Ugye előreláthatóan az összes felelős a tegnaoi hajóbaleset miatt hosszú börtönbüntetést kap? Az elmebetegek, akik engedélyeznek ennyi hajót egyszerre.
A gondatlanságból elkövetett bűncselekményeknek sosem túl hosszú a büntetése, ha egyáltalán le kell ülni.
És nem hiszem, hogy a dunai hajózást bárki külön engedélyezi. Nem vagyok benne biztos, de szerintem beülsz és mész, mint az autóddal.
"Az országban 9 éve csak azokra vonatkozik"
Hát persze, előtte minden szép és jó volt.
Utólag mindenki okos.
Megtörtént a baj, milyen érdekes a híroldalakon már kint vannak a cikkek, hogy régóta tudni lehetett!! ebből baj lesz.
Érdekes korábban nem írták meg ezt, hogy figyelem ebből baj lehet...
Az ember egy tökéletlen alkotás.
"Akkor ha két autó összeütközik az autópályán akkor is a forgalomirányítás a hibás" - LEHET hibás, ha rossz / elavult / az adott terhelésnél nem hatékony a szabályrendszer.
De szerintem nem jó a hasonlat, inkább a légi közlekedéshez hasonlítanám. Igen, a forgalomirányításnak itt nagyobb a felelőssége, mint a közutakon. Sokkal bonyolultabb: a víz nem aszfalt...
Elsőként azt kell megvizsgálni, hogy a nagyobb hajó szabályosan kezdte-e meg a megfordulási manővert. Egy ilyen nagyhajó feketedoboza rögzíti, hogy mikor milyen fényjelzés leadása volt bekapcsolt.
Utána videófelvételek alapján azt, hogy a kisebb hajó ezt figyelmen kívül hagyva kezdett e tiltott manővert.
Utána, hogy mikor észlelték az ütközés veszélyét, majd elkerülhetetlenségét, mikor milyen vészjelzések voltak (hajókürt, 16., csatornán rádión, SOS fényjelzés, körkörösen mozgatott fény... , rakéta, kézifáklya...)
Ha a nagyobbik hajó olyan manőverrel tudott volna már csak kitérni, amivel a partnak ment volna, és ezzel a nagyobb hajón levő még több utast veszélyeztette volna, akkor annak megtétele nem elvárható tőle, de az ütközési energia csökkentése igen, maximális hátramenettel, még úgy is hogy a hajó gépezete tízmillió forintos károkat szenved.
Ütközés után mentés érdekében mit tett a hajók legénysége, beleértve a hajózási hatóság, vízirendészet haladéktalan értesítését
Kicsit beleolvasva a katasztrófavédelem jogszabályaiba azt látom, hogy vízi műszaki mentésre semmi eljárásrendjük sincs.
Hogy mi lenne ma Európában elvárható?
1. A hajók legénysége 16. rádiócsatornán adja le a vészjelzést. Szerintem ez biztonan megtörtént!
2. Ezt AZONNAL ÉRZÉKELNIE KELL hajózási hatóságnak, vízirendészetnek, aki 1 percen belül útnak indítja a négysebességű vízirendészeti hajót, ami 80-as tempóval percek alatt a helyszínre ér, megkezdi a vízben levők mentését.
3. 2 perces normával indul a katasztrófavédelmi hajó is 2 búvárral (akiken készenlétben rajta a könnyűbúvár ruha kilazítva), vízalatti reflektorral és lángvágóval el vannak látva, ez is 80-as tempóval perceken belül a helyszínre ér /második világháborús nagy rombolók 38 csomóval (70 km/h-val) mentek. Olyan speciális felszerelés is van rajta, amivel felszínre emelhető pillanatok alatt kisebb elsüllyedt hajó, kompresszorral felfújható levegőtartályokat hajótestre erősítenek.
4. 2 perces normával elindul az ugyanilyen nagysebességű vizitmentő hajó is, a levegőtartályokkal felszínre emelt hajóból megkezdik a mentést.
4. Végül ilyen vacak hajót, mint ami elsüllyedt bűn volt hagyni közlekedni. Olyat szabadna csak, ami klimatizált, ablakai nem nyitogathatók, elsüllyedés után sok tíz percig van levegő, segélyjelző bóját elsüllyedése után is felszínre küld gombnyomással, ami fény, hang és rádió segélyjelzést ad le.
Vízen 3,00 kilométerre van a vízirendészet a Nemzetközi Hajóállomáson.
Jó helyszínre érkezési normaidő 1+ (3/80*60) =3 perc 15 másodperc lett volna.
"Szerintem ez biztonan megtörtént!"
Szerinted igen, de a valóságban nagyon úgy néz ki, hogy nem történt meg.
"Ezt AZONNAL ÉRZÉKELNIE KELL hajózási hatóságnak, vízirendészetnek, aki 1 percen belül útnak indítja a négysebességű vízirendészeti hajót, ami 80-as tempóval percek alatt a helyszínre ér, megkezdi a vízben levők mentését."
A bejelentés után azonnal beindult a gépezet, mentek a helyszínre a mentőhajók, rendőrök, mentők.
" 2 perces normával indul a katasztrófavédelmi hajó is 2 búvárral (akiken készenlétben rajta a könnyűbúvár ruha kilazítva), vízalatti reflektorral és lángvágóval el vannak látva, ez is 80-as tempóval perceken belül a helyszínre ér /második világháborús nagy rombolók 38 csomóval (70 km/h-val) mentek. Olyan speciális felszerelés is van rajta, amivel felszínre emelhető pillanatok alatt kisebb elsüllyedt hajó, kompresszorral felfújható levegőtartályokat hajótestre erősítenek."
Tekintettel arra, hogy nem Bulywoodban vagyunk, ez nem ilyen egyszerű, mivel (különböző híradások szerint is) a kishajó szinte azonnal elsüllyedt, a Duna sodrása nagy, hiszen árad. Elsőnek meg kellett találni a hajót, amit az időjárás sem segített elő. (mielőtt leírod, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter tudjuk, hogy a víz alatt nem esik az eső)
"Végül ilyen vacak hajót, mint ami elsüllyedt bűn volt hagyni közlekedni. Olyat szabadna csak, ami klimatizált, ablakai nem nyitogathatók, elsüllyedés után sok tíz percig van levegő, segélyjelző bóját elsüllyedése után is felszínre küld gombnyomással, ami fény, hang és rádió segélyjelzést ad le"
De tényleg, miért nem tengeralattjáróval mentek városnézésre?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!