Az elektromos autóknál ez miért van?
Mert az előállítása lényegesen drágább, amit valakinek meg kell fizetni. (Ezt meg az emberek(állam) nem biztos, hogy szívesen finanszírozná)
De ha mondjuk megnézed nem is biztos, hogy lényeges előnyben van pl. káros anyag kibocsájtás terén egy dízelhez képest, a fő előnye abból származik, hogy nem ott szennyez ahol épp van de ezt leszámítva a környezetre gyakorolt hatása hasonló a hagyományos autókéhoz.
"Egy kompakt személyautó tipikus értékei 200.000 km futásteljesítmény esetén: helyben a benzinből kb. 104 g, a kőolaj-kitermelés, szállítás finomítás stb. 24 g, (GaBi adatbázis), a jármű gyártása és megsemmisítése 25 g, azaz összesen 153 g. Ugyanez dízelmotorral szerelve 140 g. (102+11+27)
Egy hasonló méretű, nem nagy hatótávolságú akkumulátoros autónál a jármű gyártása 50 g körüli, az akkumulátor megsemmisítése még nem ismert. Az áramból eredő CO2 egyenértékű emisszióval (CO2e) együtt a jármű életciklus emissziója 119 g az európai átlagárammal számolva. A németországi áram esetében az érték 142 g, (lásd: [link] A világ átlagos áramtermelése 140 g körüli értéket ad, Kínában viszont már 170 g/km értékkel kell számolnunk a teljes életciklus során.
Ezekből az adatokból világosan látszik, hogy a városi lokális emissziómentességet csak kis méretű akkumulátorok felhasználásával érdemes megcélozni, ami esetleg kis méretű, pusztán városi használatú autók esetében valósul meg, vagy a plug-in hibridek esetében. Egy nagy hatótávolságú, 100 kWh-ás akkumulátor csomag "beépített" CO2e emissziója önmagában 70 g/km értékkel számolható. Tehát marad az a felismerés, hogy az eddiginél sokkal hatékonyabban kell csökkentenünk az áram CO2e tartalmát! És sajnos éppen az áramra érvényes, amit sok kommentelő a benzinről és a gázolajról hittek, az áram esetében a számok még nem tartalmazzák a teljes életciklus járulékos emisszióját.
"
Minden új találmány , termék először sokkal drágább. Mert még keveset adnak el belőle és annak kell hogy fedezze a költségeket. Amikor sokkal többet tudnak gyártani ugyanazzal a már létező technológiával, akkor egyrészt több részre oszlik a költség is és tudnak már egyre jobb, hatékonyabb munkamódszereket, eszközöket is használni hozzá. Ahogyan az alapanyag ellátása is olcsóbbá válik ha nem csak pár darabhoz kell, hanem sok millióhoz.
Így volt ez a rádióknál, a tévénél, a mobil telefonoknál is.
Amikor az első érintő képernyős készülékek piacra kerültek, akkor többszörösébe kerültek a piacon levők árának. Ma meg már mindenen érintő képernyő van.
Most a hajlítható képernyők jelentik az új terméket és ha olyat szeretnél, akkor sokszorosát kell kifizetned. Majd pár év múlva mindenkinek az lesz a zsebében.
Az elektromos autók elterjedésének nem az ára az első számú problémája, hanem a töltési lehetőségek. Amint terjedni kezdtek az elektromos kutak és kialakítottak gyorstöltőket, amivel nem kell egész éjszaka tölteni, egy bevásárlás ideje is elegendő hozzá, máris megnövekedett a számuk.
"De ha mondjuk megnézed nem is biztos, hogy lényeges előnyben van pl. káros anyag kibocsájtás terén egy dízelhez képest, a fő előnye abból származik, hogy nem ott szennyez ahol épp van de ezt leszámítva a környezetre gyakorolt hatása hasonló a hagyományos autókéhoz."
Hát igen, szerintem ez az elkövetkező évek nagy kérdése, hogy melyik éri meg jobban. Szerintem azért az elektromos, hiszen még évekig kereshetjük a jobb megsemmisítés módját, minthogy évekig szívjuk be a tüdőnkbe amit kibocsájtanak.
Amúgy azért drága, mert új. Nézd meg az első autókat, azok sem két forintba kerültek és 1 éven belül mindenki azzal utazott.
Előttem szólók jól leírták h miért drágább.
Abban h a károsanyag kibocsátás mennyi, csak attól függ hogy milyen módon állítja elő az áramot. Tehát akár nulla is lehet ha megújuló energiaforrást használnánk, és csökkentenénk a hőerőművek használatát. Sajnos bizonyos okokból ezt a magyar kormány nem akarja...
"káros anyag kibocsájtás terén egy dízelhez képest"
Nekem mondhatsz akármit, de az utcákon furikázó hangos és füstokádó dízel autók és buszok véleményem szerint biztosan nem környezetkímélőbbek, mint hasonszőrű elektromos vagy benzines(!) társaik. Ha beleveszed a zajszennyezést (mint emberre ható tényező), akkor egyenesen siralmas a helyzet.
Ahogy a 3. írta drágák, mert még újdonság, kisebb szériában gyártják, jellemzően nincs olyan nagy tömeggyártás, mint a benzineseknél (azért van kivétel pl. Nissan Leaf, Tesla Model S, Model 3 már nagy szériás modellek a kategóriában).
Ami még fontos tényező, az a teljesítményelektronika, elektronika és főleg az akkumulátorok magas költsége. Itt már volt egy nagy árcsökkenés az utóbbi években, de ez a csökkenés lassulhat, megállhat vagy akár meg is fordulhat, ha nagyon felfut a kereslet. A fő gond, hogy ezekhez az akkumulátorokhoz ritkaföldfémekre van szükség, amik elérhetősége nagyon szűkös a világban és termelésük is nagyon környezetszennyező.
#4 akkor gondolom ez a későbbi megoldás keresés az atomenergiára is áll, hiszen ott rendkívül kicsi a térfogata a káros mellékterméknek (amit már most fel tudnak használni energia előállításra kísérleti reaktorokban)
Mit bocsájt ki egy autó?
CO2-t, ez lokális szinte nem okoz gondot, nem mérgező kis koncentrációban (mint kiderült globálisan meg kb. ugyanaz a helyzet ha elektromos az autó).
NOx- ez már kicsit gázabb dolog de ha megnézed a határértéket ha megfőzöd a kávéd egy gázos tűzhelyen már akkor többszörösen átléped. Az ellen meg senki se ágál, hogy akkor holnaptól tiltsák be a gáztűzhelyeket.
Szálló por- érdekes dolog csak a baj, hogy kb 5-8%-át adják az autók, a többi máshonnan jön és még ennek az értéknek a fele is olyan ami fékkopásból vagy más mozgó alkatrészekből jön ami nem a belsőégésű motor, ergo elektromos autónál is fennáll.
#5 "csak" az áram előállítás meg az akkumulátorok előállítása.(a második adja közel a felét a CO2 kibocsájtásnak)
#6 Mi a környezetbarátság? A dízel jó eséllyel károsabb a tüdődre de ettől még összességében a kisebb fogyasztásnak hála lehet globálisan kisebb kárt okoz. (ne hasonlítsunk már össze egy vadi új a gyártósorról legurult elektromos autót egy 600 éves dízellel, euro6-os motorról azt se mondod meg, hogy nem benzines ha nem állsz mellette és nem hallod)
"Szálló por- érdekes dolog csak a baj, hogy kb 5-8%-át adják az autók, a többi máshonnan jön és még ennek az értéknek a fele is olyan ami fékkopásból vagy más mozgó alkatrészekből jön ami nem a belsőégésű motor, ergo elektromos autónál is fennáll."
Azért érdekelne, hogy hol készültek ezek a mérések, mert szerintem nem mindegy, hogy Pekingben, Londonba, Washingtonba, New Yorkba, Budapesten, Egerben vagy Márianosztrán mértek ilyen arányt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!