Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hol lehet bejelenteni, ha egy...

Hol lehet bejelenteni, ha egy üzlet csak 1000 forint felett engedi a bankkártyás fizetést?

Figyelt kérdés

Van egy üzlet, ahol van online pénztárgép, van lehetőség kártyás fizetésre, de a tulajdonos továbbra is csak 1000 forint felett engedi a kártyás fizetést, miközben 2021 január óta erre nincs lehetősége.

Ezt hol és hogyan lehet bejelenteni (pl. online is lehet vagy csak személyesen)? NAV? Fogyasztóvédelem? Valahol máshol?


2022. nov. 3. 11:40
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
100%
Van fix összeg+% mint pl. a paypal-nál.
2022. nov. 3. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

9# "Tipikus magyar proli hozzáállás.


Gratulálok kérdező, miattad is tart ott az ország, ahol."


Azt hittem amiatt, hogy itt teljesen normális az adócsalás, a szabályok kijátszása és a mindennapok része a korrupció, a mutyizás, az okoskodás.


Egyébként gondolom az se zavar, hogy szerencsétlen szegény kisvállalkozó a készpénz után sem ad számlát. Gondolom ott is őt kell sajnálni, hiszen nagyok az adóterhek.

Vagy hogy többször fordult elő, hogy lejárt szavatosságú ételt adott el, átcímkézve, de ez is teljesen normális nálunk, a szabály az dísznek van.


A körülményeket senki meg nem kérdezte, én meg nem gondolom, hogy vadidegen embereknek egy anonim oldalon 100 oldalas magyarázatot kellene adni, hogy ha valaki nem tartja be a szabályokat és ezt bejelenteném.

De hát ha a vásárlót vagy az államot károsítják meg, akkor szegény vállakozó ugye? Ha viszont én nem fizetnek adót vagy én akarnám elkerülni (nem teszem), az aljas szemét dolog lenne.

Persze a körülmények ismerete és egy db kérdés nélkül is könnyű vagdalkozni és engem szemétnek titulálni. Természetesen igen, miattam tart ott az ország, ahol tart. Szégyellem is magam.

2022. nov. 3. 18:03
 13/19 anonim ***** válasza:
22%
Dobd fel akkor a nfh-nál bazz, ha ennyire sok felesleges szabadidőd van.
2022. nov. 3. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%

Legcélszerűbb akár a bankodnál, vagy ha a terminálról megállapítható akkor az üzlet számára kártyaelfogadási szolgáltatást biztosító banknál bejelentést tenni. Nekik nyilván pénzügyi érdekük is fűződik ahhoz hogy a vásárlók kártyával tudjanak fizetni, tehát lépni fognak. Utóbbi szolgáltató mellesleg egészen biztosan a kereskedővel kötött szerződésben is kikötötte az ilyen korlátozások tilalmát, tehát ott még egy konkrét szerződésszegés is van. Tehát ezért orbitális hülye aki még ki is írja hogy “x összeg alatt csak kp”, nyilván a vásárlói tudatlanságra alapozva.

Másrészt hatalmas üzleti érzéke lehet, ha nem látja többet bukik azzal ha valaki inkább ott hagyja a terméket és fizetés nélkül távozik, mint a tranzakciós költséggel. Esetleg még egy vásárlóvesztést is elkönyvelhet, mert ha tipikusan azt látja a vásárló hogy kint van a POS, megörül viszi a két kakaós csigát a reggelihez, a pénztárnál meg jön az arcoskodás hogy ezt nem fizetheti kártyával, vegyen még valamit akkor jogosan mondja azt hogy ez egy szar lehúzós hely, ide többet be nem teszem a lábam. Inkább sétálok még 5 percet és ott a konkurencia. Amúgy meg ne gondolja senki hogy ezeket az előre tervezhető költségeket nem kalkulálják bele az árakba. Arra van eszük. Vállalkozói, üzleti kultúra meg 0, gazdasági ismeretek a béka segge alatt, a fogyasztóbarát politika meg ismeretlen fogalom. De persze még nekem kell sajnálni hogy 20 forintot bukik ( mert á, még csak részben sincs rám hárítva) ha 800ft-os vásárlást kártyával fizetem. Jogos, hát az én felelősségem az ő vállalkozását vinni, ugye? Én vagy ő érte. Hát lépjenek fel együtt és érjenek el kedvezőbb költségszabási feltételeket a mikrotételekre (már van ilyen) az érdekképviseleti szervezetek útján. Vagy én csináljam helyettük? Ő meg mit csinál cserébe, kifizeti helyettem a számlákat? Bemegy helyettem dolgozni? Ja, nem, de jobb is. Vicc ez a mentalitás ami az országban van. Aki meg kicsit is tartja magát a szabályokhoz, vagy tudatos, nem az “ez van! Nem teccik? mennyé’ elfele ne ugassá!” elvet vallja azt hülyének nézik.

2022. nov. 3. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
70%

"Azt hittem amiatt, hogy itt teljesen normális az adócsalás, a szabályok kijátszása és a mindennapok része a korrupció, a mutyizás, az okoskodás."

Én írtam korábban, hogy túlzás folyton ezt megkövetelni, viszont fontosnak tartom a fogyasztói jogvédelmet.

Na a nyugtát viszont megkövetelem, tényleg ne csaljanak. Persze vannak kivételek, csóri éhenhaldokló nyugdíjas nénitől, aki virágot árul a Keletiben, attól nem kérek.

2022. nov. 3. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
25%

#13: Azzal, hogy 1000 forint alatt nem enged kártyával fizetni, azzal nem csal adót és nem károsítja meg az államot, max a bankot a kiesett tranzakciós díjjal.

Ha nem ad nyugtát, az más tészta, ha meg lejárt szavatosságú dolgokat árul, az meg pláne! De ezt eddig egy szóval nem említetted.


...mondjuk én is jártam már úgy, hogy vettem egy kólát a helyi kisboltban és utána láttam, hogy egy hónapja lejárt a szavatossága. De nem nyomtam fel a helyet, csak szóltam, hogy erre figyeljenek oda.

2022. nov. 3. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
69%
Max. a bankot károsítja meg. Az nem is akkora gáz, ugye? Szerintem az, de nyilván engem vásárlóként elsősorban az a szempont érdekel hogy a fogyasztóval szemben nem fair. Adott egy kisvállalkozó üzlete, jogszabályi kötelezettsége valamilyen formában digitális fizetési módot biztosítani. Köt is szerződést egy szolgáltatóval hogy ezt biztosítani tudja, abban elfogadja hogy tilos minden ilyen jellegű korlátozás. A tranzakciós költségek őt terhelik, de akármit hazudik a sarki boltos ez megjelenik az áraikban is (ergo te vagy mások [legalább részben] eleve kifizetitek a vásárlással a tranzakciós költséget is amin hisztiznek, és amire hivatkoznak.). Ennek ellenére még a vásárló a "szarrágó" ha nem tetszik neki hogy nem fizethet 800ftot kártyával, csak mert valamelyik tulajdonos úgy véli ezzel a nem hivatalos trükközéssel, mutyival majd nagyobb lesz a haszon év végén. Emiatt ő szív és még asszisztálni kéne ehhez, mert jajj szegény kisvállalkozó. Nem szegény, ez egy teljesen rosszhiszemű gyakorlat, lehet ezt csinálni csak ne lepődjön meg ha egyszer -jogosan- bejelentik valahol. Nem kell sajnálni ő vállalta ezt a kockázatot. Amúgy mindenki megnyugodhat mert ha nem az a sokezredik bejelentés akkor a szolgáltató bank annyit fog tenni, hogy jelzi a kereskedőnek hogy ezt a gyakorlatot szüntesse be mert ha nem akkor ugye tudja, hogy ez szerződésszegés és annak ilyen és olyan következményei lehetnek és irgumburgum azt ne akarja magának. Ha nem teljesen hülye a kereskedő akkor jó útra tér és ennyi. Nem emiatt fog csődbe menni.
2022. nov. 3. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Mondjuk tegyük hozzá, hogy az értelmes vállalkozó megtalálja a módját, hogy olcsón megússza az elektronikus fizetést.

A hagyományos banki terminálok tényleg baromi drágák, de számtalan helyen használnak pl. Sumup-ot, ami sokkal olcsóbb a kereskedőnek, a vásárló meg ugyanúgy tud kártyával fizetni, csak nem kap a kártyás tranzakcióról nyomtatott nyugtát (de az amúgy sem kötelező).

De van olyan üzlet is, ahol pl. OTP Simple-el oldották meg. Ők beütik az összeget, én kapok egy QR kódot, amit leolvasok a Simple-ben és meg is volt a fizetés. Ez is sokkal olcsóbb nekik, mint a kártyaterminál és teljességgel lefedi az elektronikus fizetési lehetőség kötelezettségét.

2022. nov. 4. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

A pénzügyi ismeretek valóban a béka segge alatt vannak.

Dehát mit várunk olyan országtól ahol pl egy közgazdász diplomával nem lehetsz egy üzletlánc üzletének vezetője hanem technikumot kell hozzá végezned.

2022. nov. 14. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!