Oktatásban mi értelme van ennek a száraz poroszos rendszernek?
Ez bevált. A gyakorlatban is évtizedekre visszamenőleg igazolt a hatékonysága. Az hogy a gyerek magától, tanár nélkül leül a géphez és letőlti a tananyagot meg majd maga tanul az egy téveszme.
Mondom ezt mint tanár.
Bevált ????! És ezt komolyan tanárként mondod??!
Eszem megáll! a Holland, Ausztrál, Svájci, Írországi iskolai oktatásról hallottál-e már? Ott boldogok a gyerekek és képzeld, emellett még műveltek is.De persze ez magyarország, itt az a kettő nem fér meg egymás mellett.Itt csak magolhat, látástól vakulásig, ha kell, ha nem.Ez bevált, már a kisájjában van a rendszernek, a tanárnak a magoltatás.Minek akkor változtatni rajta ? Hiszen így kényelmes.Hogy nincs sok köszönet benne, a diákok túlterheltek, motiválatlanok, ugyan már kit érdekel? A birkanevelés működni látszik és itt csak az a fontos, kicsinyes, puritán, újítástól rettegő országunkban. És még óccsób is!
# 5/7
bevált, mi? és az a válasz nem 0%-os?:D
az, h bevált, a PISA tesztek is megerősítik (ja nem, mert tökutolsók a magyar diákok) és az, h pl, milyen jól beszélnek idegen nyelvet a magyarok (ja nem, 75% meg sem tud mukkanni idegen nyelven), a legtöbb iskolában még középfokon sem képesek megtanulni a diákok, ami nem is csoda annak tükrében, h ti tanárok nem tudtok tanítani.
kérdésre válaszolva: semmi értelme, de ezt sok szolgalelkű magyar még mindig nem látja:
a közhiedelemmel ellentétben nem ad általános műveltséget sem, hiszen túl nagy mennyiségű anyagot darálnak le túl gyorsan, elszigetelten, így hamar kiesik az ember fejéből
-ilyen tömegoktatásban, túl nagy létszámú osztályokban csak egyféleképpen lehet oktatni, így aki lassabb vagy csak máshogy tanul (lásd a volt oszt. társam aki csak hallás után tudott megjegyezni dolgokat), kihullhatnak
-ahogy írod csak magoltatni akarnak: még mindig jól emlékszem, h általánosban minden diák egy-egy mondatot olvasott az aktuális anyagból órán, aláhúztuk a lényeget, aztán vissza kellett mondani köv. órán.
-nem késztetnek kreativitásra, gondolkodásra
-tekintélyelvű oktatás: egy sokszor frusztrált tanítani nem tudó lekezelő tanár nem partnernek tekinti a gyereket
aztán nézhetjük tárgyanként is:
-nyelvoktatás: néhány jobb gimin és kéttanynyelvűn kívül borzalmas. még mindig ott tartanak, h szódolgozatokat íratnak, elszigetelten tanítanak szavakat, alig beszéltetnek. a nyelvtant erőltetik, közben meg azt látod, h az átlag 17 éves belga-finn-lengyel-stb diák jobban beszél angolul, mint az átlag nyelvtanár Mo-on
-erkölcstant, hittant azonnal meg kéne szüntetni, a mindennapi testnevelést addig, amíg nem teremtik meg a körülményeket
-testnevelés: esetleg biztatni kéne a gyerekeket, h válasszanak vmi sportot, és azt űzzék, nem pedig különböző képességű gyerekeknek erőltetni a teljesen értelmetlen szekrényugrást/talajgyakorlatokat/kislabdahajítást
-matematika: matekoktatás: kb. 6 matektanáromból 1 magántanárom tudott magyarázni, a többi totál alkalmatlan volt, viszont annyira frusztráltak voltak, h folyamatosan keménykedtek. ezen kívül csomó felesleges hülyeséget tanítottak
-magyar nyelv: hasznos lehetne, ha nem költők életrajzát kéne magolni stb.
mit kéne még tanítani? nyelvet máshogy, informatikát máshogy olyan alapismeretekt, mint pl KRESZ, táplálkozás (az átlag magyar azt se tudja, mitől lehet lefogyni), tolerancia, érvelés, szövegértés stb.
ma az internet korában meg aztán végképp változtatni kéne, mert ma már az internetről szinte bármit meg lehet tanulni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!