Ha egy terméken feltüntetett vételár, nem egyezik a
vonalkódon szereplővel, melyiket kell fizetni a
termékért?
Nem tudom de én biztos írnék a panaszkönyvbe és a fogyasztóvédelemnél is bejelenteném..
2013. dec. 3. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Én sosem reklamáltam, de már többször jártam úgy, hogy mikor a pénztárnál lehúzták a cuccost nem annyit mutatott a gép, mint a polcon feltüntetett ár.
Törvényességi szempontból azt az árat vagy köteles kifizetni amit a termék alatt/fölött/mellett feltüntettek.
A dolog gyakorlati része viszont sajnos úgy néz ki hogy soha nem tudod ezt az eladónál elérni. Mire bármilyen hivatalos szerv kiérkezik, jegyzőkönyv készül etc. addigra már rég eltüntettek minden bizonyítékot.
2013. dec. 3. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha pl multinál vagy, akkor visszaballagsz a polchoz, leveszed azt a papírt, amin az ár van és elmész a vevőszolgálathoz a papírral, a termékkel és a blokkal.
Bár a mostani tescos digitális kijelzőkkel nem tudom lehet e valamit kezdeni :D
2013. dec. 3. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
"Törvényességi szempontból azt az árat vagy köteles kifizetni amit a termék alatt/fölött/mellett feltüntettek. "
Nem. Kérlekszépen ez történetesen nem igaz.
Ha több ár van feltűntetve, mindig az alacsonyabbért kell odaadni!
2013. dec. 3. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
Ja egyébként:
Fogyasztóvédelmi törvény
14. paragrafus
(7):
" Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására."
2013. dec. 3. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Törvényi kötelezettségük azon az áron odaadni a terméket, ami rajta vagy a polcon van feltüntetve (és több feltüntetett ár esetén a legalacsonyabbal kell számolni). Ha ennek nem óhajtanak eleget tenni, meglebegtetheted előttük a fogyasztóvédelmet, akkor talán meggondolják magukat, bár van, akit ez sem érdekel. Persze először csak kedvesen hívd fel a figyelmüket, hogy hiba van a rendszerben, ha ez nem segít, akkor lehet asztalt borogatni. A saját érdekedben merj szólni.
2013. dec. 3. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
Mindig a terméken feltüntetett vételárat kell megfizetni! Ugyanis a terméken feltüntetett vételár jogilag ajánlatra felhívást jelent, amire a vevő tesz ajánlatot -mármint vásárlási ajánlatot- amikor odaviszi a pénztárhoz. Ha a termék ára nem egyezik meg a feltüntetett árral, akkor a feltüntetett árat kell figyelembe venni és megfizetni. Egyébként több százezres büntetést szab ki a fogyasztóvédelmi hatóság, ha ilyet észlel. Velem még nem történt ilyen, de ha történne odamennék és mondanám - ha olcsóbb a feltüntetett ár a valódi árnál - hogy én a feltüntetett árat fogom kifizetni és kötelesek nekem ezen az áron eladni, különben jön a fogyasztóvédelem aztán leharapják a fejüket.:)
2013. dec. 4. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
Szólni kell az eladónak, hogy nem annyi volt kiírva az árura, amennyit beütött és szeretnél visszamenni vele, megnézni.Lehet, hogy csak azon az egy árun van egy másik árcimke ráragadva, vagy egyéb probléma.Én is jártam már így, nem kell hallgatni azonnal szólni kell az eladónak és utánanéz.Ha mégis a drágább ár a valódi és az nem felel meg neked, akkor otthagyhatod a boltban azt az árut, nem muszáj megvenni.
2013. dec. 4. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
Ilyenkor el kell ballagni a vevőszolgálathoz és tisztázni a helyzetet - ha neked van igazad visszakérni a különbséget.
Amúgy a helyzet az, hogy:
- Ha a termék alatt ki van írva a termék MEGNEVEZÉSE és az ÁRA, de a kassza többet hoz ki akkor az olcsóbbat fizeted
- Ha a termék alatt van egy árcímke, de NEM EGYEZIK a megnevezés akkor nem köteles kompenzálni az eladó.
2013. dec. 7. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: