Fideszesek, miért JÓ a 3 éves munkaidőkeret?





Ennek akkor van jelentősége, ha annyit túlórázol, hogy nincs mód 1 éven belül rendezni. Teszem azt, összejön neked egy évben annyi szabadnap, hogy nem tudja a munkaadó kiadni, mert akkor neki az nem jó, ha év végén mondjuk 1 hónapot nem dolgoznál. Legalábbis az én értelmezésem szerint.
Az, hogy a kifizetés hó végén mindig kerüljön elszámolásra, arról külön törvény nincs ebben, ez majd kiderül, hogy igaz-e.
Valószínűleg ha nem is ez az értelme, akkor is valakinek valami érdeke biztos fűződik hozzá, különben nem lett volna megváltoztatva.




















A túlórát kifizetik azonnal, ebben igaza van a fideszeseknek. Ellenben a túlóra PÓTLÉKOT nem kell. Azt elég a végén. És ez a 3 éves keret lényege.
Konkrét példával: Te dolgozol összesen, 3 év alatt 600 óra túlórát. Ennek a pótléka legyen mondjuk 100%, az órabéred pedig legyen bruttó 1500 forint. Ezért neked 1,8 milliót kéne kapnod. 900 ezret kifizetnek, mint túlóra, 900 ezret meg a 3 év végén, mivel az a pótlék. De mondhatja azt a munkáltató, hogy nem adja oda a 900 ezret, vagy 1,8 milliót, hanem lecsúsztatod.





A fideszesek a robotra is azt mondanák,hogy jó.
Ha heti 1 napot ingyen kellene dolgozni,ők arra is azt mondanák,hogy oké.










9# dolgoztál már iparban? Én igen, elég régóta mérnök vagyok. Pont autóiparban, járműipari öntészként.
Elárulok egy titkot: amit mondtál, nettó hülyeség. Nincsenek az autógyártásban holt időszakok. Van olyan, hogy kevesebbet rendelnek. Mondjuk 10 ezer alkatrész helyett 9500-at. Vagy 6000 helyett akár 5000-et. De akkora "üresjárat" nincs, hogy "na akkor most nyugodtan elmehettek, lecsúsztathatjátok a túlórát". Ha ekkora lenne, bezárna a gyár. Nem érné meg üzemeltetni. Vagy legalábbis leépítések lennének és a "felesleges" munkásokat kirúgják. Aztán majd felveszik ha újra lesz kereslet.
Tegyük fel, hogy igazad van ( de ismétlem, nincs, a járműipar nem így működik, amit mondtál hülyeség ). Mi van akkor, ha csak 5 év után jön egy ilyen időszak? A te kereted 3 év. Akkor az megy a levesbe? A te érvrendszered szerint legalább 5-10-15 éves keretnek kéne lennie, ha úgy működne mint mondtál. Csakhogy nem így működik.
A BMW meg azért települt ide, mert a kormány adókedvezményt és milliárdos támogatást adott. És azért Miskolc és Debrecen volt a két legesélyesebb település, mert közel van az ukrán- és a román határhoz. Az ukrán, de még a román fizetéshez képest is, a magyar bruttó 150 ezer és bruttó 200 ezer forint minimálbér és garantált bérminimum pedig elég magas. Erre jönnek a különböző pótlékok, pl: műszak pótlék és a túlóra. Márpedig a kormány még törvénnyel is kedvezett a multiknak, hisz idejön egy ukrán, mit fog csinálni? Semmit. Túlórázik mindennap. A maximális, 400 órát egy évben. Cserébe amikor hazaér, hazavisz +3 havi fizetést. Ha kap túlóra pótlékot ( amit most már nem kötelező adni ), akkor többet is.
Ezért jött ide a BMW. Debrecen mellett szólt a repülőtér. Miskolc mellett a műszaki egyetem. Végül a szállítás drágább, mint mérnököket hozatni. És azt most garantálom, hogy a felső vezetés német lesz. Max az alsóbb mérnökök, és a középvezetők lesznek magyarok. Isten hozta a valóságban.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!