Mi ez az újdonság, hogy a TV-s reklámblokkoknak is van korhatár-besorolása?
Én még soha életemben nem hallottam olyanról, hogy a reklámoknak lenne korhatár-besorolása. Viszont mostanában, kb. két hete el kezdtem látni, hogy nemcsak hogy korhatár-besorolást kapnak, de totálisan értelmetleneket is. Több, sőt az összes csatornán ezt tapasztaltam, amit csak nézek. Például vannak olyan 18-as, 16-os és 12-es karikás reklámblokkok, amikben semmi olyan tartalom nincs. Nincs benne erőszak, nincs benne meztelenség, nincs benne szexualitás, nincs benne nyugalmat felkavaró jelenet. Egyszerű gyógyszer, üzlet és termék reklámok. Még csak nem is nemi gyógyszerek, hanem vitaminok, fájdalomcsillapítók, lázcsillapítók stb., tehát minden más. Az embernek a legmélyebb, legperverzebb, legaberráltabb, leggroteszkebb, legabsztraktabb, legpszichopatább gondolatait kellene előszedni, hogy a legkisebb dolgot is belelássa. Ilyen pedig nincs, legalábbis remélem, hogy nincs a kisgyerek korosztálynak. De nem is értem mi alapján van bekategorizálva. Valaki azt a több millió reklámot végignézi? Szerintem nem, mivel a karikák sokszor fel vannak cserélve és sok reklám megy mind a három kategória alatt. Sőt, lehet, hogy volt olyan, amikor nem volt korhatár-besorolás és mind ment akkor is, de lehet, hogy csak nem figyeltem. Viszont olyan 2 hétnél régebben nem is volt ilyen, szóval akkor biztosan korhatár nélkül minden reklám megtekinthető volt és ezek nagy része akkor is ment.
Mi ez az új dolog? Mióta és miért van? Más is észrevette? Mi a lényege és az értelme?










"Az semmi, ha este nézed 18+ os karikát kapnak ugyanazok a reklámok"
Nem a reklámok kapják, hanem a reklámblokkok.





Nem a reklámok kapják, hanem a reklámblokkok."
Ez most kb olyan hogy nem a telefont nyomkodod, hanem a virtuális gombokat.










"Ez most kb olyan hogy nem a telefont nyomkodod, hanem a virtuális gombokat"
Nem, ez olyan, hogy nem egy-egy specifikus reklám kap korhatárbesorolást, hanem egy teljes reklámblokk, az alapján hogy mik fotdulhatnak elő benne. Ebből nem következik hogy az adott reklámblokk minden reklámjának külön-külön is indokolnia kellene az adott besorolást.





"De semmi nincs egyik reklámban sem... Ezért nem értem, hogy mi alapján"
Mivel a médiatanács még nem adott ki hivatalos állásfoglalást a kérdésben, egyelőre önállóan döntik el a csatornák hogy mit hova próbálnak sorolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!