Mi a célja az SzDSznek ezzel az iskolareformmal?
Elterelés valami másról. Valószínűleg soha nem fogják megszavazni, csak valami másról próbálják elterelni a közvéleményt (ugyanez a véleményem a tervezett műdugóról is a fővárosban). Pl addig sem az áfa emelésről beszélnek az emberek, vagy arról, hogy januártól 35-50 ft-tal drágul a benzin.
Ezt már eljátszották akkor is, amikor le akarták csatolni a külső kerületeket Bp-ről, aztán egyből elfelejtették, amikor a parasztok (nem pejoratív jelző akar lenni) hazamentek a traktorokkal.
"Vagy az a céljuk, hogy minél kevesebb gondolkodó ember éljen ebben az országban mert a tudatlanokat könnyebb megvezetni, megvásárolni?"
Ezt pontosan eltaláltad!! Szerinted miért van az,hogy az egyetemekre manapság az áltag jó tanuló diákok már nem jutnak be állami finanszírozással? A plusz pontok vagy azért járnak, ha valakinek tanulatlanok a szülei, hátrányos helyzetű, vagy roma vagy terhes vagy már 17 évesen gyereket szült...stb. de az nem érdekel senkit,hogy esetleg egy olyantól veszi el a helyet,aki tényleg tanulni akar. De mivel normáls családban él,így nincs túl sok esélye. A két szélsőség jár jól: azok,akik egyáltalán nem egyetemre valók, és azok, akik zsenik. Mert akinek normálisak a családi körülményei,csak akkor éri el a ponthatárokat, ha a kitűnő érettségije mellett van egy vagon nyelvvizsgája meg emelt érettségije...anélkül egy átlag kitűnő tanuló már el sem ér az egyetemig. De egy kettes hármas pusztán azért bejut, mert szegénykének csak 8 általánost végeztek a szülei...undorító...miért nem a teljesítményt nézik? és erre a kérdésre is a te kiemelt mondatod ad választ...
A magyar iskolarendszer úgy ahogy van sz@r, de ennek a sz@rnak a fenntartásához a politikusok mellett a nép is hozzájárul. Kezdjük ott, hogy mindenki egyetemre akar menni, mert dolgozni nem akarnak. Nincs szakmunkásunk. Az egyetemekre pedig minden hülyét felvesznek, mert biztos találnak neki valamilyen kedvezményt amivel elérik a felvételi határt. Így képzünk ki évente ezerszámra "bölcsész", és egyéb fantasztikusan hasznos szakon diplomás embereket, akik ezzel kitörölheti a seggüket, és elmehetnek a McDonalds-ba felszolgálónak. Ösztönözni kéne a szakmunkás-képzést, hogy ne akarjon minden idióta diplomát. A másik az oktatás. Az általános iskolában igenis általános oktatás menjen, hogy az onnan kikerülők az alapismereteket teljesen megtanulják. Semmi szükség nincs pl általános iskolában olyan magas szinten a történelem oktatásra ahogy az ma megy. Soha a büdös életben nem fogja hasznosítani az ember (hacsak nem történésznek megy de akkor ott az egyetem aminek csak ezt kéne tanítania), már csak azért se mert bemagolja, és másnap elfelejti. Az általános iskolában hasznos tudást kéne oktatni, olyat amire a mindennapi életben szükség van, a bővebb szakirányú oktatás a közép, és felsőfokú iskolák dolga lenne.
Az SZDSZ javaslata valami ilyesmi, csak szokásukhoz híven ezt is elcseszték. Elvonatkoztatva az összeesküvés-elméletektől is hülyeség, mert pl a 8 osztályos gimikkel semmi baj, a kiemelkedő képességű gyerekeknek oda kellene járni mind, mert ott hasznos tudást kapnak, amivel értelmes diplomát is szerezhetnek később.
Az oktatási rendszerünk több sebből vérzik. Vérzik az kétszintű érettségi, a tananyag, rengeteg minden. Szépen lassan ki fogunk vérezni.
A diákok hozzáállása sem megfelelő az iskolához, a tanuláshoz, de a tanároké sem! A gyerek nem akar tanulni, a tanár pedig nem akar tanítani. (Tisztelet a kivételnek) Manapság azok mennek tanárnak, akiket máshova nem vesznek fel... Ezeket a "B terves" embereket eresztik rá a gyerekekre. Nem akar tanítani, nem akar ott lenni, utálja a gyerekeket, de csak ehhez volt tehetsége. Személy szerint jónak tartanám, ha lenne alkalmassági a tanárképzőn, elvégre gyerekekkel dolgozik, a szülő mellett ő neveli a következő generációt... Na de mire...?!
Egyébként rossz ötletnek tartom, hogy a 7. osztályig csak alapképzés legyen, a 8 osztályos gimik megszűntetése sem a legjobb ötlet.
Az egyetemi színvonal lesüllyesztéséről pedig annyit, hogy egy neves egyetem egyik vizsgáján a tanár közölte, hogy nincs kedve javítani. Feldobta a dolgozatokat a levegőbe. Amely lap a földre hullott, az átment a vizsgán, amely lap az asztalon maradt, az megbukott. Ez színvonal?
Először is, olyan tanárokra lenne szükség, akik szívesen tanítanak, van tudásuk, türelmesek. A diákságról pedig... Aki tehetséges, azzal foglalkozzanak. Nem kell lealázni valakit azért, mert gyengébb matekból, ha erősebb magyarból, idegen nyelvből, vagy történelemből, inkább bíztatni kéne, foglalkozni vele. Jó lenne, ha a pedagógusok foglalkoznának a tehetségesebb, eszesebb gyerekekkel- szakkörök, különórák keretében.
Aki pedig nem tehetséges, butuska, annak inkább a szakiskolát, szakközépiskolát, a szakmát javasolnám. Jó dolog a diploma, de egy nehezen tanuló, dekoncentrált gyerek inkább szakmát tanuljon.
Szerintem.
Az SZDSZ kétségbeesetten igyekszik valamivel felhívni magára a figyelmet, ezért javasol oktatási reformot.
A magyar közoktatás tényleg válságban van, de azt jórészt az SZDSZ liberális ügyetlenkedése okozta, úgyhogy aligha kéne erre a pártra bízni az ügyet.
A legnagyobb probléma, hogy irreálisan megnőtt a tanterv elméleti, és lecsökkent a gyakorlati része. (Pl. 9 évesen tanul a gyerek halmazelméletet, de 14 évesen funkcionális analfabéta, azaz nem érti, hogy mit olvas - és soha sem értette meg a halmazelméletet).
Sok az egyszer elmondott ismeret, holott "ismétlés a tudás anyja". Nyugodtan a harmadára lehetne csökkenteni az ismeretek körét, azt viszont háromszor átvenni és gyakorolni, alkalmazni az életben előforduló helyzetekre. A németek, finnek, svájciak, stb. oktatása gyakorlati, a tanulót a munkára és a demokrácia alkalmazására nevelik. Lehet, hogy kevesebb Nobel díjat kapnak, de még ez sem biztos. A tehetségeket nem az átlagos képességű többség rovására kell fejleszteni, hanem velük párhuzamosan, az ő érdekükben. Az átlagos nem negatív jelző, a társadalom átlagos emberek tömege, akik joggal várják el a színvonalas oktatást.
Nagyon egyszerű lenne megoldani a tanterv ésszerűsítését: a reáltárgyat tanítókat le kéne ültetni a humán tantervvel, hogy húzzanak ki belőle mindent, ami szerintük fölösleges. A humán tárgyat tanítókat pedig le kéne ültetni a reál tantervvel... A tesit pedig bővíteni kéne úszással, biciklizéssel, stb. Mindjárt lennének uszodáink és bicikliútjaink.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!