Mi ez a nagy felháborodás a CEU "elűzése" miatt?
Kezdjük ott, hogy én sem szeretem a jelenlegi kormányt, de az egy tök jogos lépés volt a részéről, hogy egy a munkaerőpiacon nulla értékkel bíró diplomákat adó intézményt nem támogat tovább. Egy valamirevaló reál szak nem volt abban a suliban, mekisbölcsészképzőkből meg így is van már elég (én mondjuk az összes bölcsész szakot fizetőssé tenném és csak levelező vagy esti formában engedném létezni őket).
Nem provokálni akarok, sőt, nagyon nagy bajnak tartom, hogy csak szélsőséges, agyonpolitizált vélemények vannak ebben a témában (is), és épp azt szeretném, ha a "két oldal" értelmesen érvelve tudna erről vitázni.
Jól mondod nem tartok még ott de már elkezdtem, előadóimnak is van összehasonlítási alapja, velem egykorúak is sokan járnak biológiára, sőt egyik barátnőm is és szoktuk hasonlítgatni mit tanul és nekem mit kell majd(ő feljebb jár), és sokan mentek át tanárisokból sima bioszra mert nem bírták a tanárit. Sokkal könnyebb nekik csak bioszból 9 tárgyból mint biosz-matek biosz-fizika biosz-töri stb 15ből teljesíteni. Lehet tanárin nem arra mennek, hogy mindenki laborban dolgozhasson, hanem az elméletre helyezik a hangsúlyt. Első félévben 2 tantárgy nincs, ami sima bioszosoknak van, az evolúcióbiológia, illetve a biogeográfia, 2. félévben a gyakorlatos tantárgyak nincsenek illetve kicsit sűrítve vannak 1-1 tantárgyba azok, amik a bioszosoknak mondjuk 2-3 tantárgy. De amíg a sima bioszon minden alapot megtanulnak 3 éven belül és mivel ők konkrétan abból fognak élni hogy alkalmazzák a gyakorlatban érthető nekünk miért nincs gyakorlat és nekik miért olyan sok. Félévente nekik 10-15 tantárgyuk van (gyakorlattal együtt) és sok nagyon laza, barátnőm konkrétan 5 tantárgyra tanul rendszeresen a többire elmondása szerint nem is kell mert vagy gyakorlat vagy egyszerű, tanároknak 15-18 6 éven át csak elméletet kell tanulni. 2 különböző tantárgyból tanáris felsőbbéves barátnőimnek 2szer annyi vizsgájuk van és lehet HA csak 70%át tanulják a dolgoknak de plusz 70%át egy másik tantárgyból (ami lehet nehezebb mint a biosz, vagy sokszor a szakpár egyik fele nehezebben megy egy adott embernek mint a másik) és félévente min. 2 pszichológia (konkrétan erre kell annyit tanulni mint bioszból 2 tantárgyra), pedagógia, illetve a későbbi oktatásos dolgok.
Mind a kettő szükséges és meg van a maguk specialítása, ami mondjuk bioszosoknak van sok (gyakorlat, kibővített elmélet) illetve ami a tanároknak(másik 2 tantárgy nameg az iskolai gyakorlat).
Szóval nem végeztem el igen, de éppen benne vagyok az egészben, sok ismerőssel, és egyre inkább kezdem átlátni a dolgokat, összehasonlítási alapokkal rendelkezve.
Jézus, mert a 3 év biosz az aztán nagyon nehéz🤣🤣 kamu amit írok, bárcsak eltudnál jönni az ELTEre pár hétig tanárisokhoz és követni az órarendet, sőt próbálj meg 2 szakot párhuzamosan csinálni. Na meg ott buktad az egészet okoska, hogy az KÖZÉPISKOLAI OSZTATLAN TANÁRKÉPZÉS NEM BOLOGNAI RENDSZERBEN ZAJLIK ÉPP EZÉRT OSZTATLAN pls nézz utána, várunk szeretettel pár órára az egyetemre próbálj meg 1 hetet teljesíteni 2 szakon... A drága biosz szakod egy 3 éves Bsc bolognai rendszeres szak. A középiskolai tanár, az orvos, gyógyszerész, a mérnök, a jogász, az ami nem bolognai rendszer szerint zajlik. Én 6 évig járokegyetemre és nem bsc diplomát kapok, hanem egyből mscnek megfelelő mestert.
Remélem nem nehéz a sok gyakorlatoddal szöveget elemezni, és az ábrát értelmezni.
Ha olyan okos lennél meg doktor stb amiről beszélsz, akkor tisztában lennél a dolgokkal és nem dobálóznál olyanokkal amit nem is tudsz... 2006ban vezették be a bolognai rendszert Magyarországon(!!!), és az osztatlan tanárképzést 2013ban (!!!!)állították vissza osztatlanná. Akkor hol van az a 3 éve tartó bolognai tanárképzés, amit írtál🤣🤣🤣Full hülyeségeket beszélsz nem hogy doktorid nincs, de diplomád se, vagy ha neked kiadnak diplomát vagy jó sok pénzed van megvenni a piacon vagy hosszú a nyelved. Szerintem egy doktor nem fog megalapozatlanul írogatni full hülyeségeket.🤣
De egy jó hír van benne, ha te megkaptad így a doktorit, nekem már nyert ügyem van a doktori elvégzésénél, egy kis bíztatás az utókornak hogy nem baj ha nem néz utána az ember dolgoknak, csak dumálni kell összevissza, és az igazunkért kardoskodni egy doktoriért.😁
Ajánlom pár tanár segítségét, ők meg tudják tanítani, hogy mi az a forráselemzés, az adatfeldolgozás, és hogy csak úgy okítsunk ki mást, ha legalább neten utána nézünk minimálisan a témának.
Az erős csúsztatás, hogy az állam nem "támogatja" tovább a CEU-t. Konkrétan egyes képzéseit törvényi erővel bezáratja. Magánpénzből működik, ezek után nem igazán értem, hogy az államnak miért kellene beleszólnia abba, hogy a saját pénzén ki milyen képzésen vesz ott részt. Az más kérdés, hogy az állam milyen képzést akkreditál. Bár eléggé fura, hogy ami az osztrákoknak megfelelő, az nekünk miért nem az.
A BME-n nemrég végzett bsc-s mérnökként írom, hogy nem értek egyet a fent megfogalmazott bölcsészezéssel. A volt gimimből jópáran mentek bölcsésznek, és később a többségük értelmes munkát tudott vállalni. Pl különböző kommunikációs feladatokat végeznek különböző nagyvállalatoknál, amit én a mérnöki látásmódommal nem igazán tudnék végezni. Ismerek olyat is, aki történészként a ma kiadott történelemkönyveket is befolyásoló kutatást végez. Ezutóbbi feladat ráadásul olyan, aminek piaci értéket nagyon nem lehet tulajdonítani, de pl az oktatás szempontjából rendkívül fontos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!