Milyen előnyei, hátrányai lennének a baloldal integrációs elképzeléseinek? Szerintetek támogatandó?
- Egyrészt például az iskolai szegregációt szeretnék felszámolni a minél inkább vegyes osztályok kialakításával. Ennek érdekében alkalmazni lehet például etnikai, szociális kvótákat az iskolák, osztályok feltöltésére, iskolabuszrendszer üzemeltetését, kollégiumi rendszer bővítését, így biztosítani lehetne a magasabb státuszú, jellemzően fehér és az alacsonyabb státuszú, USA-ban fekete, latínó, felénk jellemzően cigány diákok nagyobb iskolai keveredését. Első lépés nálunk általában a telepi iskolák bezáratása (lásd pl. Hódmezővásárhely, Nyrgyháza). Ennek hatására nem lenne olyan nagy különbség az elitebb városrészek, környékek és falusi, gettósabb, telepi iskolák színvonala, eredményei között. Gyakran felmerül még szociológus, politológus, politikus körökben a 6-8 osztályos gimnáziumok betiltásának igénye is, mivel ezek is a szegregációt erősítik, elszívják a tehetségesebb, szorgalmasabb, jobb képességű, jobb szociális, társadalmi hátterű gyerekeket az elemi iskolák vegyesebb osztályaiból.
- Az iskolai szegregáció mellett a lakóhely szerinti szegregáció elleni harc is téma. Magyarországon is nagy különbségek vannak az egyes települések, településrészek között. A szegregátumok, telepek, gettók felszámolása, a lakók jobb helyre költöztetése elősegítené a természetes szegregáció elleni harcot. Magyarországon például a kormány Győrben, Székesfehérváron, Miskolcon, Debrecenben, Budapesten a III., XIII., IX., XI. kerületben építhetne szociális bérlakásokat, ahová a kormány átköltöztetné a hátrányos helyzetű, mélyszegénységben élő, főként roma családokat nem csak a környékből, de például az észak-magyarországi, dél-dunántúli szegregátumokból is, jobb körülményeket, lehetőségeket biztosítva számukra.
"alkalmazni lehet például etnikai, szociális kvótákat az iskolák"
Numerus clausus 2.0?
Akik ezt szorgalmazzák mutassanak példát, írassák a saját gyerekük vegyes osztályba, költözzenek ők vegyes településre, lehetőleg roma szomszéd mellé.
A baloldali értelmiség ne a fehér proliktól várja el, hogy meglépjék ezt, mert ez így képmutatás.
Szerintem alapvetően jó irányba mozdítaná az országot a normális integráció, viszont nem lehet csak olyan fél megoldásként csinálni. Alapvetően sokkal több pénzt kellene fektetni az oktatásba, emelni a tanári szakok színvonalát, és fizetéssel ösztönözni is embereket, hogy a pályára menjenek, és normálisan segíteni ezeket a gyengébb, falusi iskolákat. Azért a hosszú túra az iskolába is nagyon sokat hozzá tesz a szegényebb gyerekek stresszéhez, mindenképp kellenek helyi segítések is.
Kisebb osztályok, kisebb pedagógusi teher, hogy meg tudják oldani a problémákat, pénz a szegény övezetek infrastruktúrájára, pénz cégeknek kitelepülni vidékre, annyi mindent lehet tenni.
Amúgy is hatalmas probléma az, hogy hagyjuk elenyészni az ország infrastrukturális vagyonát, mert minden Budapestre költözik.
Ja és a szegényebbeknek meg hajléktalanoknak normális ellátás, kitörési lehetőségek, minimálbér emelés, hogy az aki lecsúszott, legrosszabb esetben semleges tagja legyen a társadalomnak. Mindig is lesznek ilyen emberek, legjobb lenne megakadályozni azt, hogy ilyen bajba jussanak, nem pedig azt kell kívánni, mikor fordulnak már fel valami lyukban.
A 2-es érthetően leírta.
Na most arcoskodjatok,de csak azután,hogy megmutattátok hogy is kell ezt csinálni.
Mivel a kérdés az előnyről és hátrányról szólna, így felteszem, hogy működik az integráció.
Ha működik az integráció, akkor kevésbé lesznek leszakadva a gyerekek, és társadalmilag hasznos munkát végezhetnek (kisebb lesz az esélye, hogy közmunkából kell majd megélniük).
Ha azt veszem alapul, amit írtál, hogy szorgalmaznák a vegyes osztályokat és törekednének arra, hogy ne legyenek elit iskolák, akkor ennek az lenne a következménye, hogy a nagyon tehetséges diákok nem lennének annyira felkészítve, amennyire lehetnének, mivel lassabban kell haladniuk a rosszabb tanulók miatt. A jobb tanulók egymást is motiválják, viszont ha nincs verseny az osztályban, mivel nem elit osztály, így nem lesz olyan motivált.
Személy szerint a vegyes osztály alkotása nem olyan fontos, mivel nincs garancia, hogy egy hátrányos helyzetű diákot a többiek felfele húznak és nem pedig ő húzza le a többieket. Tehát önmagában ez nem lenne megoldás.
Sokkal fontosabbnak érzem a tanárok és a tanárok munkáját segítő személyek alaposabb felkészítését és megfelelő bérezését. Pl. most azért hoztak iskolaőröket iskolákba, hogy Pistike ne késeljen mondjuk 10.-ben, viszont ha egy rendesen megfizetett tanára kar lett volna, illetve iskola pszichológus is lett volna, amikor Pistike mondjuk még csak 2.-os vagy 3.-os volt, akkor megfelelő ráfigyeléssel elkerülhető lenne, hogy 10. késelni akarjon.
De amúgy a #3-as is egy csomó jó dolgot írt.
A #2-esre reagálva. Ha az intézkedéseket bevezetnék, akkor ez mindenkire vonatkozna, még a "baloldali értelmiségre" is. Arról nem beszélve, hogy itt senki nem várta, hogy ezt lépjék meg, ha valaki ilyesmit akar, akkor ezt törvénnyel fogja elérni.
Milyen mindenkire?
Te értetlen!
Mi nem kérünk egyszerűen belőlük!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!