Neketek nincs elegetek már a zöld politikusokból, "földvédő" aktivistákból, hogy állandóan az autóhasználatot korlátoznák?
Pl. az új autókra vonatkozó, nagyon nehezen teljesíthető co2 kibocsájtásra vonatkozó szabályozások, ami miatt az új autók árai fel fognak menni, ellehetetlenítik az emberek új autó vásárlását (miközben pl. a jobboldali fidesz támogatja is ezt a 3+ gyerekes családok számára)
Ettől válság lesz az autóioarban, szerte Európában, Magyarországon is sokak elveszíthetik a munkájukat akik ebben dolgoznak.
Mind a két oldalt megnyomorítják kicsinyes hobbijuknak köszönhetően.
Vagy pl. Karácsony újabban a dízeleket tiltaná ki Bp.-ről.
Részben igen, részben nem.
Az autók, ÉS főleg motorkerékpárok károsanyagkibocsájtásának ész nélküli korlátozása marhaság, ugyan is az autók a teljes közlekedési kibocsájtás kb 10%-át adják, a többit a teherautók, buszok, HAJÓK adják.
És még ez is eltörpül az ipar, fűtés, kibocsájtásához képest. A motorkerékpárok kibocsájtása pedig elméletben mérhető, gyakorlatban pedig a hibahatár alatti az összkibocsájtásuk.
Amit kellene, az a városi terepjárók (SUV) rommá adóztatása, mert nyilván a több tonnás súlyuk miatt nagyobb a kibocsájtásuk, emellett túl sok helyet foglalnak, és a kisebbségi komplexusos, és életveszélyes emberek között nagyon népszerűek.
A teherautókat csak helyi szállításra kéne engedélyezni, áthaladó forgalmukat letiltani, vasútra kényszeríteni.
A buszokat lehetőleg eltüntetni, pl a metrófelújításnál is buszsáv helyett ideiglenes villamossínek kellettek volna, vagy legalább trolikanócosítás, és azokkal pótolni a metrót.
Közlekedésben ma a legnagyobb problémát a teherautók, városi "terepjárók", és buszok jelentik szennyezésben, és a forgalmi akadályozásban is.
Látom igazam volt a sok tudatlansággal.
De egy bizonyosan kiderült - a legtöbben keverik a környezetvédelmet a városi levegő tisztaságának a kérdésével.
A város - most ahogy kivettem a válaszokból azok közül is csak egyről van szó, azaz a főváros - csak töredék területen fekszik még ennek a kis országnak a területéhez képest is. Ahogyan a lakossága sem eget rengető még területarányosan sem.
Mégis egyfolytában keveritek a városi közlekedés a környezetvédelemmel. Semmi köze hozzá! A benzines és dízeles autóknak is valóságban kisebb a környezetszennyezése jelen pillanatban, mint az elektromos járműveknek. Az előállításuk sokkal szennyezőbb és energiaigényesebb az elektromos autóknak az akkumulátoraikkal és az üzemanyaguk, az áram előállítása is sokkal szennyezőbb, nagyobb veszteséggel lehet mozgássá alakítani. Röviden: egy mai elektromos autó sokkal többet árt a környezetnek mint egy dízeles.
Egy dologban más, hogy OTT A VÁROSBAN milyen lesz a levegő.
És itt jön be a butaság, hogy azt hiszitek, hogy amikor egy város levegőjének tisztaságáról beszéltek azt keveritek a globális környezet védelmével. FONTOS, hogy ott a városban ne járjon annyi jármű, hogy ne legyen olyan szennyezett a levegő és az ott élőket ne érje annyi káros hatás nap mint nap. Emiatt ott jobb is lenne ha nem benzines, dízeles járművek mennének, hanem elektromosak. de ez csak a város levegőtisztaságát javítja - a környezetvédelemnek ez inkább negatívum jelenlegi technológiánkkal. Ettől még ezt kellene tenni, de nem azért mert a környezetet tudjuk ezzel védeni, hanem mert a VÁROSI EMBERNEK EZ KELL a jobb, egészségesebb életéhez. Annyira kis mértékben szól bele a budapesti közlekedésben ilyen változás a globális környezet állapotába, hogy nem számít, akkor is megéri megtenni ha nem pozitívum hanem negatívum a kérdésben. És még a többi nagyváros is ide vehetjük, akkor sem okozna bajt ha az a rengeteg ember mind-mind csak minimális kibocsátású motorokat vagy éppen helyettük elektromos járműveket használna.
Mert ezzel a VÁROSOKBAN jobb lenne a levegő és ez csak töredék szennyezés az iparhoz képest - lényegtelen.
A városi ember butaságával azt hiszitek, hogy ott, rajtatok dől el a világ sorsa és akkor menekül meg a Föld ha nem használtok dízel autót meg nincs műanyag szívószál. Pedig ez jelentéktelen.
Amivel a városi ember segíthetné a globális környezetvédelmet az az, ha nem szavazna meg ökoterroristákat a politikában, akik tudás nélkül csakis lendületből csinálnak ilyen baromságokat mint Karácsony. Aki azt hiszi hogy segít ha kitiltja a dízel autókat, miközben a tömegközlekedésben a buszok többsége dízel üzemű. Vagy aki azt hiszi hogy ültet 20 fát azzal segít bármit is, miközben százezrével ültetik a fákat az országban az erdősítési program keretében.
Ez nem igaz, amint írtam, környezetvédelem nélkül is soknak tartom az autókat. Nem lehet biztonságosan átmenni a másik oldalra, vagy egy biciklire ülni, a sofőrök idegesek, mindenki mindenkire kiabál, ülnek a dugóban. Globálisan nézve meglehet, hogy nem a legszennyezőbbek, de a lakókat közvetlenül igenis zavarja a sok füst is.
1-1 busz persze, hogy szennyezőbb, csakhogy egyetlen busz annyi embert elszállít, mint több tucat autó.
Azért Takács, te még akkor is fel tudod bosszantani az embert a hülyeséggel, ha éppen nem a Fideszt isteníted.
Nem az elektromos autó nem környezetszennyezőbb, vannak autóipari érdekek, akik ezt szeretnék elhitetni, csak nem így van, idén tavasszal is kijött egy ilyen "színvonalas" tanulmány, ami kitalálta, hogy az elektromos autó életciklus analízist tekintve több CO2-t bocsát ki, csak kiderült, hogy szándékosan úgy manipulálták az adatokat, hogy ez jöjjön ki, miután alaposan végigmentek rajta más kutatók, -akiket nem az olajlobbi fizet- rögtön kiderült, hogy az elektromos autó messze környezetkímélőbb, az akkumulátor előállításának CO2 kibocsátása is brutálisan csökkenthető, ha megújuló energiát használnak például a gyártás során.
Persze tudjuk, te ezeket az aljas libcsi tényeket sosem fogod elhinni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!