Jogi kérdés: az, hogy a bankom internetes számlám használatához egy mobil telefon meglétét követeli meg, az nem árukapcsolás, ami pedig tudtommal tilos?
Nem, mert nem az a cél, hogy te ugyanannak a cégnek (bank) egy másik termékét használd, sőt még az sincs kikötve, hogy melyik cég mobilját használd.
Egyébként sem tilos az árukapcsolás.
Nem.
Egyrészt eleve semmi köze az árukapcsoláshoz, hiszen a bank nem árul telefont. Meg amúgy sincs ebben semmi tilos.
Másrészt a bank egy szolgáltatást árul, ezt pedig teljes joggal köti feltételekhez. Ha nem akarod elfogadni, senki nem kényszerít rá, akkor nem élsz a szolgáltatással és kész.
Csak mondom, hogy ez nem a bank ötlete volt, hanem egy új szabályozás (PSD2) egyik eleme, és minden, az EGT térségben működő pénzintézetre érvényes. Az intézkedés révén vélhetően kevesebb lesz a netbankon keresztüli visszaélések száma, tehát alapvetően a te biztonságodat segíti ez a dolog.
Ha a mobilos hitelesítés nem kényelmes neked, lehet kérni a bankban fizikai token eszközt, és azzal elvégezni a másodlagos hitelesítést.
Így néz ki: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!