtam bizonyítani az igazunkat, akkor most miért is nem vehetem én fel a beszélgetést?)



2014. jan. 10. 09:39
 1/7 anonim ***** válasza:

Ha nem fogadja el a feltételt, hogy te is rögzíted, akkor mondod a varázsszót "kapcsolja a felettesét". Esetleg panaszt is tehetsz az ügyintézővel szemben, mivel az ügyintézővel folytatott beszélgetést rögzíteni kell! Erről nincs kikötés, hogy csak az egyik fél teheti meg.

Amúgy 5 évig kötelesek tárolni a beszélgetéseket és ezalatt kikérheted díjmentesen, úgyhogy nagyon értelme sincs szerintem, hogy pluszba rögzítsd. Vita esetén fordulhatsz a fogyasztóvédelemhez.


Jogilag:

Fgy-tv 17/B § (3) Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. Az ügyfélszolgálathoz beérkező valamennyi telefonon tett szóbeli panaszt, valamint az ügyfélszolgálat és a fogyasztó közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzíteni kell. Ha a hangfelvétel tartalmazza a 17/A. § (5) bekezdése szerinti tartalmi elemeket - ide nem értve a panasz előterjesztésének helyét, a fogyasztó által bemutatott bizonyítékok jegyzékét, a jegyzőkönyvet felvevő személy aláírását, valamint a jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét -, a jegyzőkönyv felvétele a fogyasztó beleegyezésével mellőzhető. A hangfelvételt egyedi azonosítószámmal kell ellátni, öt évig meg kell őrizni, és a fogyasztó kérésére, díjmentesen rendelkezésre kell bocsátani. A vállalkozás a hangfelvétel készítésével, megőrzésével és rendelkezésre bocsátásával kapcsolatos kötelezettségéről, továbbá az egyedi azonosítószámról a fogyasztót a telefonos ügyintézés kezdetekor tájékoztatni köteles.


"ha csak magunknak őrizzük meg, akkor nyugodtan rögzíthetem a beszélgetést, csak nem adhatom át harmadik félnek"

Adatvédelmi biztos ezzel nem értene egyet, de ha nem jogszerűen van rögzítve, akkor fel se használhatod (pl polgári per, vitás helyzetekben), így mégis mit érsz a sufnifelvétellel? (nem az ügyintézős esetekben)

2014. jan. 10. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

na várj, eddig én is így tudtam, de aztán nemrég állítólag született egy bírósági döntés (a számát előkeresem, ha kéred), amely értelmében még a titokban készült hangfelvétel is felhasználható egy perben, amennyiben abból kideríthető az igazság. Az igazság kiderítése elsődlegesebb cél ebben az esetben, mint a személyiségi jogok védelme (ilyen formában ráadásul indokolatlan védelme sztem). na de lényeg a lényeg h tehát igenis bizonyíték és felhasználható! meg azért nem annyira sufnifelvételek ezek, nekünk úgy van központilag megoldva, hogy az üzleti ügyfélszolgálatra irányuló hívásokat rögzíti csak digitális rendszer, mást nem, na de manipulálás, egyéb kavarás kizárt, vagy ha mégis erre hivatkoznának, oké, ám legyen, jöhet a hangszakértő, teljesen szabályosan zajlik minden.

És azért hangsúlyozom ismét, hogy mit is érek vele? Eddig már többszázezres nagyságrendet megtakarítottunk vele, ugyanis ellenkező esetben semmit se tudtunk volna bizonyítani (idegesek is lettek keményen).


Náluk megvan, valóban, csak tudod hogy működik ez, amint többszázezres vitákról van szó, majd számtech hiba miatt természetesen pont az el fog tűnni ... Úgyhogy értelek, és valóban logikus is, na de sajnos az eddigi tapasztalataim alapján meg főleg nem tudok bennük megbízni ... a gondok itt kezdődnek.

2014. jan. 10. 14:39
 3/7 kovpet ***** válasza:
27%
Nem vagyok jogász, de szerintem ha a felvétel rögzítésre kerül, akkor mindegy, hogy egy vagy két helyen lesz meg a rögzített felvétel. Tehát ha már ők rögzítik, akkor én nem jelenteném be, hogy én is rögzítem, mert minek? A 0 és az 1 példány között van minőségi különbség, az 1 és a 2 között nincs. Ők is biztos csinálnak backupot, tehát úgy sem 1 példány lesz a felvételből, akkor meg már mindegy, hogy eggyel több vagy kevesebb.
2014. jan. 10. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

én is ezt mondom. mennyivel többek ők, mint mi? mármint jogállásilag? mert ha hatóság veszi fel, az megint más, na de itt privát cégekről beszélünk ...

Azt is megértem, ha nyilvánosságra hozni már bűncselekmény, mert nyilván az ügyintéző nem akarja visszahallani magát a neten pl, na de hivatalos célokra azért nehogy már ne használhassam fel.

2014. jan. 13. 08:34
 5/7 anonim válasza:
41%

Ha azt vesszük alapul, hogy már amiatt kell hívni őket hogy nagy pénzekkel ügyeskednek és elrontottak valamit.

Akkor szerintem a hangfelvételeket is könnyen eltüntetik, biztosabb ha ti is felveszitek.

2014. febr. 6. 01:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

nem fogják ezt sokan elhinni, de ez pontosan így történt.


beszélem a kedves ügyintézővel, naná komplett hülyének nézett, de csak az olyan kérdésekben, ami nekik lett volna mínusz anyagilag. még ott is kikötöttünk, hogy vissza se tudják keresni az eddigi felvételeket, szal ez van és kész, fogadjam el. aztán amikor mondtam, hogy nananaa, nekem is megvannak a felvételek, így meg tudom mondani nem csak az időpontot, de még a felvétel azonosítóját is, akkor hirtelen szemléletváltás következett be, és rögtön jóváírtak nekünk mindent, aztán azzal fejezte be az ügyintéző, hogy "egyeztettem kollégáimmal, és minden rendben, felejtsük el a hangfelvételeket, mert túlságosan megbonyolítana mindent"

-- na ennyi. és lássunk csodát, mindent a mi javunkra írtak jóvá, minden panaszunknak inkább helyt adtak, vége, ügy elintézve. azért de dirva ez ...

nem fura ez így ? a jó k anyjukat, azt ....

2014. febr. 6. 07:39
 7/7 anonim ***** válasza:
41%

A mobilszolgáltatóval, más szolgáltatóval történő beszélgetést minden további nélkül rögzíthetsz, nem kell erre a figyelmüket sem felhívnod.


A jogalap éppen az, hogy ők is rögzítik a beszélgetést, te is megteheted ezt, minden további nélkül. A másik jogalap, hogy egyesetleges perben bizonyíték gyanánt kivánod felhasználni a beszélgetést. Jogod van ehhez, kivált, ha még sejhető is, hogy ők sértik a te jogaidat és ez a beszélgetés alatt ki is derül, vagy esély van rá, hogy ki fog derülni.

2016. jan. 14. 05:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!