Miért éri meg a Fidesz kormánynak, hogy ilyen szinten hagyja leamortizálódni az ország mindenféle infrastruktúráját és a közszolgáltatásokat?
Kérdező
Az elmúlt 14 évben olyan kórházfelújítások, építések és szakrendelő, mentőállomás felújítások voltak, mint amik a megelőző 30 évben nem voltak együttvéve. Most is folyamatosan újulnak meg részlegek, épül kórház, stb. stb. Rengeteg berendezést vásároltak, helikoptereket, mentőket vettek.
Ahogy a vasútra is rengeteg pénzt költöttek, alig pár éve ért véget nálunk is a teljes vonal felújítása az állomással együtt.
Le vagy maradva, a avsúttal kapcsolatban pedig a közlönyben is megjelent a legújabb beszerzések híre:
"A Magyar Közlönyben tették közzé a listát, mely a 2035-ig tervezett beruházásokat tartalmazza az Infrastruktúra Versenyképesség Javító program keretében. Egyszerűsített pályafelújítások, járműbeszerzések.
A kormány 1308/2024. (X. 9.) határozata az állami építési beruházások 2035. december 31-éig szóló szakpolitikai-ágazati beruházási koncepcióinak elfogadását foglalja magába, ennek során számos vasúti és közúti projektre is rábólintottak....
A kormánydöntés a járműflotta fejlesztésére is vonatkozik, az alábbi beszerzéseket hagyták jóvá (természetesen megfelelő forrás rendelkezésre állása esetén):
15 nagysebességű eurocity-szerelvény,
29 belföldi intercity-motorvonat,
51 intercity-ingaszerelvény,
tíz magas minőségű éjszakai szerelvény,
95 regionális villamos motorvonat,
68 felsővezeték nélkül is üzemeltethető motorvonat,
15 felsővezeték nélkül közlekedni képes mozdony (valószínűleg a Henschel-dízelek),
száz nehézpőre (például katonai felszerelések szállítására alkalmas teherkocsik),
115 villamosmozdony (jó eséllyel többféle használt bérelt, valamint új gyártásúak egyaránt)."
Igérgetekkel már tele a padlás. Most is 60 éves mozdonyok járnak az országban, naponta van valami probléma a Mávnál,
15 nagysebességű eurocity-szerelvény,
29 belföldi intercity-motorvonat,
51 intercity-ingaszerelvény,
tíz magas minőségű éjszakai szerelvény,
95 regionális villamos motorvonat,
68 felsővezeték nélkül is üzemeltethető motorvonat,
15 felsővezeték nélkül közlekedni képes mozdony (valószínűleg a Henschel-dízelek),
száz nehézpőre (például katonai felszerelések szállítására alkalmas teherkocsik),
115 villamosmozdony (jó eséllyel többféle használt bérelt, valamint új gyártásúak egyaránt)."
Szép tervek, de miből? 4 db HÉV szerelvényt sem tudnak megvásárolni, pedig most kellene.
Ha neked egy kicsit olyan, akkor nem értesz semmit. Előre azt tervezték, hogy hatalmat akarnak, lehetőleg nagyon soká és tudták, ehhez nagyon sok pénz kell. Majd akkor, mikor már kell a lefizetés a támogatáshoz.
De még ez is csak félig igaz. Itt egyes számot kell használni! Volt egy Orbán Viktor nevű ember, akit primitív apja nadrágszíjjal, bottal (néha vasvillával) nevelt. A kölyök elhatározta, egyszer ő győz. De ki ellen? Egy apa ellen? Az nem megy. A meghasonlott agy kitalálta, a világ ellen. Aki nem hiszi, figyelje. Naponta elmondja, sokféle formában. Gyakran direkt is. A többiek a hiénatermészetű csőcselék, akik ingyenpénzt, ingyenhatalmat akarnak.
Több oka van.
Az oktatást tudatosan rombolják, mivel a Fidesz népszerűsége nagyobb az alacsonyabb végzettségűek esetben pl. Kétszer annyi mint a Tisza párté.
A sokszoros túlárazások miatt nem fér bele több illetve nem a valós üzleti hozam a lényeg hanem a politika motiváció ld. Budapest - Belgrád versus Budapest Bécs.
#2 ha minden ennyire f@sza akkor miért robbant le több vonat egy hétvége alatt?
A kórházi állapotokról inkább nem írok. Ha egyszer bekerülsz (természetesen nem kívánom) utána már nem Fidesz szavazó vagy persze ha túl éled a kórházi kalandot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!