Ebben az esetben nekem, mint eladónak vagy a vevőnek van igaza?
Először is üdv.
Olyan helyzetben "találtam" magam,hogy én tableteket,telefonokat,Android TV boxokat értékesítek ,amelyek külföldről érkeznek :Anglia/Németországból,és én a leírásban,tájékoztatóban,rendelési űrlapon feltüntetem,hogy : Mivel külföldi ezért lehetséges a VÁM-on fennakadás esélye,és az ÁFA illeték fizetésének kötelezettsége,amelyet a vevő fizet.Illetve én 1 hónap próbagaranciát vállalok rá,a gyártóin kívül,és feltüntettem azt is a leírásban,tájékoztatón,az űrlapon,hogy : az esetleges meghibásodásoknál a vevőt terhelik a költségek amelyek az esetleges szervízbe juttatás/Vámhatáron előjöhetnek.A rendeléssel,kifizetéssel,aláírással elismeri,hogy az általam feltüntetett feltételeket elolvasta,elfogadja,és vállalja a felelősséget.
Na az a helyzet,hogy 8 hete rendelt az illető tőlem egy táblagépet,amelyben a panel meghibásodott (2 éves értékesítői pályafutásom során 4. meghibásodás a több mint 300 termék és havi több mint 50 megrendelés alapján).
Mivel most 2,990FT a postaköltség a Liverpool-i szervízbe,ezt rajtam akarja behajtani,viszont ha esetleges vám jönne rá a visszaküldéskor ,azt is én fizessem.A szervízbe juttatás,és a visszajuttatás költségét utólagosan az angol cég visszatéríti 100%-osan.
Én az egész folyamatban segítek.
A vásárlási dokumentum eredeti példányával ,s a vevő aláírásával tudom igazolni,hogy az általam vállalt 1 hónapos garancia lejárt,már csak a gyártói van meg,és annak tudatában vásárolt nálam,hogy innentől a költségek őt terhelik,igaz a költségek megtérülnek (a VÁMon kívül).
VÁM-on "megfogják" akkor ÁFA.
Én neten keresztül csinálom ezt (adózok is ).
mindig 400ft-tal kevesebbet kérek összesen a számlámra mint amennyi lenne mivel először levélben küldöm a megrendelő lapot és egyebet,amint aláírja a lapot,hogy tudomásul vette ,és visszaküldte ,én küldöm a terméket.
A garancia nálam marad,mivel saját nevemre kérem,ezeket félreteszem,"számozva" amit nyilvántartok gépen.
Egy esetleges csere / ilyesmi mindig az én dolgom.Mivel én küldöm vissza ,és intézem ezeket,viszont amikor küldik M.o-ra vissza akkor megjegyzésben már a cikk tulajdonosának címe,és neve amit megadok.
Nem szoktam kiírni,hogy új meg ilyesmi,viszont feltüntetem azt is mindig ,hogy ,,kibontott" tesztelés céljából.
Így nem számítt "használtnak"?Hisz már tesztelés céljából használtam,igaz csak perceket.
Habár szerintem az összes eddigi vevőm jobban járt így,hiszen én nem 100%-ot teszek a beszerzési ár fölé,hanem tableteknél 9%-ot
Szerintem ilyen zavaros ügymenet mellett annak örülj, hogy egy kedves vevő, akivel packáztál, még nem szabadította rád a NAV-ot.
Te vagy a forgalmazó, a termék a te nevedre jön, egy év jótállás jár rá. Ennyi.
Utánna jártam ,egy a témában "jártasabb" embernél.
Elvileg logika utján nekem van igazam,mivel nem tüntettem fel sehol,és nem utaltam ,hogy új.
Illetve mivel azt feltüntetem,hogy kibontás alá kerül tesztelés céljából,így nem új hanem,tesztelt/értékcsökkent kategória avagy használt.
Illetve a NAV kérdése már rég nem esedékes,mivel én adózok róla alapból,van EORIm ,illetve én a bejegyzésem szerint is :közvetítői / ügyintézői státuszban vagyok.
Ki állja a költségeket?
1. Javítási költségek
A Ptk. 309. § (1) bekezdése szerint:
„A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket - a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis.”
A hivatkozott szabály alapján tehát mind a négy szavatossági igény teljesítése kapcsán felmerülő valamennyi költséget a forgalmazó köteles viselni. Egy olyan forgalmazói követelés, miszerint a szavatossági igény teljesítését – pl. a kijavítást - kifizettetik a fogyasztóval, jogalapot nélkülöző. Ugyanilyennek minősül, amennyiben az eladó fél „adminisztrációs” díj megfizetése ellenében vállal javítást vagy cserét, vagy biztosítja az elállási jog gyakorlását.
A fogyasztó szavatossági joga teljesítéséhez szükséges szállítási költségek sem képezhetnek kivételt, így pl. a kijavítás megtörténtéhez szükséges szállítási költségeket is az eladó fél (forgalmazó) köteles viselni, és jogszerűtlen annak megtérítését a fogyasztótól követelni. Ha a költségek viselése tekintetében a szerződő felek között vita van, annak elbírálása bírósági hatáskörbe tartozik.
A kötelező jótállás körébe tartozó termékek vonatkozásában a Kormányrendelet 6. § (1) bekezdése szerint a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. A (2) bekezdés pedig kimondja, ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
2. Amortizáció
Az amortizáció felszámíthatóságát illetően a Ptk. 309. § (2) bekezdése irányadó, amely szerint „Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye”. Ebből adódóan, amennyiben a fogyasztó elállásakor a forgalmazó csak az amortizációval csökkentett összegben hajlandó a termék vételárát visszafizetni, úgy célszerű felhívni a fogyasztó figyelmét a hivatkozott Ptk. előírásra, de a forgalmazói követelés jogszerűségéről történő döntéshozatal természetesen szintén bírósági peres útra tartozik.
"...feltüntettem azt is a leírásban,tájékoztatón,az űrlapon,hogy : az esetleges meghibásodásoknál a vevőt terhelik..."
Ez szabálytalan, járj utána.
A másik hogy garancia papírt adnod kell. Akihez eljut végül maga a vásárolt termék annak jár a kezébe a garancia papír is.
"levélben küldöm a megrendelő lapot és egyebet,amint aláírja a lapot,hogy tudomásul vette ,és visszaküldte ,én küldöm a terméket. "
Ha azon amit küldesz a megnevezése és formai követelményei "Megrendelés" stb alatt futnak, akkor te mint eladó vagy jelen az illető meg mint vevő/megrendelő. Ha ő rendeli meg és te egy meghatalmazás szabályos formai követelményein belül, megrendeled az ő nevében akkor is jár neki a garancia tőpéldánya. Neked meg másolat max.
"az esetleges meghibásodásoknál a vevőt terhelik a költségek"
Ilyet meg nem írathatsz alá mert szabálytalan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!