Mi a véleményed, mennyire kezelte, kezeli jól az Orbán-kormány a koronavírus járvány okozta egészségügyi vészhelyzetet?
Hozzászólásban is osztályozz (1-rossz, 5-jó), és írd meg, hogy melyik megyében, és milyen jellegű településen (község, falu, város, megyeszékhely) laksz hány éves vagy, és mi a pártszimpátiád!
Köszönöm!
Gazdaság 1
Egészségügy 3
Így legyen 2 pont.
Járvány nem terjedt annyira, de ez aligha a kormány érdeme. Vidéki részek olyan szinten le vannak szakadva, hogy szinte semmi átjárás sincs. Így nem is tudott annyira terjedni.
Bemásolt statisztikában se ott magas a fertőzöttség, ahol az ország csak annak fővárosából áll. Megjegyzem, ha az 1 millió főre vetített halálozást nézzük (ami nem a halálozási ráta, azt ugyanis még mindig a fertőzöttek és elhunytak számából kell számítani), akkor világviszonylatban 38.-ak vagyunk a 215-ből, amit nem neveznék valami nagy sikernek.
"vidéken sokkal kevésbé tartották, tartják be a szabályokat. Maszkot nem használnak, a távolságot nem tartják be, bezzeg engem úgy kezelnek mintha pestises lennék csak mert Pestre járok."
Békés megyébe zárt téren belül mindenkin van maszk.
Néhány dologra szeretném felhívni a figyelmet, talán erről nem tájékoztattak eléggé a "kormányinfón"
1) A csecsemőkori TBC elleni védőoltás nagyon nagy mértékben enyhíti a a koronavírus tüneteit, tehát sokkal kevésbé lesz veszélyes. Magyarországon ez a védőoltás csecsemőkorban a mai napig kötelező, míg Olaszországban csak régen volt kötelező, most már csak ajánlott, USA-ban meg soha nem is
volt kötelező.
2) A TBC elleni védőoltást NEM az Orbán-kormány tette kötelezővé.
3) Ebből az következik, hogy ez a szerencsés körülmény bár rengeteget nyom a latba, cseppet sem az Orbán-kormány teljesítménye.
4) Olaszország és Magyarország között van két nagy különbség: Olaszországban minden koronavírussal fertőzött elhunytat koronavírus fertőzést írták be halálozás okának, míg Magyarországon ha volt más betegsége, azt írták be koronavírus fertőzés helyett. Ez is többek között a nagy különbség oka, míg egyáltalán nem nevezhető "teljesítménynek".
5) Olaszország sokkal nagyobb turisztikai központ, sokkal hamarabb jutott el oda a vírus, ott már javában ment a járvány, az állampolgárok meg a kormány nélkül is okult a példájukból.
6) Az ellenzék jóval korábban követelte az iskolák, stb. bezárását, Orbán ezzel péntek estig várt, addig kifejezetten az ellenkezőjét tolták, pl. iskola bezárásának tiltását, fizetés nélküli szabadsággal fenyegetőzés...
Szerintem meg amúgy sem nagy kunszt feltalálni a spanyol viaszt, ha már mások megtették előttünk.
A korlátozásokat, is tudtommal az ellenzék kezdeményezte, kivételes dolog, hogy végül a Fidesz kivételesen ezt elfogadta.
7) Az egészségügyi vészhelyzetben a védőfelszerelés biztosítása a kormány feladata állami (nem önkormányzati!) költségvetésből. Ez mennyire teljesült az egészségügyi és együttműködő intézményekben? Beleértve az idősek otthonában (Akár Pesti úti idős otthon esetében is)?!
8) Szabadon, korrekten ment a tájékoztatás? Az újságírók és a politikusok minden információhoz hozzájutottak?!
Sorolhatnám még a szempontokat!
"Legközelebb ha megint elkerüli Magyarországot az eső / vagy sem, akkor megszavaztatjátok a mezőgazdasági minisztérium teljesítményét?"
Pontosan. Természetesen nem a vírust, és a példádnál maradva nem az esőt osztályozzuk, hanem a kormány teljesítményét, hatékonyságát. A mázli, vagy a balszerencse nem kormány hatékonyság, vagy alkalmatlanság. Így korrekt a dolog. Magyarországon sokkal enyhébb helyzet volt a fentebb leírtak miatt, mint számos más országban, ezt figyelembe véve kell mérlegelni.
Az én véleményem,hogy jól kezelték.
Heves megye
Szerintem voltak jó dolgaim, de sok volt benne a látványosság.
Viszont én megutáltam őket, mert baj lett abból, hogy nincs kórházi ellátás. Több is. Egy rokonomat 6 hetes csecsemővel kirakták a kórházból, mert "hogy mer beteg gyereket ide hozni". A barátnőm a pozitív terhességi tesztje után 7 hétig nem jutott orvoshoz. Kész szerencse hogy nem is akart abortuszt mert le is késtem volna. Apám kórházban van jelenleg is, epilepsziához hasonló rohama volt. Mondom, hasonló. Hogy miért? Másfél hete van bent és két covid tesztet csináltak összesen. Ennyi.
Maha érdekes hogy a beteg idősek védelme érdekében mindent leállítottunk, de az összes többitől megtagadjuk az ellátást. Köztük a 48 éves apámtól, akinek nincs alapbetegsége. Ja de koronavírusa sincs. Ez a baj... Szóval szerintem ez katasztrófa még a hasznos intézkedések mellett is.
Ha gondoljátok a hozzászólások alapján, (különösen a #14, ahol fontos érveket adtam meg) vagy az alábbi törvény elolvasását átgondolva módosíthatjátok a szavazatotokat. Ha módosítjátok, akkor írjátok meg kérlek, hogy miről mire módosítottátok, és miért!
230. § * (1) * Az egészségügyi válsághelyzeti ellátás biztosítása és finanszírozása állami feladat.
(2) * Az egészségügyi válsághelyzeti ellátás biztosításának állami kötelezettsége magába foglalja az erre történő felkészülési tevékenység, valamint a tényleges működés megszervezését és lebonyolítását.
(3) Az egészségügyi válsághelyzeti ellátásra történő felkészülési tevékenység kiterjed *
a) a tervezési feladatok ellátására,
b) az irányítás és vezetés rendjének meghatározására,
c) az ágazati és területi együttműködés rendjének meghatározására,
d) a jogi és igazgatási szabályozás kidolgozására,
e) az egészségügyi készletek tartalékolására,
f) a speciális képzési feladatok ellátására, és
g) * az egészségügyi válsághelyzeti ellátási gyakorlatok végrehajtására,
h) * a szükséggyógyintézetek elhelyezésére alkalmas ingatlanok előzetes kijelölésére,
i) * a felkészülés koordinációjára, a közreműködők nyilvántartására és képességeik alapján történő kategorizálására.
(4) Az egészségügyi válsághelyzeti ellátás tényleges működése kiterjed *
a) a kizárólag az egészségügyi válsághelyzet idején hatályos jogszabályok bevezetésére,
b) az egészségügyi ellátó rendszer szervezetének és működésének szükséges mértékű átalakítására,
c) * az egészségügyi válsághelyzet felszámolásához szükséges irányítási és vezetési koordinációs rend bevezetésére,
d) a betegek egészségügyi ellátására,
e) időszakosan működő gyógyintézetek működtetésére,
f) pótlólagos kapacitások és készletek bevonására,
g) * egészségügyi szolgáltató időszakos működtetésére, valamint az egészségügyi szolgáltató működtetését szolgáló ingó és ingatlan vagyontárgy igénybevételére,
h) * az egészségügyi válsághelyzet felszámolásához szükséges intézkedések meghozatalára,
i) * a feladatok, erőforrások és eszközök koordinálására.
(5) * Az egészségügyi válsághelyzeti ellátásban részt vevőknek az egészségbiztosítás által fedezett összegen felül felmerülő költségeit a központi költségvetés téríti meg.
231. § * (1) * Az egészségügyi válsághelyzeti ellátáshoz szükséges, az egészségügyi szolgáltatók, valamint az együttműködő szervezetek készleteit meghaladó eszközöket és anyagokat az Állami Egészségügyi Tartalékból kell biztosítani.
(2) * Egészségügyi válsághelyzet idején a Kormány gondoskodik az Állami Egészségügyi Tartalék folyamatos pótlásának költségvetési fedezetéről, amelyhez szükséges forrásokról utólag el kell számolni. Ez esetben az eszközök és anyagok beszerzése nem tartozik a közbeszerzésekre vonatkozó rendelkezések hatálya alá.
(3) * Egészségügyi válsághelyzet esetén a szükségessé váló készletek soron kívüli beszerzéséről az Állami Egészségügyi Tartalék kezelője gondoskodik.
232. § * (1) * A miniszter köteles gondoskodni arról, hogy a kizárólag az egészségügyi válsághelyzet idején hatályba léptethető egészségügyi jogszabályok kihirdetésre alkalmas állapotban rendelkezésre álljanak.
(2) * A miniszter által kijelölt egészségügyi szolgáltatók a felkészülés keretében egészségügyi válsághelyzeti tervet kötelesek készíteni.
232/A. § * A 228. § (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben a 229. § (1) és (2) bekezdése, a 230. § (1) bekezdése, (4) bekezdés a) pontja, a 231. § és a 232. § (1) bekezdése nem alkalmazható.
232/B. § * (1) * Az egészségügyi válsághelyzeti ellátást országos szinten az országos tisztifőorvos közreműködésével a miniszter, kihirdetett veszélyhelyzetben a Kormány a miniszter útján az országos tisztifőorvos közreműködésével irányítja.
(2) Az egészségügyi válsághelyzet kezeléséhez szükséges feladatok helyi szintű összehangolt koordinálását és irányítását
a) a 228. § (2) bekezdés a) pontja szerinti egészségügyi válsághelyzet esetén a megyei, fővárosi védelmi bizottság,
b) * a 228. § (2) bekezdés b) pontja szerinti egészségügyi válsághelyzet esetén az egészségügyi államigazgatási szerv
látja el.
Ezzel szemben össze-vissza intézkedtek: hozzáértő intézményvezetőket kirúgtak, mert nem voltak elég lojálisak adminisztrációs hiba ürügyével, lojális Müller, és Kásler meg maradtak, bár hibát hibára halmoztak.
Elrendelték a kórházi ágyak kiürítését, aztán letagadták, és hazudoztak össze-vissza, hogy az orvosok, igazgatók maguk találták ki, meg hogy a betegek maguktól mondták le a műtétet...
rossz lélegeztetőgépet védőfelszerelést szereztek be, de ezt is letagadták.
És ez csak a botrányok felszíne, amit gyorsan találtam, ott van még a Pesti úti idősotthon koncepciós eljárása, miközben a kormány volt a felelős, de Karácsony hibáztatásával voltak elfoglalva, és a politikai csatározások érdemi válságkezelés helyett, miközben az ellenzék teljesen fegyelmezetten és konstruktívan álltak a problémához, persze ezt tagadják.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!