Van-e a magyar fogyasztóvédelmi hatóságnak hatásköre a gyermekvédelmi törvénnyel kapcsolatban egy külföldre történő és angol nyelvű reklám elhelyezése esetén?
Pl a Youtube, vagy közösségi média felületek tele vannak ANGOL NYELVŰ posztokkal videókkal, leírásokkal, borítóképekkel, logók megjelenítésével, ezek gondolom reklámnak számíthatnak. Némelyik tartalmaz olyan elemet, amit a magyar törvény szerint gyerekeknek nem lehet elérhetővé tenni.
Akkor egyáltalán képbe jöhet a magyar hatóság?
1.) A youtube vagy twitter felett nyilván nincs hatásköre.
2.) A több milliárd külföldi felhasználó felett sincs.
...Akkor azt tudná csinálni, hogy kikeresgéli a több milliárd felhasználó közül azokat, akiknek magyar lakóhelye van, és őket tudná szankcionálni. De ez teljesen irracionális.
A másik például, magyar vállalkozó kibérel egy táblát angliában és ott elhelyez egy angol nyelvű reklámot, az ottani törvényt betartva, de a reklám a magyar törvény szerint nem lehetne megjeleníthető gyerekeknek. Ekkor mi van? Vizsgálatot indít a magyar hatóság egy angol táblás reklám miatt?
Tehát akkor ezekre az esetekre nem lehet ráhúzni a magyar joghatóságot? Vagy rá lehet, és akkor ez egy szó szerint betarthatatlan törvény, aminek csak megfélemlítő célja van.
Az lenne a jó, ha itt is lenne hatáskörük.
A törvény elméletileg ezekre is vonatkozik, ellenben hiába szegik meg vele a törvényt, nem tudnak tenni velük semmit.
Sok ország próbálkozik azzal, hogy az ilyen óriásokat is megfeleltethessék a saját törvényeiknek - legfontosabbak ebből az adózási törvények, amikből az adott országoknak bevétele marad el. Csak nem sikerül nekik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!