Magyarország számára előnyösebb lenne az Ortodox kereszténység, a katolikus meg református helyett? Támogatnád az ortodox vallás reklámozását az országban?
Szerintem több előnye is lenne:
1. A katolikus országokban már a középkor óta az Állam és az Egyház két külön hatalom, amiknek különböző érdekei vannak, és egymással versengenek, ezzel a hatalmi harccal van elfoglalva sok világi és egyházi méltóság és ez a mai napig tart pl. most Olaszországban a Pápa és Salvini összecsapása, vagy nálunk Orbán és Erdő Péter érsek vitái.
Az ortodoxiában ezzel szemben Cezaropápizmus van. Az Egyház lényegében az Állam egyik ága, mint mondjuk a Belügyminisztérium, és az Állam is lényegében az Egyház egyik ága, mint mondjuk a Hittani Kongregáció. Ezáltal az Egyház és az Állam érdekei tökéletesen megegyeznek, egymással harmóniában állnak. Jó példa erre Oroszország.
2. Az ortodox vallásban nem voltak "második vatikáni zsinatok", és liberális reformok. Ott a mai napig kimondják, hogy a migránsokat nem szabad beengedni, hogy a háborúzás és az erőszak az élet természetes része, hogy sosem lesznek melegbarátok, és sosem lesznek nőkből papok. A természeti katasztrófák és a balesetek Isten büntetései, megtorlásai valamiért, ami felszította a haragját. Mindenkinek előre elrendelt szerepe van a társadalomban és a világ rendjében. A katolikusoknál már Hippi-Pápa uralkodik, az ortodoxoknál sosem kell attól félni, hogy ilyen fordulat fog beállni.
3. A katolikusoknál -Amerikai Neoprotestáns hatásra- egyre inkább diszkriminálják az egyházi vezetők a Kulturális Katolikusokat, akik nem vallásosak, mégcsak lehet, hogy nem is Istenhívők, de elkötelezettek a katolikus egyház, annak hatalma, tanítása, és világnézete felé, támogatják azt. Az ortodoxoknál szeretik az ilyen embereket, mert egyrészt pragmatikus okból látják, hogy a mai világban ők adják az egyház tagjainak oroszlánrészét, másrészt hisznek Jézus erejének azon misztériumában, hogy idővel ezen emberek is hívők lesznek, a Szentlélek meglátogatja őket és hittel tölti el őket.
4. A katolikus egyház szerint a halál után az ember vagy a Pokolba, vagy a Mennybe vagy a Purgatóriumba kerül. A Pokol és a Purgatórium büntetés Istentől, a Menny jutalom, a dogmák betartása és a hit által jutalmaz minket Isten a Mennyel és bűntet a Pokollal és a Purgatóriummal.
Az ortodox egyház szerint, ha az ember meghal, a lelke kiszáll a testéből, és pár napig a földön kísért szellemként. Ezután Jézushoz való közelségének mértékétől függően vagy a Paradicsomba kerül, Ábrahám Keblére, vagypedig a Hádészbe, a sötét alvilágba. Halott őseink és bármilyen más ember kikerülhet Hádészból, ha imádkozunk érte.
Az Armageddon után eljön a Végítélet, amikor az ember lelke újra egyesül a testével. Aki elutasította Jézust és az ő végtelen szeretetét, az Pokolba kerül, ami nem egy hely, hanem egy állapot, ahol nincs kapcsolat Istennel, aki viszont elfogadta Jézust, az a Mennybe jut.
A vallás végcélja a Teózis, azaz az Istenhez hasonlóvá válás. Az ortodoxok szerint a Mennyben az emberek isteni tulajdonságokkal lesznek felruházva.
5. Az ortodox egy keleti vallás, keleti egyház, tehát ha az ortodoxiát támogatnánk, arra térnénk át, akkor inkább lennénk vallási és kulturális kapcsolatban Oroszországgal, és a többi poszt-szovjet országgal, ahol még mindig egészséges társadalom van, mint a dekadens Nyugattal, ami egyre betegebb, és a katolikus egyház is egyre inkább a nyugati degenerációba simul bele.
"Az ortodoxiában ezzel szemben Cezaropápizmus van. Az Egyház lényegében az Állam egyik ága, mint mondjuk a Belügyminisztérium, és az Állam is lényegében az Egyház egyik ága, mint mondjuk a Hittani Kongregáció. Ezáltal az Egyház és az Állam érdekei tökéletesen megegyeznek, egymással harmóniában állnak. Jó példa erre Oroszország."
Amúgy ez még az ortodox teológia szerint is marhaság. Az orosz modellt Nagy Péter cár építette ki, aki még a pátriárkatust is felszámolta, az egyházat vagyonilag kisemmizte és alárendelte az államnak. Eredetileg a bizánci keresztény társadalomban az egyház volt az állammal szembeni fő hatalmi ellensúly, a képrombolás vagy a monotheléta viták korában pedig az egyházi emberek kőkeményen szemben álltak a császárral.
Plusz az egyház csak a szakrális, felkent és diakónussá szentelt uralkodókkal kereste a harmonikus viszonyt. De a szakrális államok megszűnésével gyakorlatilag okafogyottá vált az együttműködés.
Jah, ezt az oroszok mondják magukról, de teljesen idegen minden régi tanítástól és hagyománytól. A hét egyetemes zsinaton sem határoztak meg olyasmit, hogy bármikor jöhetne harmadik Róma.
Ez egy nem-hivatalos, propagandaszerű orosz tan.
"Az ortodox egyházak közül az Orosz Ortodox Egyházat tartom az igazinak, mert Moszkva lett a Harmadik Róma,"
Nem hiszem, hogy bárkit is érdekel, hogy te mit tartasz x. Rómának, főleg nem a katolikusokat, akikre kihegyezted a kérdésedet. Bár nem akarok a világ 1,3 milliárd katolikusának nevében beszélni, akik gondolom inkább az apostoli- és egyházatyák véleményét fogadják el, mint sem a te okoskodásodat. Az apostoli- és egyházatyák márpedig elfogadták Róma primátusát.
De politika rovatba nem akarok "teologizálni", csak gondoltam reagálok erre a hülyeségedre.
"főleg nem a katolikusokat, akikre kihegyezted a kérdésedet."
A katolikusok se lennének olyan rosszak, ha nem engedték volna, hogy annyit hasson rájuk a Luther Márton képzelgéseiből származó reformáció, és a modern amerikai kultúra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!