Miért adnak kevesebb "közügyektől való eltiltás" büntetést, mint maga a börtön?
Ezrével fordulnak elő olyan esetek, hogy valakit börtönbüntetésre ítélnek évekre és eltiltanak a közügyektől. Nagyon sokszor viszont a közügyektől való eltiltás rövidebb ideig tart, mint maga a börtön. Ez miért van?
Valaki végezhet közügyekkel kapcsolatos munkát a börtönből? Vagy a közügyektől való eltiltás akkor sem veszti hatályát, ha az illetőt jó maga viselet, vagy bármi más miatt hamarabb kiengedik, netalán eleve felfüggesztettet kap?
A Btk. 62. § (2) bekezdése szerint a közügyektől eltiltás tartamába nem számít bele az az idő, amely alatt az elítélt a szabadságvesztést tölti, vagy amely alatt kivonja magát a szabadságvesztés végrehajtása alól. Ha a feltételes szabadságot nem szüntetik meg, a feltételes szabadságon töltött időt a közügyektől eltiltás tartamába be kell számítani.
Tehát a közügyektől eltiltás a szabadságvesztés után (vagy ha a jogerős ítélet és a bevonulás között szabadlábon volt, akkor előtte) működik. Felfüggesztett mellett meg eleve nem is lehet közügyektől eltiltást kiszabni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!