Miért nem vezetik be az online tanulás rendszert? Akkor nem is lenne szükség pedagógusokra, és megoldódna a pedagógushiány
Iskolában tanulni, padban ülve, tömeg oktatásban, elavult oktatási elvekkel és lehetőségekkel, ráadásul semmihez nem értő közalkalmazottaktól tanulni manapság nem vezet semmi jóra, és mindenképpen a gazdaság rovására megy.
Manapság mindent meg lehet tanulni online nagyon egyszerűen, egy havi milliós fizetéssel kecsegtető szakmát is röpke hónapok alatt maximálisan ki lehet tanulni a megfelelő online kurzusokból. Abban a korban élünk, ahol már nincs lehetetlen kihívás, minden tudás ott van a világhálón. Ilyen egyszerű még soha nem volt piacképes tudás birtokába jutni, mint most. Sokan mégis az elavult, vakvágány, hagyományos oktatás mellett vannak. 30 év alatt sem tanulsz meg semmi versenyképes dolgot a közoktatásban, mégis erőltetik a sok hülyeséget. Miért? Miért ilyen maradiak az emberek? Miért nem akarnak valami igazit alkotni? Amiből mellesleg meg is gazdagodnának.
Pedagógusokra mindíg szükség lesz !
Egyrészt az iskolában nem csak a tananyagot verjük belétek (mert nem tanulnátok meg máshogy), hanem nevelünk is, hogy otthon rendesen viselkedj, ne feleselj, tudd mi a dolgod. Gép előtt a többi gyp-s sni-s korabeli gyerekekkel szemtelennek szocializálódnátok. Igazi antiszociális bűnözőkké válnátok. ez az igazság !
Az iskolában a tanulóim érdekes módon nem tanulnak neten semmit. Házit sem nézik meg. Ha van netes feladat akkor sem keresnek utána, ha nem kiabálnám le a fejüket, csak játszanának. Ha nem venném el az első órán a mobiljukat egész nap azt böködnék. Olvasni, számolni sem tudnának
A pedagógus legfőbb feladata a szocializáció elősegítése.
Miként működj közösségben, miként láss el rád bízott feladatokat, miként felelj meg az elvárásoknak. Az iskola a társadalomba való beilleszkedés helye. A számítógépek képtelenek kipótolni teljes egészében.
Másrészt, e-learning módszerrel az ember egy sokkal statikusabb, adatközpontúbb tudást szerez meg (Ráadásul gyakran irdatlan unalmasan, gépesen.). Lásd: vezetési oktatás. A KRESZ-t lehet e-learningben tanulni, de lássuk be, annak kevés köze van a vezetéshez. Nem ugyanaz egy perc alatt kisilabizálni egy táblát és másfél másodperc alatt levágni a helyzetet majd reagálni. Ehhez már oktató kell melléd. Sok helyütt a rendes kreszoktatást is e-learning váltotta fel, megjegyzem, katasztrofális eredménnyel.
A pedagógus emberi oldalról oktat, fő feladata a jövőben az összefüggések megvilágítása, a gondolkodás módszereinek, retorikai képességeknek, szociális "skilleknek" az átadása lesz. Valamint egy látásmódot, világszemléletet kell interiorizálni a diák személyiségébe. Ezt robot, számítógép nem tudja kiváltani.
Ezek és még sok más, ami miatt a legkorszerűbb oktatási rendszerek sem technicizálnak olyan számottevően. Nincs ilyen trend, amit te felvázolsz. Senki nem akar aszociális "otakukat" nevelni.
Plusz az a fajta oktatásszemlélet, amit te képviselsz és gyakorlatilag GDP-termelő piaci statisztikává egyszerűsítette az iskolát, szinte mindenütt, ahol domináns, a közoktatás lerohadásához vezetett. Például az angolszász országokban, ahol amilyen jók az egyetemek, olyan ütemben rohadnak le a közintézményi iskolák. Ennek kipótlására főként a brain drain-t és a magániskolai rendszert használják.
Egy pedagógushallgató.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!