Tarlós István hat év alatt miért nem volt képes felújítani a hármas metrót?
Nincs rá pénz.
Az a helyzet, hogy Tarlós "nem elég fideszes", ráadásul a Fidesz mindig gyengén szerepel Budapesten. Ezért kiszúrtak a fővárossal és az önkormányzattal. Például Debrecen egy főre leosztva és GDP arányosan valami 2-3 szor annyi támogatást kap mint Budapest.
2010 és 2014 között fejlődött a budapesti tömegközlekedés, igaz volt honnan. Aztán a Tarlós-Vitézy harcban Tarlós győzött, de úgy tűnik ennek az lett az eredménye, hogy a Fidesz kihátrált tömegközlekedés ügyben Tarlós mögül és azóta csak helyben járás van.
A 2-es metrón 3 hete történt a ráfutásos baleset, azóta semmiféle tájékoztatás sincs az utasok felé, hogy meddig tart még az azóta kialakult helyzet, hogy teljesen bizonytalan az utazás időtartama, mert minden állomáson percekig állnak a szerelvények, amit a felszíni szakaszon bevezetett 10 km/h-s sebességkorlátozás okoz.
Az a szomorú, hogy habár Budapest termeli meg az ország GDP-jének 40%-át (!), fejlesztésekből nem feltétlenül részesül ilyen mértékben, emellett pedig egy ilyen óriási városhoz képest a Fővárosi Önkormányzat mozgástere rendkívül kicsi, Tarlós mondhatni egy béna kacsa. Úgy gondolom, hogy a Fideszhez kötődő politikusok közül ő még az egyik legkisebb rossz, azonban a főpolgármesteri tisztség önmagában nem rendelkezik olyan nagy hatáskörrel, hogy lényegi döntéseket tudjon meghozni, nagyban függ a helyzete az aktuális kormányzattól.
Minthogy Budapesten gyakorlatilag mindig gyengébben szerepelt a konzervatív Fidesz, mint az ország vidéki részein, ennélfogva sosem szimpatizáltak igazán a fővárossal, igyekeznek mindig keresztbe tenni a városnak. Elég csak az első ciklusok alatt zajló 4-es metró-mizériára gondolni.
A 3-as metró ráadásul a tipikus baloldali kötődésű kerületeket (Újpest, Angyalföld, Kőbánya, Kispest) köti össze, s ezeken a területeken 2014-ben csúfosan le is szerepeltek, ennélfogva a fideszes észjárás szerint büntetni kell a "rosszul szavazó" embereket.
Ugyanez volt a helyzet egyébként Péccsel és Kaposvárral az 1998-as választások után: Pécs az MSZP-é, Kaposvár a Fideszé lett, így Kaposvárra ment az összes támogatás a fideszes kormányzattól, annak ellenére, hogy a dél-dunántúli régióban messze magasan Pécs a legmeghatározóbb város.
Szerintem azért azt is hozzá kell tenni, hogy egy teljes körű felújításhoz nem kis pénz kellene, ami elvinné egy EU-s támogatási ciklus összegének a nagy részét.
Gyakorlatilag 6 év alatt történt egy csomó változás, nagy volumenű munka.
1-es, 3-as, 47-es villamosvonalak teljes vonalú felújítása, új kocsiszín építése, új villamosok, buszok beszerzése, gyakorlatilag a teljes buszpark lecserélődött, 4-es metró is be lett fejezve. Tulajdonképpen rendbe kellett vágni a teljes felszíni tömegközlekedést.
Másrészt sajnos tényleg benne van a Fidesz mocskos büntető politikája, hogy aki nem ránk szavaz, az rohadjon is meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!