Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hogyan működnek igazából a...

Hogyan működnek igazából a benzinkutak, ki működteti őket?

Figyelt kérdés

Előre is bocsánat, sajnos nincs sok ismeretem közgazdasági téren.


Az állami benzinár korlátozás kapcsán gondolkodtam el ezen a kérdésen, és utána néztem hogy valóban hogy is működnek ezek a benzinkutak - már hogy ki üzemelteti őket. Én eddig azt hittem hogyha látok egy pl. MOL kutat, az azt jelenti, hogy azt a MOL üzemelteti. Ezért úgy voltam vele, hogy király ez a benzinár befagyasztás, nekünk könnyebb lesz a milliárdos olajmultik meg majd valahogy kibírják.


De láttam egy hírt hogy sokezer család került veszélybe a korlátozás miatt és elgondolkodtam, hogy ez hogy lehet, ha egyszer nagy multiknak kellene megenni a kialakult pénzügyi hiányt?


Utána nézve a dolognak (például a MOL-nak), bár nem értem igazán teljesen, de úgy tűnik ezek részben franchise rendszerben működnek? Azt írta egy oldal, hogy "A Mol 377 töltőállomásából 49 franchise-rendszerben, míg 66 bérleti szerződéssel működik". Bár cseppet sem értem, ebben az esetben mi a különbség a franchise és a bérleti szerződés között (esetleg valaki ezt is tudja?), úgy tűnik hogy azért közel harmadát a kutaknak magánvállalkozók működtetik, akik jelenleg keményen megszívják ezt a árbefagyasztást (mivel gondolom nem állnak olyan jól mint a multi akitől megvették a működtetési jogokat)?



2021. nov. 16. 11:31
 1/4 anonim ***** válasza:
Ez engem is érdekel!
2021. nov. 16. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
84%

Pont úgy van, ahogy írod. A kutak nagy részét kis- és középvállalkozók üzemeltetik. Főleg vidéken sok olyan független kút is van, ami eleve nem része semmilyen láncnak.


És mivel a kiskereskedelmi árat korlátozták, és nem a nagykereskedelmit, ők most szépen megszívták.


De eleve az is szűk látókörre vall, ha valaki annak örül, hogy megszívja a gonosz multi, mert ott is emberek dolgoznak.


Tilos olcsóbban adni a benzint, de nem tilos költségoptimalizálás címszóval kirúgni a kutasok felét. És ha tartósan piaci (beszerzési) ár alatt kell árulni, akkor nem “olcsó”benzin lesz, hanem semmilyen benzin nem lesz.

2021. nov. 16. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
39%

Nem tudom konkrétan a Molnál hogy van, de többféle modell létezik. OMV-nél pl. van olyan, hogy az üzemeltető 1-2 Ft-ot kap literenként, de nem is ő foglalkozik magával a kúttal, hanem időnként jönnek, feltöltik, karbantartják, ő maga csak az eladást bonyolítja, és az üzletet vezeti. A fő bevételei a shopból vannak.


De amúgy ez egy régi kommunista beidegződés, hogy had kopassza a multit az állam. A multik is ugyanolyan vállalkozások, mint a többi, mögöttük kis- és nagybefektetőkkel, menedzsmenttel, alkalmazottakkal. Csak annyi, hogy nagyobbak. Attól még ugynaúgy nem szabadna az allamnak hatósagi árakkal a zsebükben turkálni, mint ahogy egy kis családi vállalkozás zsebében sem. Semmivel sem kevésbé gáz, ha Juliska zsebéből szeded ki a pénzt, akinek van 5 millió Ft-nyi megtakarítása Mol részvényben, mint ha Mariska trafikját veszed el és adod oda egy havernak. De ugyanez igaz akkor is, ha nagyrészvényesekről beszélünk, vags egy szerencsétlen alkalmazottról, akit valami hasonló állami pénzlenyúlás miatt építenek le. A magántulajdon az magántulajdon, mindegy hogy mekkora méretű.

2021. nov. 16. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Tankolj Szolnokon a Volán-telepnél.


Csak 483!

2021. nov. 16. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!