Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ha a MÁV-nak a Cargo volt a...

Ha a MÁV-nak a Cargo volt a nyereséges része, miért adták el?

Figyelt kérdés
Miért adták el a MÁV Cargo-t ha egyedül az volt nyereséges? Nem inkább a veszteséges dolgokat kéne leszámolni és eladni ( oké, a személyszállítás nem olyan amit meg lehet szüntetni, de ez akkor is nonszensz )?
2018. aug. 22. 09:41
 1/7 anonim ***** válasza:
Mivel, csak az veszik meg, amin van nyereség.
2018. aug. 22. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Mert a szoci kormány az eladás után adott pénzt a vasutasoknak, ezzel próbálta őket lekenyerezni.
2018. aug. 22. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Hát tudod ilyen ez a korrupció :)
2018. aug. 22. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Mert nyereséges volt.
2018. aug. 22. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Gugu Gabor ***** válasza:

Felszámolni nem tudod a személyszállítást.

Változtatni lehetne csak nem egyik napról a másikra és marha nehezen.

Te vennél egy veszteséges céget?

2018. aug. 22. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A személyszállítás állami kötelezettség, hiszen mindenkinek lehetőséget kell biztosítani arra, hogy eljuthasson a lakhelyéről munkába, iskolába, orvoshoz. Ezért van a tömegközlekedés.

Ki lehet szervezni magán kézbe, de akkor bizony a te jegyedet is meg fogják annyival emelni, hogy megérje a cégnek elvégeznie annak az embernek a szállítását is, aki kistelepülésen, messze él. Mert kötelező megoldania.

A tömegközlekedésbe mindig is sok adóforint ment, hiszen a kedvezményeket nem a cég adja, hanem az állam a diákoknak, nyugdíjasoknak. Az állami támogatás nélkül kizárólag a bevételből kellene mindenz kigazdálkodni, az elöregedett szerelvények cseréjétől kezdve a pályák felújításáig, újak kiépítésééig. Amikor még a MÁV CARGO is a cég tulajdonában volt, akkor is kellett állami pénz a működtetéshez, csak kevesebb, mert annak nyeresége is oda folyt be a személyszállítás veszteségének fedezésére. Pontosan azért adták el, mert az nyereséges volt, a személyszállítás pedig nem az.

Két választás lenne. Vagy eladni a vasútközlekedés üzemeltetését vagy megszüntetni. Az utóbbi nem életképes, egyrészt mert sokkal olcsóbb, mint busszal menni mindenhova, másrészt mert éppen a teherszállítás miatt a síneket amúgy is fenn kell tartani. Szóval marad az eladás. Az pedig jegyár emelést jelent, miközben már most is nagyon magas a fizetésekhez képest.

vannak dolgok, amik nem azért működnek, hogy nyereségesek legyenek, hanem mert ezek kellenek az emberek alapvető életéhez. Ilyen a vízellátás, közművek, árvízvédelem, közutak, rendvédelem, bíróságok és a tömegközlekedés is. nem a nyereség a céljuk, hanem az, hogy működjenek. Ha veszteségesen, akkor veszteségesen.

2018. aug. 22. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Alex Fly ***** válasza:

Pontosan azért kellett eladni, mert nyereséges volt. Illetve hogy az is naradjon. Ha marad a MÁV kezében, akkor a nyereséget elviszik a veszteséges ágazatok, aminek következtében ez is lerohad és akkor már ez is csak veszteséget termel.

A veszteséges ágazatokat viszont nem mindig lehet eladni. Például az említett személyszállítás nem egy profitorientált vállalkozás, hanem közszolgáltatás, amelynek működtetése az állam feladata. És még abban az esetben is kötelessége fenntartani, ha ez veszteséges (akadnak még ilyen dolgok jócskán).

Nagyon jól tudjuk, mivel jár az, ha nem így tenne: a múlt században az Egyesült Államok tömegközlekedési rendszereit adták magánkézbe, pont ezen gondolatmenet alapján. A befektető természetesen profitot akart, ezért első lépésként "racionalizálta". Emelte a jegyárakat, ritkította a járatokat...az eredmény természetesen a kevesebb utas lett...emiatt járatok szűntek meg, ismét emelkedtek a jegyárak...a vége az lett, hogy pár év alatt meg is szűnt az egész. Ennek eredménye a jelenlegi amerikai autócentrikus közlekedési rendszer.

Jelen pillanatban viszont világszerte a közösségi közlekedés van előtérben, öngyilkosság lenne ezt felszámolni. Inkább a jelenleginél jóval magasabb fokon kellene integrálni az európai vasúti közlekedést -ezzel duplán jól járnánk, mivel a magyar vasutak eredetileg a Nagy-Magyarország viszonyai alapján épültek ki, így a trianoni határokon átnyúló egységes rendszert alkotnak, amit így ki is lehetne használni...

2018. aug. 24. 06:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!