Miert nem fizeti vissza a torolt jarat arat az easyJet legitarsasag ?
Először is a vis major mindenkinek vismajor, a vásárlónak is. Amennyiben az utas nem kíván átfoglalni, nem kíván újrarepülni, mert pl. az eredeti útja elvesztette az aktualitását és okafogyottá vált, akkor az egyenlő teherviselés okán a jegy árának 50%-a visszajár (uniós fogyasztói klauza). Miért lenne természetes és kötelező, hogy bárkinek is feltétlenül repülnie kellene egy másik időpontban csupán a repkedés kedvéért.
Az easyjet-nek nincs pénze, ezért is enged foglalni ütre-főre, de senki nem tudja, hogy pl. mi lesz 2-3 hónap múlva. A beszedett pénzekből visszafizetget törölt járatokat azoknak, akik felhívják őket a fizetős/külföldi számon vagy megtalálják az oldalukon a megfelelő reklamációs formulart vagy írnak a customer service-nek adatokat megadva stb. Aztán várnak, hogy történjen valami. Ez a görgetés megy az első törölt járat dátumától fogva a coviddal kapcsolatban, törlés, esetleges visszatérítés, újrafoglalás, törlés stb. Ha nem érted az oldalt és telefonálni sem tudsz, akkor végképp szívsz. Akkor ott marad a zséd.
Nekem a vouchert is e-mailben ajánlották fel és dátumhatárig, de pl. én már a voucher előtt foglaltam újra szeptemberre. Ha nem foglalsz időben, akkor meg lemaradsz a kiválasztott járatról..., így nekem tényleg visszajár az április elején törölt járat ára, mert nem történt repülés viszont helyette kifizettem egy új, oda-vissza járat árát. A voucher számának meg nincs informatikai kapcsolata az eredeti, törölt járat referencia-számával. Nem beszélnek egymással, így hogy akarják automatikusan levonni a törölt járat jegyárát az új szla végösszegéből? Pedig ez lenne a legegyszerűbb, beírni a voucher számát a foglalásba és annyi.
Teljesen debil az egész eljárás és mondom, le vannak égve és az újrafoglalások árából próbálnak túlélni, mely járatok sorsa ismét csak bizonytalan...
Utolsó bekezdés vis major (50%). Esetemben, a fentebb leírtak alapján, a vis major nem áll fent, mert egy teljesen új foglalás történt, így a törölt járat teljes ára visszajár.
"A rendelet ugyanakkor azt is tisztázza, hogy amennyiben a járatot törölte a légitársaság, de nem ajánl fel pénzbeli visszatérítést, csupán utazási vouchert, az utasnak akkor is joga van pénzbeli visszatérítést igényelni utazási kupon helyett."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!