Mikor lesz Magyarországon 300+km/h sebességű modern gyorsvonat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Magyarország területe kicsi ehhez.Nem érné meg ilyet építeni.
Ami viszont megérné, az a 200 km/h-val közlekedő vonat.
Minden fővonalnak a következő paraméterekkel kellene rendelkeznie:
-két vágány
-villamosított pálya
-minimum 160 km/h
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amikor az 1996-os világkiállításra készült az ország, felújították a Budapest - Hegyeshalom vasútvonalat. A felépítmény 140 illetve 160 km/h-s lett, de a nyomvonalat úgy igazították, hogy 200 km/h-hoz is jó legyen. Sajnos ma már a 160 km/h is kevés helyen tartható, a RailJet-ek is nagyrészt 150-nel mennek.
A RailJet 230 km/h sebességet tud. Ehhez kellene először feljavízani a pályát és kiépíteni a biztosítóberendezést.
A következő ugrás a német InterCity Express (ICE, 280 km/h) Budapestre közlekedtetése lenne. De ehhez a pálya engedélyezett tengelynyomását is lényegesen növelni kellene.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem Magyarországon belül versenyképtelen lenne egy ilyen vasúti hálózat, soha nem térülne meg, nekünk nemzetközi viszonylatokban lenne reális gondolkodni, hisz körülöttünk is kis országok vannak, köszönhetően nagyrészt Trianonnak és a párizsi "béke"szerződésnek. Ehhez nagy összefogásra és elköteleződésre lenne szükség a különböző országok kormányai között, ami nem hiszem, hogy a szükséges mértékben megvalósulna.
Szerintem először egy normális, sima vasúti járműveknek fenntartott pályahálózatot, infrastruktúrát stb. kéne fenntartani.
- Fővonalak felújítása 160 km/h-ra alkalmas sebességre (pálya, ETCS stb)
- A déli Duna vasúti híd kihasználása, alternatívát kínálva délen is (Hegyeshalom-Szombathely-Zalaszentiván-Nagykanizsa-(Kaposvár)-Pécs-Baja-Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Debrecen), villamosított, modern pályán, ezzel javulna a megyeszékhelyek közti összeköttetés, és nem lennének a Budapest-közeli vasútvonalak annyira leterhelve az átmenő forgalom miatt.
- Fontos, de nem feltétlen fővonalak villamosítása (5-ös Komárom és Székesfehérvár között + nyomvonal módosítás Győr felé, 10-es Celldömölk és Győr között, 17-es Zalaszentiván és Nagykanizsa között, és még folytathatnám a sort)
- Kiszolgáló infrastruktúra fejlesztése
- Tömegközlekedés összehangolása, párhuzamos járatok felszámolása
Ezután jöhetne a nagysebességű vasút, mondjuk ezeken az útvonalakon:
- Budapest-Győr-Pozsony-Bécs-Brno-Prága
- Budapest-Szolnok-(Debrecen)-Nagyvárad-Kolozsvár-Brassó-Bukarest
- Győr-Szombathely-Graz-Klagenfurt-Villach(-Velence)
- Szolnok-Békéscsaba-Temesvár
Ezeknek a gyakorlati megvalósítása baromi sokba kerülne már az alföldi részeken is, nemhogy a hegyi részeken. Szerintem más versenyképes vonal nincsen, aminek esélye is lenne megtérülnie.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Vannak szakaszok,ahol a 20 km/h sebesség a kötelező,nehogy beessenek a nádasba.
Mit akarunk 300+ vonatokkal???
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahogy haladunk, a közeljövőben biztos nem.
Esetleg akkor lesz, ha valamilyen szinten az EU egységesíti a tömegközlekedést (országok közöttit és a regionálist), és majd felépíti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!