Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mikor lesz Magyarországon...

Mikor lesz Magyarországon 300+km/h sebességű modern gyorsvonat?

Figyelt kérdés
Így a légszennyezés is csökkenne mert többen választanák a vonatot mint az autót.
2019. ápr. 27. 20:33
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
78%

Magyarország területe kicsi ehhez.Nem érné meg ilyet építeni.


Ami viszont megérné, az a 200 km/h-val közlekedő vonat.


Minden fővonalnak a következő paraméterekkel kellene rendelkeznie:

-két vágány

-villamosított pálya

-minimum 160 km/h

2019. ápr. 27. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
94%

Amikor az 1996-os világkiállításra készült az ország, felújították a Budapest - Hegyeshalom vasútvonalat. A felépítmény 140 illetve 160 km/h-s lett, de a nyomvonalat úgy igazították, hogy 200 km/h-hoz is jó legyen. Sajnos ma már a 160 km/h is kevés helyen tartható, a RailJet-ek is nagyrészt 150-nel mennek.

A RailJet 230 km/h sebességet tud. Ehhez kellene először feljavízani a pályát és kiépíteni a biztosítóberendezést.

A következő ugrás a német InterCity Express (ICE, 280 km/h) Budapestre közlekedtetése lenne. De ehhez a pálya engedélyezett tengelynyomását is lényegesen növelni kellene.

2019. ápr. 27. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
61%
Amikor 2x akkora lesz.
2019. ápr. 27. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
68%

Szerintem Magyarországon belül versenyképtelen lenne egy ilyen vasúti hálózat, soha nem térülne meg, nekünk nemzetközi viszonylatokban lenne reális gondolkodni, hisz körülöttünk is kis országok vannak, köszönhetően nagyrészt Trianonnak és a párizsi "béke"szerződésnek. Ehhez nagy összefogásra és elköteleződésre lenne szükség a különböző országok kormányai között, ami nem hiszem, hogy a szükséges mértékben megvalósulna.


Szerintem először egy normális, sima vasúti járműveknek fenntartott pályahálózatot, infrastruktúrát stb. kéne fenntartani.

- Fővonalak felújítása 160 km/h-ra alkalmas sebességre (pálya, ETCS stb)

- A déli Duna vasúti híd kihasználása, alternatívát kínálva délen is (Hegyeshalom-Szombathely-Zalaszentiván-Nagykanizsa-(Kaposvár)-Pécs-Baja-Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Debrecen), villamosított, modern pályán, ezzel javulna a megyeszékhelyek közti összeköttetés, és nem lennének a Budapest-közeli vasútvonalak annyira leterhelve az átmenő forgalom miatt.

- Fontos, de nem feltétlen fővonalak villamosítása (5-ös Komárom és Székesfehérvár között + nyomvonal módosítás Győr felé, 10-es Celldömölk és Győr között, 17-es Zalaszentiván és Nagykanizsa között, és még folytathatnám a sort)

- Kiszolgáló infrastruktúra fejlesztése

- Tömegközlekedés összehangolása, párhuzamos járatok felszámolása


Ezután jöhetne a nagysebességű vasút, mondjuk ezeken az útvonalakon:

- Budapest-Győr-Pozsony-Bécs-Brno-Prága

- Budapest-Szolnok-(Debrecen)-Nagyvárad-Kolozsvár-Brassó-Bukarest

- Győr-Szombathely-Graz-Klagenfurt-Villach(-Velence)

- Szolnok-Békéscsaba-Temesvár


Ezeknek a gyakorlati megvalósítása baromi sokba kerülne már az alföldi részeken is, nemhogy a hegyi részeken. Szerintem más versenyképes vonal nincsen, aminek esélye is lenne megtérülnie.

2019. ápr. 27. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
90%

Vannak szakaszok,ahol a 20 km/h sebesség a kötelező,nehogy beessenek a nádasba.

Mit akarunk 300+ vonatokkal???

2019. ápr. 27. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
56%
Ott a felcsúti kisvasút, nem elég?
2019. ápr. 27. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Aki eddig autóval közlekedett annak kb mindegy a dolog, azért nem fog vonatra ülni.
2019. ápr. 27. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
#7: versenyképes vasúttal de, ha nem is mindenki, de jó páran elgondolkodnának.
2019. ápr. 27. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
:DDDD Ez volt az első reakcióm, a második: olyan nyikorgó, lassú és ócska vastömbök szállítják az utasokat a mai napig, amikre Észak- és Nyugat-Európában a múzeumok fenik a fogukat. Harmadik reakció: 2350-re.
2019. ápr. 28. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Ahogy haladunk, a közeljövőben biztos nem.

Esetleg akkor lesz, ha valamilyen szinten az EU egységesíti a tömegközlekedést (országok közöttit és a regionálist), és majd felépíti.

2019. ápr. 28. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!