Meghúztam egy külföldi autót, ki fizettethetik velem azt a kárt?
Szerelésre volt nálunk, el is készült viszont mikor jártam ki figyelmetlen voltam és kb 30-40cm-en karcok és kisebb horpadások keletkeztek. Felhivtam elismertem mondtam nekik a felelősségét vállalom.
Nos ők "magyarok" de kint élnek (nem romák még véletlenül sem)
Voltunk rendőrségen is mert nemtudtunk megegyezni, ők nem is akartak hanem biztosítózni szerettek volna, idáig rendben is van. Ma jöttek (közben eltelt pár hónap) és nem biztosítóhoz mentek hanem bementek kint a helyi márkakereskedésbe és felmérették a kárt.
Egy 2006os kisbuszról van szó (ráadásul elvileg céges autó)
Hozzáteszem azóta se csináltatták meg nem is érdekük.
Tehát adtak nekem ők egy lapot amin 6000euro-s javítási költség szerepel.
Ezt kifizettethetik velem?
Nem fogadtam el a lapot, mondtam nekik hogy menjenek be a biztositóhoz és majd hivatalos úton keressenek meg a hivatalos szakértő által kiállított lappal.
Gondolom be akartak húzni, van esély hogy ki kell fizetnem ennyi pénzt?
Nyugaton egy átlag autósnak olyan komplex biztosítás van, hogy van benne aktív kárrendezés, erősebb mint a hazai CASCO-ké.
Ha úgy sérül az autód, hogy más ismert személy a felelőse, akkor simán csak beviszed márkaszervizbe javíttatni, a biztosítód kifizeti, ezzel nem változik a bonus-manus besorolásod.
Utána pedig biztosítód európai fizetési meghagyást küld a másik fél kötelező biztosítójának, ha az nincs, akkor a másik félnek, hogy ezt az összeget fizesse ki neki, ha erre a másik fél határidőre nem fizet, akkor az automatikusan polgári peres eljárássá alakul OTT ABBAN AZ ORSZÁGBAN!
Lásd itt:
Egy magyar kötelező biztosító sem mer ilyenbe beleállni, mert egy nyugati ügyvéd, szakértő óradíja nem 50 000 Ft hanem legalább 500 €. Aztán már a polgári per elején kb. 5000 € a költsége az addigi ügyvédi, szakértői munkának. Magánszemélynek meg pláne nem ajánlott…
Még annyit előző hozzászólásomhoz, hogy ott tényleg simán lehet 6000 € egy ilyen javítás, de ez ott már kb. gazdasági totálkár, mert 2006-os kisbusz piaci ára meg még alacsonyabb ott, mint itthon.
Ilyen autókra a szerviz javítási ajánlata alapján fizet a biztosító, utána meg a roncsot eladják kelet-európaiknak kb. 1000 €-ért, vagy ingyen beveszi roncstelep, és az keres majd 1000 €-t rajta.
10-esnek.
Tehát szerinted 3 karc kb meg egy kisebb horpadás azért mert kinti autó több mint 2 millió forint? Nyilván meg is fogják csinálni a kalaposok nem? De teljesen mindegy mert annyit nem fogok kifizetni nekik, majd ha hivatalos úton megkeres a biztosítójuk és mond egy összeget azt hajlandó vagyok kifizetni, de az hogy idehoznak nekem egy nyomtatott lapot amin rajta van az összeg.. Bárki tud ilyet csinálni, egy új bmw-nek nem lenne ekkora a kára..
Meg fog keresni a biztosítója, azt az összeget fogják csak követelni, ami a márkakereskedés javítási ajánlata.
Ha nem fizeted be, akkor utána jön csak az európai fizetési meghagyás, költsége ügylet 5 százaléka, azaz itt 300 €. És ahogy már írtam, ha nem fizetsz, akkor Ausztriában automatikusan polgári perré alakul...
Osztrákoknál tök természetes az, hogy a károsult a biztosítási díjat nem öreg törött autó javítására költi, hanem ez a kezdőrészlete új autóra cserének. A márkakereskedés és az ügyfél is érdekelt ebben, a biztosító is, mert vele is elégedett az ügyfele. Márkakereskedés annyi díjat kalkulálhat max. a javításra, mint ami egy ilyen nem törött autónak lenne az Eurotax szerinti ára.
#11-12
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!