Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Miert nem fizeti vissza a...

Miert nem fizeti vissza a torolt jarat arat az easyJet legitarsasag ?

Figyelt kérdés
Marciusban toroltek a visszaut jaratomat Bp -rol Lndon -ba,sokszori e-mail valtas utan is csak igergetnek,felhaborito ,hogy egy nemletezo szolgaltatas miatt nyugodtan ulnek az emberek sok millionyi penzen,van -e olyan hely ahova panasszal elhetek ?

#easyJet penzvisszaterites
2020. máj. 28. 13:07
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha a járvány miatt törölték a járatot, akkor mivel a vis major esete áll fenn, nem kötelesek visszafizetni a pénzt.
2020. máj. 28. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Gondolod, itt kompetensebb válasz adókat találsz, mint a cégnél?
2020. máj. 28. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Felajánlották a járattörléssel egyidőben, hogy át lehet foglalni későbbi időpontra, vagy vouchert adnak ugyanolyan értékben. Neked nem?
2020. máj. 28. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Mért fizetnék vissza?
2020. máj. 28. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 readymix ***** válasza:

Először is a vis major mindenkinek vismajor, a vásárlónak is. Amennyiben az utas nem kíván átfoglalni, nem kíván újrarepülni, mert pl. az eredeti útja elvesztette az aktualitását és okafogyottá vált, akkor az egyenlő teherviselés okán a jegy árának 50%-a visszajár (uniós fogyasztói klauza). Miért lenne természetes és kötelező, hogy bárkinek is feltétlenül repülnie kellene egy másik időpontban csupán a repkedés kedvéért.

Az easyjet-nek nincs pénze, ezért is enged foglalni ütre-főre, de senki nem tudja, hogy pl. mi lesz 2-3 hónap múlva. A beszedett pénzekből visszafizetget törölt járatokat azoknak, akik felhívják őket a fizetős/külföldi számon vagy megtalálják az oldalukon a megfelelő reklamációs formulart vagy írnak a customer service-nek adatokat megadva stb. Aztán várnak, hogy történjen valami. Ez a görgetés megy az első törölt járat dátumától fogva a coviddal kapcsolatban, törlés, esetleges visszatérítés, újrafoglalás, törlés stb. Ha nem érted az oldalt és telefonálni sem tudsz, akkor végképp szívsz. Akkor ott marad a zséd.

Nekem a vouchert is e-mailben ajánlották fel és dátumhatárig, de pl. én már a voucher előtt foglaltam újra szeptemberre. Ha nem foglalsz időben, akkor meg lemaradsz a kiválasztott járatról..., így nekem tényleg visszajár az április elején törölt járat ára, mert nem történt repülés viszont helyette kifizettem egy új, oda-vissza járat árát. A voucher számának meg nincs informatikai kapcsolata az eredeti, törölt járat referencia-számával. Nem beszélnek egymással, így hogy akarják automatikusan levonni a törölt járat jegyárát az új szla végösszegéből? Pedig ez lenne a legegyszerűbb, beírni a voucher számát a foglalásba és annyi.

Teljesen debil az egész eljárás és mondom, le vannak égve és az újrafoglalások árából próbálnak túlélni, mely járatok sorsa ismét csak bizonytalan...

2020. júl. 15. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 readymix ***** válasza:

[link]

Utolsó bekezdés vis major (50%). Esetemben, a fentebb leírtak alapján, a vis major nem áll fent, mert egy teljesen új foglalás történt, így a törölt járat teljes ára visszajár.


[link]

"A rendelet ugyanakkor azt is tisztázza, hogy amennyiben a járatot törölte a légitársaság, de nem ajánl fel pénzbeli visszatérítést, csupán utazási vouchert, az utasnak akkor is joga van pénzbeli visszatérítést igényelni utazási kupon helyett."

2020. júl. 15. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Igen az unios szabalyok szerint igenis joga van a penzvisszateritesre,negy honappal ezelott kaptam e-mailt ( a visszaterites folyamatban ) ??..semilyen jogszabaly nem hivatkozhat nem letezik vis majorra valo hivatkozas,ez miliardos penzlenyulas 1
2020. júl. 16. 14:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!