Hogy tudom elérni, hogy kocsim javítási számláját teljes egészében kifizesse a károkozó biztosítója?
Lakott területen belül, közlekedési lámpa piros jelzésénél álltam saját sávomban, második kocsi voltam. Még a piros jelzés alatt hátulról belém durrant egy személyautó. Jelentős károm keletkezett. Vétkességét a helyszínre hívott rendőr nyomatékos tanácsára ismerte el és töltöttük ki a baleseti bejelentőt. Abban aláírta: elismeri felelősségét, a karambolt Ő okozta.
Bejelentettem a károkozó biztosítójának a karambolt, Pár nap múlva kárszakértő megnézte kocsimat majd szintén pár nap és közölt egy összeget, amit ha elfogadok, rögtön utalják és ezzel vége. Ott / úgy javíttatom a kocsit, ahol akarom.
Gondolom eddig szokványos a történet.
De:
1. Biztosító javítási költségtérítésre, számla nélküli kárrendezésre kiajánlott x összeget. Ez kb. 1/3-a annak az összegnek, amit 3 karosszériás műhely adott a javításra és még + az áfa. Ezek az összegek között egyébként kb. 20 ~ 50 eFt különbség. Úgy gondolom, ez bele fér a szórásba.
2. Ha nem fogadom el az 1. változatot, idézem: „Javítási számla a kárfelvételi jkv. alapján” a kárügy rendezése.
Amiért kérdezek:
- egyrészt nőből vagyok, az autóhoz nem értek.
- Másrészt: ismerősömnek volt ilyen esete. Kárfelvétel, javítóműhely kijavította autóját, beküldte a számlát a kártokozó autó biztosítójának (ott is elismerte károkozó 100%-ban felelősségét: jobb kéz szabályt nem tartotta be, jobb hátsó ajtó tropa lett). De a számla végösszegét különböző indokokkal csak kb. 70 %-ban fizette ki. Munkaeszköze a kocsi nem foglalkozott vele.
Ha estemben is ez következne be én már nem tudok ilyen gáláns lenni, és nem értem miért kell nekem károsulnom, ha elismerten részem sincs a kár létrejöttében?
Jól gondolom:
Javítóműhely felmérése alapján Árajánlatot adott kocsim javítására. Ezt elküldöm a károkozó biztosítójának és kérem igazolja vissza, hogy elfogadja a javítási számlát, semmiféle levonást nem alkalmaz. Túl naiv lennék? Vagy mit csináljak?
1: Van-e a biztosításodban önrész?
2: Megtalálod-e az AUTÓ vagy a JOG kategóriát?
Válasz #2:
- nem egészen értem az első kérdést (nem vagyok jártas gk. felelősségbiztosításban) de ha ez jó válasz: nekem egyszerű kötelezőm van saját kocsimra, nincs casco. Én kocsim állt, a kárt elismerte a kocsimba csapódó gk. vezetője.
- a másodikat sem tudom hova tenni, kérhetek segítséget?
A lényeg, hogy JOGI kérdésekben a JOG kategória a mérvadó, nem az "egyéb".
De esetleg lehetne AUTÓ kategória is.
Itt vannak a hozzáértők, nem máshol.
Amit én tudok: a biztosító vagy ad neked egy minimál összeget, számla nélkül. Ez nyilván nem elég a javításra, de megkímél téged a számla- és szervizvadászattól, és akár ismerőssel javíttathatod, ha van neked olyan, vagy magad is javíthatod, ha értesz hozzá.
Őneki is olcsóbb így.
Ha nem, akkor az általa elfogadott szervizdíjat fizeti.
Ez lehet úgy, hogy ő viszi szervizbe, ahol úgy javítanak, ahogy neki tetszik.
Vagy te viszed szervizbe, de akkor előfordulhat olyan, hogy nem fizeti ki az egészet (mert szerinte olcsóbban is megoldhattad volna).
Olyan sajnos nincs, hogy az általad választott szervizben és mégis mindent kifizetne.
"A kárrendezés folyamatáról fontos tudni, hogy valójában nem a biztosító dönt a felmerült kár mértékéről, hanem a károsult nyújtja be kárigényét a biztosítónak. A biztosító a benyújtott kárigényt fogja elbírálni és az alapján dönt a kifizetendő összegről. A károsultnak még ezt sem kötelező elfogadnia, s bírósághoz is fordulhat a kártérítés összegének megállapításáért."
Első körben beküldheted az árajánlatot a biztosítónak, elfogadásra.
Ha nem fogadják el az összeget, akkor kéred, mutassák meg neked azt a szervizt, ahol az általuk ajánlott összegért elvégzik a javítást, és te oda fogod vinni az autót. Vagy ami a legjobb, eleve a biztosítónak küldik a számlát, és közvetlenül a biztosító fog nekik fizetni.
Lehet némi alkudozás, de ne fogadj el olyan megállapodást, ami nem biztosítja a teljes kár megfizetését. Ha nem vagy egy ordítozós típus, akkor vigyél rokont, ismerőst, aki az. Csodát tehet a hangerő. Mindegy, mekkora baromságokat mond az illető, csak ordítson. :) Az ügyintéző is ember, és a legtöbb rosszul tűri a stresszt. Konkrét eseteket tudok, amikor elzárkóztak a kártérítéstől, de aztán bement egy félhülye családtag, aki nem fogta fel, hogy a biztosítás erre tényleg nem terjed ki, és végül mégiscsak kifizették a kárt, csak szabaduljanak tőle.
És ha egyezség van, elvitted a megjelölt szervizbe a kocsit, addig ne hozd el, ameddig teljesen, 100 %-ban meg nem csináltak mindent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!