Ha engem egy állami szerv hivatalos levélben becsap, majd ezzel még anyagi kárt is okoz nekem, azzal megvalósul bármilyen törvénysértés, vagy sem?
Megpróbálom röviden, de elég sok lesz mert a részletek fontosak az összképhez. Szóval:
Tavaly júniusban, azaz immár több mint fél éve(!) rendeltem az USA-ból (nem, nem Kínából) két figurát, amik fennakadtak a vámon, mivel az eladó tévedésből magasabb összeget írt rájuk (az összeadott értékük sem érte el a 22 dollárt, külön-külön meg pláne nem, de valamiért fennakadtak). Küldte a postán a levelet a NAV, hogy nyilatkozzak az áruról, meg 3500 Ft vámkezelés, miegymás.
Na most nekem sem ment el a józan eszem, hogy két műanyag figuráért amik amúgy hivatalosan nem is vámkötelesek, egy tévedés miatt majd fizessek be 27%-ot, mellé 3500 Ft plusz költséget, és mindennek a tetejébe papírozzak, levelezzek egy fél évig. Helyette írtam az eladónak, aki azt mondta, ha visszakapja a termékeket, megnézi mi volt a gond, illetve azt is megbeszéltük hogy kettészedi őket két kis csomagra hogy biztosan ne akadjanak fenn megint. (Az eladó amúgy teljesen megbízható, előtt is, utána is rendeltem tőlük, korrekt, segítőkész, tisztességes.)
A kulcs most jön. Hogy miért az eladónak írtam? Elolvastam keresztbe-kasul a levelet amit küldött a NAV, valamint az online tájékoztatót, és több helyen is az áll feketén-fehéren, írásbeli formában, hogy ha nem nyilatkozok a termékről X ideig, akkor visszaküldik a feladónak. Én meg ezt le is beszéltem a feladóval, visszakapja, megnézi, átcsomagolja, elküldi megint. Tiszta sor.
Gondoltam én. Ugyanis a cucc sosem érkezett hozzá vissza, havonta irkáltam neki, eltelt egy hónap, kettő, rákérdeztem de mondom még biztos sok idő mire ugye a vámnál is letelik az eljárási idő, visszaküldik, ott megérkezik, átcsomagolja, ismét elküldi, ismét megjön stb. ez nyilván sok idő. De nem ennyi... Az eladó a mai napig nem kapott vissza semmit. Eltelt az ősz, most már a fele tél is, több mint fél év, síri csönd.
Ismét elővettem a tájékoztatót, betűről betűre kielemeztem, csak annyi van hogy ha nem nyilatkozok a termék visszamegy a feladónak. Semmi más. Sem az hogy megtartják, sem hogy eladják, megsemmisítik, elárverezik stb. Semmi ilyesmit nem említenek. Pedig gyanítom ezek egyike történt.
Na most jön a kérdésem érdemi része: ha nekem hivatalos dokumentumban, levélben bizonyíthatóan hazudnak arról hogy mi lesz a termékem sorsa, és ezzel nekem még pluszban anyagi károm is keletkezik (sem a cuccot nem kaptam meg, sem anyagi kártérítésben nem részesültem, szimplán eltűnt a csomagom), akkor ezzel megvalósul bármilyen törvénysértés? Tudok bármilyen lépéseket tenni az ügyben vagy nem érdemes megpróbálnom sem? A termékemnek sorszámos követőjele is volt, de már nem aktív ahogy látom, szóval nem tudom megnézni hol van most, ha létezik még egyáltalán.
Más járt már így? Ti mit tennétek? Illetve ha ez törvénysértő, akkor minek minősül? Csalás? Jogtalan eltulajdonítás? Hivatali visszaélés?
Mivel se a feladó, se a címzett nem te voltál, ezért te semmit nem tehetsz. A NAV, mint feladó, nézhetne utána. (Lehet persze, hogy van egy határidő, ezt nem tudom.)
Mivel te nem nyilatkoztál semmilyen formában, hogy magadénak érzed a küldeményt, ezért enyhén szólva nem biztos, hogy a NAV foglalkozik a problémáddal, ha írsz nekik. A címzett (amerikai) kérvényezhetné a NAV-nál, hogy kerestesse a küldeményt. Erre mondjuk nem sok esély van, bármilyen rendes az eladó. Azért írhatsz nekik egy e-mailt, vagy ha találsz telefonszámot, akkor megkérdezheted, van-e lehetőséged bármit tenni itthonról. Arra hivatkozz, hogy azért nem írtál nekik az ügyben, mert a feladó magára vállalta az ügy intézését, mivel ő rontotta el eredetileg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!