Vásároltam 3 hete egy autót kereskedésből, ami motorhibás, hogyan tovább?
Az autón a 3 hét alatt gyujtotrafot, gyertyákat, olajat cseréltem illetve fojtószelep hibát írt már vásárlás után egy nappal es az alapjarat ingadozott napokig.
Ezek mind sorba jöttek ki, hol torpant autó stb. De úgy voltam vele ezeket rendbe rakatom es rendben lesz….
Ma elkezdett füstölni, kék füsttel, kivillant az olajvisszajelző, mire begurultam a szervizbe kb 5km addigra elfogyott az olaj, amit egy hete cseréltek ( Azota vagy 100 kmt ha mentem)
A motortérben valami szelepel is.
Előzmény : 600 kmt mentem vele vásárlás óta, 3 hete van nálam, abból 200km a haza út volt vásárláskor, az auto 2M volt, hibamentesen volt hirdetve.
Megvannak a számláim, a szerelő szerint motorhiba amibe ha mélyebben belemegyünk 3-500ezer ft is lehet. De teljesen mindegy mert egy forintot nem akarok mar kolteni egy 2011es autóra, ez mind rejtett hiba. Ugyanis eltűnt az olaj, de nem folyik sehol, a kipufogó pedig éppenhogy köpködi tehát még elégetni sem sikerül neki.
Holnap felakarom hívni a kereskedőt es ha lehet vissza vinném az autót …
Tapasztalatok, tanácsokra vagyok kíváncsi.
Konkretan 200 km-ről hoztam, de jelenleg nem mernék vele elindulni odáig, hogy visszavigyem…
ha hallani se akar róla hogyan tovabb? Kereskedestol vettem, az adásvételin is az szerepel.
Előre is köszönöm!
Olvasd át amit egy 1-es írt. Ugyanakkor néhány gondolat...
Az jött le nekem, hogy szerinted egy 2011-es autó az hibamentes kell, hogy legyen. El kell keserítselek, 10 éves, ez pont az a kor ahol már nincs garancia, és el is kezdenek előjönni majd a hibák.
Továbbá nagyon nehezen tudom elhinni azt, hogy egy gyújtótrafó + gyertya cserés autón amin a fojtószelep össze van ragadva kosztól nem tűnt fel a próbaúton hogy valami nem okés. Már külön-külön is eléggé jellegzetes tüneteket produkálnak. Gyakorlatilag össze-vissza torpan gázadásra, mintha pillanatokra kimaradna a gázadás. A fojtószeleptől meg dobálja az alapjáratot fel-le.
Fojtószelep tisztítását akár te is el tudod egyébként végezni, 90% hogy a rengeteg retektől a pillangószelep nem tud normálisan mozogni. Gyakorlatilag össze van ragadva.
Ha az eladónál nem füstölt, meg nem volt "olajvisszajelző" sem, és mentél vele 600 km-t is, akkor azért mondhatja bőven a kereskedő azt, hogy hát amikor elvitted még nem volt jelen ez a hiba.
Illetve azért azt lássuk be, hogy a kereskedő nem fogja neked szétszedni, és motorikusan átvizsgálni az autót.
A leírtak alapján kicsit olyan mintha át sem néztétek volna, ki sem próbáltátok volna. Nem lesz egyszerű menet
Gyakorlatilag egy hosszú pereskedés elé nézel éppen.
Lehet próbálkozni a szavatosság kérésével de nagy valószínűséggel el leszel hajtva a francba. És onnantól pereskedés lesz.
Ezért kell átvizsgálás vétel előtt független szervizben.
Nem kell hibátlannak lennie, de szerintem túlzás hogy motorcserében vagy felújításban gondolkozzak 3 hét után!!!
A fojtószelep teljesen tiszta volt, megis ingadozott az alapjárat. A gyujtotrafot meg úgy produkálta, hogy elkezdett torpanni meg felvillant a motor visszajelző a vásárlást követően 1 het utan. az előző autómon 4 év alatt nem láttam a motorvisszajelzot, ennel ket naponta, úgy hogy alig járok vele.
Az biztos, hogy nem hagyom annyiban. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!