Mit tehetnek, ha a kornyeken levo futar(ceg) folyamatosan lop?
Nem szeretnem megnevezni a ceget, de az egyik futarceg folyamatosan vagy teljesen osszetort doboz hoz, vagy ureset.
Mindig kinyitjak es visszaragasztjak a csomagokat, a ceg nem vizsgalja ki a panaszom, irasos panaszomra 40 napon belul nem erkezik valasz.
A ceg nagyon vedi a dolgozoit, mit tehetnek meg?
Akkor nem veszed át, nem fizeted ki. Viheti vissza, és jelzed az eladónak, hogy sokszor volt sérült, üres a csomag, de a futár nem volt hajlandó megengedni, hogy belenézz, ezért nem vetted át.
Normális eladó ilyenkor vagy beszél a futárcéggel, vagy más futárcégre áll át.
Ha egyik sem, akkor attól az eladótól nem vásárolunk.
"Ha a futár nem hajlandó átadni a terméket addig, amíg az átvételi elismervényt alá nem írjuk, legalább a csomag külső borítását ellenőrizzük, és kérjük rögzíteni, hogy a csomagolást rendben találtuk, de a belső tartalmat nem állt módunkban ellenőrizni. Majd amikor egyedül maradtunk nyomban lássunk neki a kibontásnak, így ha hibát észlelünk könnyebben tudjuk majd az igényünket érvényesíteni, mintha már hetek teltek volna el a megérkezés óta. A kicsomagolás folyamatát lehetőleg fénykép-vagy videó felvétellel dokumentáljuk, ez a későbbi bizonyítást nagyban megkönnyíti majd. Ha hibát észlelünk azonnal küldjük el az elállási nyilatkozatunkat a szolgáltatónak, és pozitív visszajelzés esetén küldjük vissza a terméket.
Összegzésképpen elmondhatjuk, ha a termék szállítás során megsérül, főszabályként az felel, aki a kárt okozta, aki a károsodást előidézte. Azonban fontos tudni, hogyha a felelős személye nem állapítható meg, a termék fogyasztó részére történő átadásának időpontjáig minden esetben az eladó felel a termék épségéért, függetlenül attól, hogy a kiszállítást a postai alkalmazott vagy futárcég végezte, ezért a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy a kiszállítást nem ő, hanem egy alvállalkozója teljesítette. Tehát ez azt jelenti, hogy a kárveszély a termék átvételével száll át a fogyasztóra. Ezért is fontos, hogy az átvétel előtt ellenőrizzük a csomag tartalmát, vagy ha ez nem lehetséges, legalább alaposan dokumentáljuk a kibontás folyamatát. "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!