Rendeltem egy telefont, de meggondoltam magam, ilyenkor át kell vennem és újra visszaküldeni vagy mehet egyből vissza?
Emailbe volt egy nyilatkozat (a szokásos) amit ki kell tölteni. A telefon csomagautomatába érkezett de így már át se venném. Ez így is szabályos vagy át kell vennem és újra visszaküldeni?
Lényeg, hogy a bolt először lemondta a szállítást készlethiány miatt, majd később egyeztetés nélkül mégis kiküldték , de én addigra megvettem máshonnan.
Én átvenném a helyedben, és a boltnak írnék egy panaszt, hogy a részemre kiszállítottak egy terméket amit meg sem rendeltem, vegyék vissza és térítsék meg a visszaküldés összegét - már ha valóban korábban lemondták a rendelésedet.
Ehhez tudni kellene a részleteket, mert nyilván ha mondjuk csak felfüggesztették vagy halasztották, és a rendelésed még él, akkor jogosan külték ki a megrendelt terméket. A pénzt pl. visszakaptad amikor a rendelésedet lemondták?
El is állhatsz egyébként a vásárlástól, bár ez nem tudom pontosan hogyan működik online rendelés esetén, ennek utána tudsz nézni a jogszabályok között.
Amikor nekem volt hasonló problémám és kiküldtek egy terméket amiről még folyt a levelezés az eladóval, én még akkor lemondtam a szállító cégnél a kiszállítást, amikor el sem kezdték kihozni, még a raktárukban csücsült. De az én helyzetem más volt, mert egyrészt más jogszabályokat is sértett az üzlet és fogyasztóvédelmi bejelentés is lett belőle, másrészt az én kiszállításom ingyenes volt, így nem keletkezett plusz költség amit valakire rá kellett volna terhelni. Nyilván ha neked van szállítási költséged, az is kérdés hogy azt benyeled, vagy visszaigényled, de ha visszaigényled se biztos hogy visszaadják, ha a rendelésed még állt amikor kiküldték a terméket.
#2 Ne haragudj, de szerintem ez butaság, hogy vegye át a terméket, aztán meg írjon olyat, hogy kiszállítottak neki olyasmit, amit nem is rendelt. Ha nekem kiszállítanak valamit, amit nem rendeltem, azt nem veszem át....
Egyébként is, valószínűleg nem a rendelését mondták le, csak az eredetileg tervezett szállítási időpontot.
#3 Oké, de ebben a helyzetben a kiszállítás már megtörtént, a telefon bent van az automatában. Azzal, hogy én x napig nem veszem ki, másokkal b.szok ki, mert foglalja a helyet az automatában, és onnan elszállítani pontosan ugyan az a procedúra a szállító cégnek mint ha visszaküldéskor tette volna be a vevő ugyanabba az automatába.
De eldönti hogy átveszi-e vagy sem, leírtam azt is hogy hasonló esetben én sem vettem át.
"csak küldj egy e-mailt a cégnek, hogy elállsz a vásárlástól"
Ha egyszer lemondták a rendelését, nincs vásárlás amitől elállhatna.
Koszi a valaszokat.
Valoban nem mondtak , le annyit kuldtek hogy keszlethiany elore lathatoan nem lesz mar a termek tobbet ezert valasszak masikat. Erre en nem valaszoltam hanem korulneztem mashol es ott volt , megrendeltem.
Majd mielott ezt lemondtam volna jott az email pechemre kb ugyan abban a percben amikor a masikat megrendeltem, hogy a termeket feladtak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!