A fideszesek szerint miért jobb Kínának és Oroszországnak eladósítani Magyarországot, mint olcsóbb hitelt kapni mondjuk az IMF-től?
Oroszországgal amikor megállapodtunk akkor nagyon előnyös volt az a hitelkonstrukció amit kínáltak. Azóta hála a jó gazdasági eredményeknek és kedvező világpiaci "klímának" már olcsóbban tudnánk a piacról finanszírozni Paks2-őt de pontosan emiatt is, az orosz hitelt első esedékes részletét ahogy felvettük egyből vissza is adtuk, hogy ne kelljen rá kamatot fizetni. Ellenben nincs rá garancia, hogy mondjuk ha lesz egy következő gazdasági válság majd nem az orosz hitel lesz ismét kedvezőbb.
IMF-től meg azért nem jó olcsó hitelt kapni, mert ők feltételeket szabnak hozzá. Eleve IMF-től tudtommal csak akkor lehet hitelt felvenni amikor gebasz van de akkor ezért cserébe keményen bele is szólnak az adott ország költségvetésébe. Pl. a Görögöknek is nagyon "bejött" a csomó megszorítás amit az IMF pénzért kellett végrehajtsanak.
Mi köze van a migransoknak az imfhez nagyon okos első?
Már lassan ha a vezér ki akar majd lépni a NATOból azt is azért fogja tenni mert be akarja engedni a migránsokat....
Az IMF hitel elsősorban "segélyhitel", ezért rossz nemzetközi megítélésnek adhat alapot az, ha valaki ilyennel finanszírozza a költségvetését.
És többen jól mondták, hogy az IMF beleszólást nyerne az adott ország fiskális politikájába. Ezt most mindenki döntse el magának, hogy jó, vagy rossz, de az az alapgondolata az egésznek, hogy aki IMF hitelt akar felvenni, az előtte eleve rosszul gazdálkodott, vagy egy váratlan negatív eseményt nem tudna egymagában feldolgozni.
Kínától meg Oroszországtól pedig elsősorban beruházási hiteleket kérünk/kértünk, amiért úgy gondolom, hogy elsősorban a beruházást magát kell megvizsgálni és hogy a kamat mellett milyen egyéb tényezők befolyásolják az adott hitel előnyösségét, erre viszont most nincs rálátásom.
Egy kis ízelítő abból, hogy mi volt az "olcsó" IMF hitl feltétele:
"a költségvetési konszolidáció keretében a harmadik részlet lehívásához teljesíteni kell a következő kritériumokat: a költségvetési fejezetek működési kiadásainak csökkentését; az uniós agrártámogatások nemzeti kiegészítéseinek lefaragását; a rokkantsági nyugdíj jogosultsági kritériumainak érdemi szűkítését.
A pénzügyi szektor szabályozása körében, ha egy bank feltőkésítésre kerül, akkor a feltőkésítés lejárati idejét összhangba kell hozni a garancia szerződés lejárati idejével; meg kell határozni a nehéz helyzetbe került bank részvényeinek állami értékesítésére szóló árat, amelynek tükröznie kell a bank jelenlegi és jövőbeni helyzetét.
A strukturális reformok körében a kiegészítő megállapodás a következő kritériumokat határozza meg a hitel harmadik része folyósításának feltételeként: a nyugdíjak indexálását az inflációhoz kell kötni; illetve az újonnan belépőknél a 13. havi nyugdíj eltörlése, a nyugdíjkorhatár megemelése 3 évvel 2016 és 2025 között is a feltételek között szerepel.
A strukturális reformok körében törvényjavaslatot kell benyújtani az Országgyűlésnek, benne a lakástámogatás jogosultsági kritériumainak szigorításáról, a lakáshitel kamattámogatásának csökkentéséről, valamint megtakarítást kell tartalmaznia a javaslatnak a gyermeknevelés első éveire eső támogatásokban (GYED).
Végül az uniós hitel negyedik részletének kifizetéséhez rendel új kritériumokat az új melléklet. A költségvetési konszolidáció körében már a jövő évi költségvetésben meg kell kezdeni a szociális kiadások szűkítését, valamint az önkormányzati szektor reformját is. Ennek keretében a helyi önkormányzatoknak közös feladatellátást kell szervezniük, és közös hivatalokat kell működtetniük."
#5
Köszi a linket, még nem láttam. Mindenkinek meg kellene néznie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!