Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Kötelező jótállás " kötelezett...

Kötelező jótállás " kötelezettségének megfelelő határidő"?

Figyelt kérdés

Sziasztok,


Elpukkant a mosógépem, még bőven garanciális jövő áprilisig.

Augusztus 5.én jeleztem ügyfélszolgálaton. A hibát rögzítették, és azt mondták "a szervíz majd keresni fog időpontot egyeztetni".


Összesen 10x telefonáltam azóta, "ráküldünk egy sürgetést", de semmi.


A honlapjukon az emailküldés funkció nem üzemel, email címet is ügyfélszolgálattól kellett kikönyörögni.


Múlt héten ment mail, válasz: "írt a szervíznek, ha kap választ majd szól". Nem szólt.


Holnap telik le a 30. nap a bejelentés óta.


Jogilag mennyi idő alatt kellene/kellett volna reagálni?


A garipapíron csak annyi van:

'elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a

vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás

hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud

eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár

arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(...)

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a

fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül

elvégezze."


De mi van ha nem törekszik? Mi van ilyenkor?


Előre is köszönöm!



szept. 3. 13:53
 1/3 anonim ***** válasza:
Ezért nem mindegy, hogy honnan vásárolsz. Lehet valahol 10-20%-al olcsóbban jutsz hozzá egy-egy elektronikai/háztartási termékhez, de itt a példa, hogy belefutsz egy garanciáztatásba akkor szopás van.
szept. 3. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Mediamarkt, Indesit? Bocs, ha ez neked túl proli.Kösz a semmit
szept. 4. 16:14
 3/3 anonim ***** válasza:
Mediamarktnak jó a szervízeltetése, főleg mósógép esetében. Még elszállítani sem kell a mosógépet, mert a szerelők mennek ki megjavítani a helyszínre. Nekem volt már problémám. Felhívtam az adott számot, közöltem a problémát, elmondták, hogy telefonon sajnos nem fognak tudni távsegítésget nyújtani, mert nem olyan a probléma, így továbbítják a szervízeseknek. Másnap már kint is voltak.
szept. 4. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!